Gå til innhold
Hundesonen.no

Morgenrutiner


Huldra

Recommended Posts

De foreløpige analysene viser at veldig mange slumrer veldig lenge. Mange røyker, og ganske få spiser ikke skikkelig frokost. :rolleyes2:

Men si meg, dere som slumrer i timesvis hver dag; blir dere ikke mer trøtte av det, får vondt i hodet eller andre ting? Hjelper det liksom å slumre? Hadde det ikke være bedre å satt alarmen på to timer senere, og heller fått sovet skikkelig da, i stedet for sånn halvveis?

Jeg tror slumreknappen er djevelens verk - hadde det ikke vært for den, kan jeg nesten garantere jeg ville skvuttet, ja, skvuttet opp av sengen hver eneste morgen! :D Men med en slumre-knapp, så er det jo som å rope ulv-ulv. Det er aldri skikkelig krise, før det virkelig er krise. Snakk om å vanne ut kommandoen.. <_<

Hilsen notorisk slumrer.. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Huldra her, jeg skjønner ikke at dere klarer å komme dere opp etter all slumringen. Jeg må opp på første alarm ellers forsover jeg meg og/eller blir steintrøtt resten av dagen.

Våre morgener ser omtrent slik ut:

- Mobilen brøler ut "It's a crazy, crazy, crazy, crazy life" og jeg kan ikke si meg uenig - ruller meg ut av senga og går bort til bordet der telefonen ligger for å slå av alarmen (den må ligge utenfor rekkevidde ellers skrur jeg den av i søvne). Har alltid 4 ekstra alarmer i tilfelle jeg skulle sovne igjen.

- Så er kursen satt rett mot badet, mens jeg sier god morgen til hundene og ber dem vente litt med å mase om ut.

- Først do, så hiver jeg på meg klær og drar gjennom håret med en børste.

- Kort stoppepause på vekta i stua før jeg drar med meg dyra ut på morgen tisseluftings. Ace løper løs, Mia og Minnie i bånd.

- Inn, lukke døra bak oss, jage Minnie ut av gangen (der hun forsøker å finne en hemlig åpning på forposene) og av med yttertøy.

- Frem med pcen, smøre frokost og surfe nettet mens frokosten inntas.

- Avhengig av hva jeg skal er det enten nå ut på trening/tur eller sånt, skal jeg jobbe formiddagen er det rett i dusjen, så hoppe i uniformen og hive på sminke.

- Koble radioen i kontakten, sette på, hive en liten neve godbiter utover gulvet.

- Snike med meg Ace ut i gangen, si "straks tilbake" til Mia & Minnie, ut i bilen og på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenrutiner annen hver uke (jobbeuker)

- Kommer hjem fra jobb fra ca halv syv til noe over åtte (kommer an på hvilken dag det er)

- Prøver å overleve hilsingen til to glade hunder

- Ut med hundene

- Gir hundene mat

- Prøver å få i meg litt mat selv

- Drar av meg klærne et eller annet sted

- Hopper i seng

Motsatt uke, så er morgenrutiner oppskrytt.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...

- 05.15 - klokken ringer første gang

- 05.24 - klokken ringer andre gang

- 05.33 - klokken ringer tredje gang, og jeg stiller den i semi-komatosisk tilstand til kl. 05.55 (orker ikke trykke på snooze mer...)

- 05.55 - klokken ringer igjen, og nå begynner jeg å våkne, snoozer en siste gang.

- 06.04 - bikkjene begynner å bli utålmodig etter å ha hørt klokken i ca. 1 time... prusting, fnysing og intens logring tvinger meg opp... "o'lykke" bikkjene smiler med hele tanngarden synlig, og velter vannskåler i ekstatisk lykke over at mor endelig er våken.

- 06.10 slipper bikkjene utenfor døren

- går på do

- kler på meg hundeklær

- på med thermodress (vinter)/ regnjakke (bergen.....) og vanntette sko

- 06.20 - tur på jordene og i skogen ca. 30-45 min.

- 07.00 hjemme igjen lar jeg hundene være ute til jeg er sånn ca. klar til å gå

- 07.20 (med slingringsmonn på ca. 10-15 min, og da er det stress) slipper bikkjene inn og gir de fóring.

mens de spiser "Gigi"-sikrer jeg stuen.

- 07.30 en hade-suss til hver av hundene, og så får de hvert sitt tyggebein, så er mor "off to work"

(ps. røyken integreres i "utendørsaktivitetene")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her starter dagen når junior våkner..... mens han leker i sengen sin, hiver jeg ut hunder i hundegårdene, og går inn. steller barnet først, smører matpakke, pakker sekken hans, og leverer ham i barnehagen. om han står opp før 0700 leverer samboern han....... etter dette forer jeg hundene/vanner. så spiser jeg frokost, dusjer,steller meg. går en tur opp i skogen med dyra. jobber jeg kort(dvs til 12-13) står de i hundegården , men er jeg borte lenger , blir de med meg. :D drar ca 0920 :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkne med katten på hodet

fniis :whistle:

07.20 Mamma vekker meg

07.22 Ligger å tenker på hva jeg skal ha på meg

07.23 Jeg sovner igjen

07.45 Våkner i full forskrekkelse over hva klokka er

07.46 TISSER

07.48 Kler på meg i hui og hast, sminker og ordner meg

08.05 (ja jeg er treg) lufte hunden

08.10 Ser meg i speilet nede, liker ikke klærne, går opp igjen og skifter

08.15 Ordne niste og spise mat

08.25 Pakke sekk og gymtøy

08.35 Skynde meg ut i bilen og bli kjørt til skolen

08.40 skolen starter

egentlig burde det sett sånn ut(blir et nyttårsforsett):

06.30 Stå opp (bokstavelig talt, opp av senga!)

-Kle på seg

-Tisse

-Ordne seg på badet

-Lufte hundene

-Spise frokost

(niste, sekk og gymtøy må være i orden kvelden før)

08.00 Gå til skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...