Gå til innhold
Hundesonen.no

Om hundemassasje, hva vi bruker på hundene og sånn i tv2 magasinet.

Lola Pagola

Recommended Posts

Snodig.. Der bruker de en fôrleverandør (Eukanuba) som illustrasjonsbilder når de snakker om hvor utrolig mye penger vi bruker på hundene.

Hundefòr har da funnets lenge nok - og det har da alltid kostet endel?

Jada - "i gamle dager" fikk hunder potetskrell, middagsrester etc, men kommersielt hundefor har i alle fall funnets de 30 årene jeg har hatt hund (og det var neppe nytt da vi startet), så dèt er jo ikke noen nymotens luksusartikkel, liksom..

Men ER det egentlig noe værre å bruke 1000 på et halsbånd til bikkja, enn på et armbånd til dama' (eller mannen) ?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å se sammenhengen mellom menneskeliggjøring og det å bruke penger på hunden. Om man f.eks skaffer seg en fin båt og man kjøper masse fancy ekstrautstyr til båten, menneskeliggjør man båten da? Og om man får dyktige folk til å vedlikeholde den, slik at den kan fungere optimalt, er det menneskeliggjøring? Nei, da kalles det å dyrke en interesse.

De snakket også om at hunder utvikler livsstilsykdommer og adferdsproblemer fordi folk forholder seg til hunden som om den var et annet menneske - et familiemedlem. Men hvis disse hundene faktisk hadde blitt behandlet som familiemedlemmer, ville de kanskje ikke ha fått spise så mye godteri de klarte å stappe i seg? De ville forhåpentligvis ha fått en oppdragelse og de ville kanskje t.o.m blitt nødt til å komme seg ut og bevege på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å se sammenhengen mellom menneskeliggjøring og det å bruke penger på hunden. Om man f.eks skaffer seg en fin båt og man kjøper masse fancy ekstrautstyr til båten, menneskeliggjør man båten da? Og om man får dyktige folk til å vedlikeholde den, slik at den kan fungere optimalt, er det menneskeliggjøring? Nei, da kalles det å dyrke en interesse.

Enig! Enkelte får det nesten til å framstå som at det å ta vare på hunden sin og sørge for at den har det bra og er frisk er en uting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...