Gå til innhold
Hundesonen.no

Turkompis

KristinL

Recommended Posts

Micko og jeg begynner å bli litt lei av å gå på tur alene hele tiden, eller i hvertfall jeg :P Kan vel ikke snakke helt for Micko, men han er jo selskapelig av seg :icon_redface:

Er det noen andre her som stort sett går tur på formiddagen, og kunne tenke seg og gå tur sammen med oss en gang i blant? Gjerne i marka da :D Jeg varierer litt hvor jeg går, men stort sett Ladestien, Estenstadmarka eller Saupstadmarka.. Er åpen for andre forslag også, jeg har bil så er mobil :D

Micko er en norfolk terrier på snart 6 mnd forestten, han er liten, men tøff. Så om du har en stor hund er ikke det noe problem, han leker godt med både små og store hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg og Felix blir gjerne med på tur :icon_redface: Vi går tur på formiddagen de dagene jeg har seinvakt eller har fri på hverdager. Vært trivelig med litt selskap innimellom!

Felix er en aussie på snart 2 år. Temmelig vill og gal, men går godt overens med de fleste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Dette hørtes ut som noe jeg og Tinja også kan hive oss med på :o Jeg jobber stort sett ettermiddager, og prøver å få gått lang tur før jobb. Blir ofte Ladestien og Estenstadmarka på oss også. Hadde vært kjekt med selskap innimellom ;)

Tinja er en shibatispe på 3 år, rimelig nylig sterilisert. Snill og grei :wub: Jeg begynner 13, 14 eller 15 på hverdager for det aller meste, har også fridager innimellom.

Magrete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Dette hørtes ut som noe jeg og Tinja også kan hive oss med på :wub: Jeg jobber stort sett ettermiddager, og prøver å få gått lang tur før jobb. Blir ofte Ladestien og Estenstadmarka på oss også. Hadde vært kjekt med selskap innimellom ;)

Tinja er en shibatispe på 3 år, rimelig nylig sterilisert. Snill og grei :o Jeg begynner 13, 14 eller 15 på hverdager for det aller meste, har også fridager innimellom.

Magrete ;)

Ja, vi går gjerne tur med dere også vi ;) Begynner 15 når jeg jobber sent jeg, men når som helst på formiddagen passer som regel for oss.

Noen dager som passer for dere de nærmeste dagene da? Fredag feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både torsdag og fredag passer for meg. Har fri torsdag så da kan jeg når som helst, og aftenvakt fredag så da må det bli i rett tid på formiddagen :wub: Har bil så for meg spiller det ingen rolle hvor det blir.

Jeg har seinvakt på fredag jeg også, så hva om vi møtes kl. 11 da? Det spiller ikke så mye rolle for meg heller hvor det blir.. Ser du bor i Trolla, er det noen plass i nærheten der hvor vi kunne møttes kanskje? Ett sted vi kan slippe hundene så de kan få hilse litt uten bånd kanskje?

Ellers går jo alltids Estenstadmarka, den veien jeg bruker å gå er det sjelden så mye folk :o Jeg bruker å ha Micko løs en del der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor i estenstad marka, kan sikkert bli med på tur en gang, ledig etter 15 stortsett på hverdager :wub:

edit: mente 15*

Jeg gikk i Estenstadmarka i 16-tiden forrige uke tror jeg det var.. Var mørkt jo! <_< Skummelt synes jeg ;) Men om man er flere sammen blir det jo straks mindre skummelt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seinvakt på fredag jeg også, så hva om vi møtes kl. 11 da? Det spiller ikke så mye rolle for meg heller hvor det blir.. Ser du bor i Trolla, er det noen plass i nærheten der hvor vi kunne møttes kanskje? Ett sted vi kan slippe hundene så de kan få hilse litt uten bånd kanskje?

Ellers går jo alltids Estenstadmarka, den veien jeg bruker å gå er det sjelden så mye folk ;) Jeg bruker å ha Micko løs en del der..

11 høres fint ut ja. Hehe, bodde vel i Trolla en gang i tiden ja, men bor på Hallset nå, ikke tenkt over å endre på bosted ;) Vært veldig greit med en plass vi kan slippe hundene ja, så dersom du har en brukbar vei i Estenstadmarka så kan vi gjerne gå der :P (Med mindre du er fryktelig lei av den veien da :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 høres fint ut ja. Hehe, bodde vel i Trolla en gang i tiden ja, men bor på Hallset nå, ikke tenkt over å endre på bosted ;) Vært veldig greit med en plass vi kan slippe hundene ja, så dersom du har en brukbar vei i Estenstadmarka så kan vi gjerne gå der ;) (Med mindre du er fryktelig lei av den veien da :rolleyes: )

Hehe, neida jeg er ikke såå lei av den veien akkurat nå :P Bruker å være lite med folk den veien der, i hvertfall så tidlig på dagen så tror det burde gå greit å slippe dem der :P

Men da er jeg på parkeringsplassen i Estenstadmarka kl. 11 på fredag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida jeg er ikke såå lei av den veien akkurat nå :P Bruker å være lite med folk den veien der, i hvertfall så tidlig på dagen så tror det burde gå greit å slippe dem der :P

Men da er jeg på parkeringsplassen i Estenstadmarka kl. 11 på fredag da:)

Kommer kanskje jeg også, skal på et møte klokka ett, men regner med det går;) Om jeg ikke er der til 11 så ikke vent altså:P

Magrete :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ganske enkelt egentlig.. Avkjørselen er rett ved Dragvoll, enten før eller etter avhengig av hvilken vei du kommer fra. En lang grusvei som fører til en stor p-plass.

Jeg kan sende deg en PM med nummeret mitt, i tilfelle du skulle få problemmer med å finne det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ganske enkelt egentlig.. Avkjørselen er rett ved Dragvoll, enten før eller etter avhengig av hvilken vei du kommer fra. En lang grusvei som fører til en stor p-plass.

Jeg kan sende deg en PM med nummeret mitt, i tilfelle du skulle få problemmer med å finne det :)

Litt seint men.. ser at jeg ikke rekker å bli med på den turen i dag. Men vil gjerne bli med neste gang:)

Magrete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Er det noen av dere som har mulighet til å bli med på tur på torsdag kanskje? Når som helst på dagen, bare det er før kl. 19 :icon_confused:

Beklager, vært litt travelt her, så glemte å sjekke innom her. Men blir gjerne med neste uke :lol:

Begynner seint alle dager utenom mandag.

Magrete :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei. Eg og Holly blir gjerne med på tur:) Har ikkje jobb for tida so for meg passar det heile dagen for det meste.

Holly er ei cavaliertispe på 2 år. Ho er gjerne litt skeptisk i starten når ho helsar på ukjente hundar, men er nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...