Gå til innhold
Hundesonen.no

Championatregler i andre land


jaktlykke

Recommended Posts

Jeg skulle så gjerne hatt tak i de finske championatreglene. Jeg har jo en målsetting om å prøve meg på et nordisk viltsporchampionat og da må jeg vite om det i det hele tatt er mulig å få til.

Danmark så veldig lovende ut en stund og jeg hadde sett meg ut dato og allting helt til jeg ser at det kun er er mindre utvalg raser som i det hele tatt kan bli DKVCH... og tydeligvis så kan ikke en stående fuglehund brukes til noe annet enn fugleprøver. Mail er sendt DKK for å få konkret svar så jeg lever i håpet...

Men så var det Finland da - der har jeg også fått kontakt med sporfolk og begynt å avtale datoer. Men dersom min rase ikke kan bli viltsporchampion der borte er det ingen vits i å dra ikke sant.

Jeg har vært inne på den finske kennelklubbens sider men der finnes det jo ingen mailadresse. Dessuten er finsk ikke min sterke side :lol:

Er det noen av dere som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Calina!

Jeg har forresten fått nedslående svar fra DKK. Det er spesialklubbene selv som bestemmer hvilke raser som skal kunne få viltsporchampionat og Dansk Stabyhounklubb (DaSK) har ikke dette. Ergo finnes ikke muligheten for dansk sporchampionat.

En jeg kjenner i Sverige (som har de 3 andre hundene med dobbeltchampionat) har spurt DaSK om de kan gjøre noe med det uten å få svar i det hele tatt. Veldig synd - særlig når man vet at stabijen er en utrolig god sporhund og og dette er en av de vanligste aktivitetene bl.a i Sverige. Danskene er ikke interessert i sånt tydeligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...