Gå til innhold
Hundesonen.no

Tror du på det unaturlige?

ipadda

Recommended Posts

Gnnnfff, gammel tråd som jeg ikke har sett før og jeg føler for å quote halvparten av innleggene og skrive en hel masse... :icon_confused:

Vitenskap er så viktig, og den åpenbare fornuftige måten å prøve å tilnærme seg en forståelse av virkeligheten på i mine øyne. Fornemmelser og healing og synskhet tror jeg godt kan være psykologisk interessant, men jeg tror ikke på det. Hvorfor i all verden skal vi ha noen forutsetning for å initiutivt forstå ditten og datten og universet og framtiden? Og hvorfor lar akkurat dette seg ikke forske på?

Jeg tror ikke at vi noengang ville komme til bunns i "meningen med livet" eller få en fullstendig forståelse av naturen og hvorfor den er slik den er - men vi kan allikevel finne ut utrolig mye, og har en fantastisk metode for å gjøre dette, vil jeg mene!

Dokumentaren med Dawkins er bra, men det virker ikke som om den treffer hos andre enn de som allerede er enige? (De han intervjuer fortsetter å bortforklare og tøyse selv om de ikke klarer å argumentere for seg). Vil ihvertfall anbefale å lese noe av det popuærvitenskapelige han har gitt ut også.

Jeg hadde lenge en slags "kanskje, kanskje ikke"-holdning til overnaturlige greier og ble først opptatt av vitenskap da jeg begynte å lese noen populærvitenskapelige bøker. "The selfish gene" som ble nevnt et sted anbefales, den er sabla godt skrevet og utrolig interessant :icon_redface: Naturen er definitivt ikke kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...