Gå til innhold
Hundesonen.no

Morgenrutiner

Huldra

Recommended Posts

De foreløpige analysene viser at veldig mange slumrer veldig lenge. Mange røyker, og ganske få spiser ikke skikkelig frokost. :rolleyes2:

Men si meg, dere som slumrer i timesvis hver dag; blir dere ikke mer trøtte av det, får vondt i hodet eller andre ting? Hjelper det liksom å slumre? Hadde det ikke være bedre å satt alarmen på to timer senere, og heller fått sovet skikkelig da, i stedet for sånn halvveis?

Jeg tror slumreknappen er djevelens verk - hadde det ikke vært for den, kan jeg nesten garantere jeg ville skvuttet, ja, skvuttet opp av sengen hver eneste morgen! :D Men med en slumre-knapp, så er det jo som å rope ulv-ulv. Det er aldri skikkelig krise, før det virkelig er krise. Snakk om å vanne ut kommandoen.. <_<

Hilsen notorisk slumrer.. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Huldra her, jeg skjønner ikke at dere klarer å komme dere opp etter all slumringen. Jeg må opp på første alarm ellers forsover jeg meg og/eller blir steintrøtt resten av dagen.

Våre morgener ser omtrent slik ut:

- Mobilen brøler ut "It's a crazy, crazy, crazy, crazy life" og jeg kan ikke si meg uenig - ruller meg ut av senga og går bort til bordet der telefonen ligger for å slå av alarmen (den må ligge utenfor rekkevidde ellers skrur jeg den av i søvne). Har alltid 4 ekstra alarmer i tilfelle jeg skulle sovne igjen.

- Så er kursen satt rett mot badet, mens jeg sier god morgen til hundene og ber dem vente litt med å mase om ut.

- Først do, så hiver jeg på meg klær og drar gjennom håret med en børste.

- Kort stoppepause på vekta i stua før jeg drar med meg dyra ut på morgen tisseluftings. Ace løper løs, Mia og Minnie i bånd.

- Inn, lukke døra bak oss, jage Minnie ut av gangen (der hun forsøker å finne en hemlig åpning på forposene) og av med yttertøy.

- Frem med pcen, smøre frokost og surfe nettet mens frokosten inntas.

- Avhengig av hva jeg skal er det enten nå ut på trening/tur eller sånt, skal jeg jobbe formiddagen er det rett i dusjen, så hoppe i uniformen og hive på sminke.

- Koble radioen i kontakten, sette på, hive en liten neve godbiter utover gulvet.

- Snike med meg Ace ut i gangen, si "straks tilbake" til Mia & Minnie, ut i bilen og på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenrutiner annen hver uke (jobbeuker)

- Kommer hjem fra jobb fra ca halv syv til noe over åtte (kommer an på hvilken dag det er)

- Prøver å overleve hilsingen til to glade hunder

- Ut med hundene

- Gir hundene mat

- Prøver å få i meg litt mat selv

- Drar av meg klærne et eller annet sted

- Hopper i seng

Motsatt uke, så er morgenrutiner oppskrytt.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...

- 05.15 - klokken ringer første gang

- 05.24 - klokken ringer andre gang

- 05.33 - klokken ringer tredje gang, og jeg stiller den i semi-komatosisk tilstand til kl. 05.55 (orker ikke trykke på snooze mer...)

- 05.55 - klokken ringer igjen, og nå begynner jeg å våkne, snoozer en siste gang.

- 06.04 - bikkjene begynner å bli utålmodig etter å ha hørt klokken i ca. 1 time... prusting, fnysing og intens logring tvinger meg opp... "o'lykke" bikkjene smiler med hele tanngarden synlig, og velter vannskåler i ekstatisk lykke over at mor endelig er våken.

- 06.10 slipper bikkjene utenfor døren

- går på do

- kler på meg hundeklær

- på med thermodress (vinter)/ regnjakke (bergen.....) og vanntette sko

- 06.20 - tur på jordene og i skogen ca. 30-45 min.

- 07.00 hjemme igjen lar jeg hundene være ute til jeg er sånn ca. klar til å gå

- 07.20 (med slingringsmonn på ca. 10-15 min, og da er det stress) slipper bikkjene inn og gir de fóring.

mens de spiser "Gigi"-sikrer jeg stuen.

- 07.30 en hade-suss til hver av hundene, og så får de hvert sitt tyggebein, så er mor "off to work"

(ps. røyken integreres i "utendørsaktivitetene")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her starter dagen når junior våkner..... mens han leker i sengen sin, hiver jeg ut hunder i hundegårdene, og går inn. steller barnet først, smører matpakke, pakker sekken hans, og leverer ham i barnehagen. om han står opp før 0700 leverer samboern han....... etter dette forer jeg hundene/vanner. så spiser jeg frokost, dusjer,steller meg. går en tur opp i skogen med dyra. jobber jeg kort(dvs til 12-13) står de i hundegården , men er jeg borte lenger , blir de med meg. :D drar ca 0920 :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkne med katten på hodet

fniis :whistle:

07.20 Mamma vekker meg

07.22 Ligger å tenker på hva jeg skal ha på meg

07.23 Jeg sovner igjen

07.45 Våkner i full forskrekkelse over hva klokka er

07.46 TISSER

07.48 Kler på meg i hui og hast, sminker og ordner meg

08.05 (ja jeg er treg) lufte hunden

08.10 Ser meg i speilet nede, liker ikke klærne, går opp igjen og skifter

08.15 Ordne niste og spise mat

08.25 Pakke sekk og gymtøy

08.35 Skynde meg ut i bilen og bli kjørt til skolen

08.40 skolen starter

egentlig burde det sett sånn ut(blir et nyttårsforsett):

06.30 Stå opp (bokstavelig talt, opp av senga!)

-Kle på seg

-Tisse

-Ordne seg på badet

-Lufte hundene

-Spise frokost

(niste, sekk og gymtøy må være i orden kvelden før)

08.00 Gå til skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...