Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyresex

Jane

Recommended Posts

Husker da dyrlegen kom og skulle sjekke noe (??? aner ikke hva og hvorfor, og dette er leeenge siden) på en hest eller to i en stall jeg red i. Da dro han på seg en lang engangshanske som rakk opp til skuldra, spruta på noe glidemiddel og stappa armen inn.

Litt OT, men de bruker å gjøre dette på hest og kveg for å sjekke om hoppene er drektige.. Uten at jeg ekspert på det mener jeg å ha hørt forklaringen av en vetrinær av at man visstnok kan kjenne på blodstrømmningene i skjeden og ned mot livmor via endetarmen.. de tar derfor hele armen inn i rompa på dyret og presser lett ned mot disse blodårene. Er dyret drektig så skal det visstnok kunne kjennes på blodgjennomstrømningen... Eller noe sånn :P (ikke skyt meg om jeg tar feil. Ca 15 år siden jeg fikk forklaringen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men de bruker å gjøre dette på hest og kveg for å sjekke om hoppene er drektige.. Uten at jeg ekspert på det mener jeg å ha hørt forklaringen av en vetrinær av at man visstnok kan kjenne på blodstrømmningene i skjeden og ned mot livmor via endetarmen.. de tar derfor hele armen inn i rompa på dyret og fresser nett ned mot sisse blodårene. Er dyret drektig så skal det visstnok kunne kjennes på blodgjennomstrømningen... Eller noe sånn :x (ikke skyt meg om jeg tar feil. Ca 15 år siden jeg fikk forklaringen)

Jeg aner ikke. Kan godt hende de var parret de hestene jeg skrev om. Skal ikke skyte noen med det første. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Kan godt hende de var parret de hestene jeg skrev om. Skal ikke skyte noen med det første. :x

Dette gjør de for å sjekke om hoppa er drektig :x

Ellers så blir jeg helt kvalm av tanken på at mennesker har sex med dyr, SYKT SYKT SYKT!! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra dagbladet:

Den svenske riksdagen har tatt opp dyresexforbud hele fjorten ganger de siste ti årene. Det har blitt nedstemt hver gang, skriver Expressen.

Kan noen fortelle meg hvordan det er MULIG at noe sånt blir NEDSTEMT??! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo mange som er "kjæreste" med dyret sitt osv. Det er jo mennesker som på en måte....eh...ikke gjør dem noe vondt, da, siden de har "kjærestefølelser" for dyret. Men så er det jo de som ikke gjør det, og bare gjør det for nytelsens skyld.

Personlig kunne jeg aldri tenke meg å ha sex med noe annet levende enn et menneske. Folk tenner på så mye snålt!

Så jeg tar avstand fra folk som holder på sånn. Både de som gjør det "for dyrets nytelse" og de andre psychoene som har treff i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det fullstendig utenkelig å overhode føle noe annet for dyrene mine enn en slags morsfølelse. Det å se på en uvitende skapning, et dyr som absolutt ikke tenner seksuelt på et menneske, som en kjæreste er helt vilt og ufattelig. Disse meneskene er ikke noe annet en egoistiske, overkåte, dyreplagere av noen mehe som aldri skulle fått lov til å nærme seg et dyr på godt over to meter avstand. De som ikke er for en lov mot dyresex er sikkert folk som driver på med det selv, for noen grunn til å ikke støtte den saken, er ikkeeksisterende for meg. Hadde jeg visst om et slikt menneske, hadde jeg holdt god avstand. Tenker de ikke på hvor skitne dyrene kan være nedentil? Hvilke sykdommer de kan bære? Tror ikke dyrene har hørt om ASAN intimservietter... Med mindre det er det de bruker på dem før de setter i gang. *slår hodet i veggen for å kvitte meg med ekle bilder og tanker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Blir så forbannet.... Og skjønner ikke hvorfor det ikke er noe lov mot dette enda...

Hvis jeg ikke tar helt feil var det for ei stund siden en mann som hadde brutt seg inn i en stall der det var et føll sammen med moren sin. Dette var på natten. Han hadde gått inn i boksen og bundet beina til føllet. Rett før han skulle til å ha sex med det kom bonden inn og fikk stoppet det. Han hadde hørt noe bråk fra stallen og gikk heldigvis ut i stallen for å sjekke. Mannen fikk ikke hatt sex med føllet, men jeg tror han heller ikke fikk noe straff fra politiet - fordi det ikke er ulovlig. Han hadde vell brutt en lov om å gå inn på annen manns område og brutt seg inn i stallen, men...

I ettertid var føllet veldig redd for folk, og det tok lang tid før det lærte seg å stole på folk igjen......

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det fullstendig utenkelig å overhode føle noe annet for dyrene mine enn en slags morsfølelse. Det å se på en uvitende skapning, et dyr som absolutt ikke tenner seksuelt på et menneske, som en kjæreste er helt vilt og ufattelig. Disse meneskene er ikke noe annet en egoistiske, overkåte, dyreplagere av noen mehe som aldri skulle fått lov til å nærme seg et dyr på godt over to meter avstand. De som ikke er for en lov mot dyresex er sikkert folk som driver på med det selv, for noen grunn til å ikke støtte den saken, er ikkeeksisterende for meg. Hadde jeg visst om et slikt menneske, hadde jeg holdt god avstand. Tenker de ikke på hvor skitne dyrene kan være nedentil? Hvilke sykdommer de kan bære? Tror ikke dyrene har hørt om ASAN intimservietter... Med mindre det er det de bruker på dem før de setter i gang. *slår hodet i veggen for å kvitte meg med ekle bilder og tanker*

Unnskyld at jeg drar opp denne igjen, men jeg har tenkt mye på det du skrev her. Jeg skjønner ikke hva asan intimservietter og "skittenhet" har med saken å gjøre? :icon_redface: Det fins da mange andre måter folk kan bli skitne på, som vi ikke reagerer på liksom. Og dessuten fins det noe som heter kondom. Jeg tviler på at dyrene tenker "shit, nå ble jeg skitten". Og hva med de folka som tenner på at man tisser og bæsjer mens man har sex? Og ja, dette gjelder voksne folk som gjør dette frivillig og syns det er flott. Det synes jeg jo er ekkelt det også, men ikke uetisk eller umoralsk på samme måte som dyresex..

Når det gjelder sykdommer, så fins det ikke så himla mange zoonoser man kan bli smittet av. Strengt tatt er vel sjansen for å få en SOS større om man har sex med en tilfeldig utvalgt på gata.. <_< Og igjen; kondom..

Det er ikke smitte eller urenslighet dette handler om, men etikk og moral. Sånt gjør man bare ikke, ganske enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...