Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyresex


Jane

Recommended Posts

Husker da dyrlegen kom og skulle sjekke noe (??? aner ikke hva og hvorfor, og dette er leeenge siden) på en hest eller to i en stall jeg red i. Da dro han på seg en lang engangshanske som rakk opp til skuldra, spruta på noe glidemiddel og stappa armen inn.

Litt OT, men de bruker å gjøre dette på hest og kveg for å sjekke om hoppene er drektige.. Uten at jeg ekspert på det mener jeg å ha hørt forklaringen av en vetrinær av at man visstnok kan kjenne på blodstrømmningene i skjeden og ned mot livmor via endetarmen.. de tar derfor hele armen inn i rompa på dyret og presser lett ned mot disse blodårene. Er dyret drektig så skal det visstnok kunne kjennes på blodgjennomstrømningen... Eller noe sånn :P (ikke skyt meg om jeg tar feil. Ca 15 år siden jeg fikk forklaringen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men de bruker å gjøre dette på hest og kveg for å sjekke om hoppene er drektige.. Uten at jeg ekspert på det mener jeg å ha hørt forklaringen av en vetrinær av at man visstnok kan kjenne på blodstrømmningene i skjeden og ned mot livmor via endetarmen.. de tar derfor hele armen inn i rompa på dyret og fresser nett ned mot sisse blodårene. Er dyret drektig så skal det visstnok kunne kjennes på blodgjennomstrømningen... Eller noe sånn :x (ikke skyt meg om jeg tar feil. Ca 15 år siden jeg fikk forklaringen)

Jeg aner ikke. Kan godt hende de var parret de hestene jeg skrev om. Skal ikke skyte noen med det første. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Kan godt hende de var parret de hestene jeg skrev om. Skal ikke skyte noen med det første. :x

Dette gjør de for å sjekke om hoppa er drektig :x

Ellers så blir jeg helt kvalm av tanken på at mennesker har sex med dyr, SYKT SYKT SYKT!! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra dagbladet:

Den svenske riksdagen har tatt opp dyresexforbud hele fjorten ganger de siste ti årene. Det har blitt nedstemt hver gang, skriver Expressen.

Kan noen fortelle meg hvordan det er MULIG at noe sånt blir NEDSTEMT??! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo mange som er "kjæreste" med dyret sitt osv. Det er jo mennesker som på en måte....eh...ikke gjør dem noe vondt, da, siden de har "kjærestefølelser" for dyret. Men så er det jo de som ikke gjør det, og bare gjør det for nytelsens skyld.

Personlig kunne jeg aldri tenke meg å ha sex med noe annet levende enn et menneske. Folk tenner på så mye snålt!

Så jeg tar avstand fra folk som holder på sånn. Både de som gjør det "for dyrets nytelse" og de andre psychoene som har treff i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det fullstendig utenkelig å overhode føle noe annet for dyrene mine enn en slags morsfølelse. Det å se på en uvitende skapning, et dyr som absolutt ikke tenner seksuelt på et menneske, som en kjæreste er helt vilt og ufattelig. Disse meneskene er ikke noe annet en egoistiske, overkåte, dyreplagere av noen mehe som aldri skulle fått lov til å nærme seg et dyr på godt over to meter avstand. De som ikke er for en lov mot dyresex er sikkert folk som driver på med det selv, for noen grunn til å ikke støtte den saken, er ikkeeksisterende for meg. Hadde jeg visst om et slikt menneske, hadde jeg holdt god avstand. Tenker de ikke på hvor skitne dyrene kan være nedentil? Hvilke sykdommer de kan bære? Tror ikke dyrene har hørt om ASAN intimservietter... Med mindre det er det de bruker på dem før de setter i gang. *slår hodet i veggen for å kvitte meg med ekle bilder og tanker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Blir så forbannet.... Og skjønner ikke hvorfor det ikke er noe lov mot dette enda...

Hvis jeg ikke tar helt feil var det for ei stund siden en mann som hadde brutt seg inn i en stall der det var et føll sammen med moren sin. Dette var på natten. Han hadde gått inn i boksen og bundet beina til føllet. Rett før han skulle til å ha sex med det kom bonden inn og fikk stoppet det. Han hadde hørt noe bråk fra stallen og gikk heldigvis ut i stallen for å sjekke. Mannen fikk ikke hatt sex med føllet, men jeg tror han heller ikke fikk noe straff fra politiet - fordi det ikke er ulovlig. Han hadde vell brutt en lov om å gå inn på annen manns område og brutt seg inn i stallen, men...

I ettertid var føllet veldig redd for folk, og det tok lang tid før det lærte seg å stole på folk igjen......

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det fullstendig utenkelig å overhode føle noe annet for dyrene mine enn en slags morsfølelse. Det å se på en uvitende skapning, et dyr som absolutt ikke tenner seksuelt på et menneske, som en kjæreste er helt vilt og ufattelig. Disse meneskene er ikke noe annet en egoistiske, overkåte, dyreplagere av noen mehe som aldri skulle fått lov til å nærme seg et dyr på godt over to meter avstand. De som ikke er for en lov mot dyresex er sikkert folk som driver på med det selv, for noen grunn til å ikke støtte den saken, er ikkeeksisterende for meg. Hadde jeg visst om et slikt menneske, hadde jeg holdt god avstand. Tenker de ikke på hvor skitne dyrene kan være nedentil? Hvilke sykdommer de kan bære? Tror ikke dyrene har hørt om ASAN intimservietter... Med mindre det er det de bruker på dem før de setter i gang. *slår hodet i veggen for å kvitte meg med ekle bilder og tanker*

Unnskyld at jeg drar opp denne igjen, men jeg har tenkt mye på det du skrev her. Jeg skjønner ikke hva asan intimservietter og "skittenhet" har med saken å gjøre? :icon_redface: Det fins da mange andre måter folk kan bli skitne på, som vi ikke reagerer på liksom. Og dessuten fins det noe som heter kondom. Jeg tviler på at dyrene tenker "shit, nå ble jeg skitten". Og hva med de folka som tenner på at man tisser og bæsjer mens man har sex? Og ja, dette gjelder voksne folk som gjør dette frivillig og syns det er flott. Det synes jeg jo er ekkelt det også, men ikke uetisk eller umoralsk på samme måte som dyresex..

Når det gjelder sykdommer, så fins det ikke så himla mange zoonoser man kan bli smittet av. Strengt tatt er vel sjansen for å få en SOS større om man har sex med en tilfeldig utvalgt på gata.. <_< Og igjen; kondom..

Det er ikke smitte eller urenslighet dette handler om, men etikk og moral. Sånt gjør man bare ikke, ganske enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...