Gå til innhold
Hundesonen.no

Om hundemassasje, hva vi bruker på hundene og sånn i tv2 magasinet.

Lola Pagola

Recommended Posts

Snodig.. Der bruker de en fôrleverandør (Eukanuba) som illustrasjonsbilder når de snakker om hvor utrolig mye penger vi bruker på hundene.

Hundefòr har da funnets lenge nok - og det har da alltid kostet endel?

Jada - "i gamle dager" fikk hunder potetskrell, middagsrester etc, men kommersielt hundefor har i alle fall funnets de 30 årene jeg har hatt hund (og det var neppe nytt da vi startet), så dèt er jo ikke noen nymotens luksusartikkel, liksom..

Men ER det egentlig noe værre å bruke 1000 på et halsbånd til bikkja, enn på et armbånd til dama' (eller mannen) ?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å se sammenhengen mellom menneskeliggjøring og det å bruke penger på hunden. Om man f.eks skaffer seg en fin båt og man kjøper masse fancy ekstrautstyr til båten, menneskeliggjør man båten da? Og om man får dyktige folk til å vedlikeholde den, slik at den kan fungere optimalt, er det menneskeliggjøring? Nei, da kalles det å dyrke en interesse.

De snakket også om at hunder utvikler livsstilsykdommer og adferdsproblemer fordi folk forholder seg til hunden som om den var et annet menneske - et familiemedlem. Men hvis disse hundene faktisk hadde blitt behandlet som familiemedlemmer, ville de kanskje ikke ha fått spise så mye godteri de klarte å stappe i seg? De ville forhåpentligvis ha fått en oppdragelse og de ville kanskje t.o.m blitt nødt til å komme seg ut og bevege på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å se sammenhengen mellom menneskeliggjøring og det å bruke penger på hunden. Om man f.eks skaffer seg en fin båt og man kjøper masse fancy ekstrautstyr til båten, menneskeliggjør man båten da? Og om man får dyktige folk til å vedlikeholde den, slik at den kan fungere optimalt, er det menneskeliggjøring? Nei, da kalles det å dyrke en interesse.

Enig! Enkelte får det nesten til å framstå som at det å ta vare på hunden sin og sørge for at den har det bra og er frisk er en uting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...