Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Fitjar-Stord


Fjollebolle

Recommended Posts

Får gratulere deg så mye med seieren her også jeg :) , selv om jeg fikk følge dere både før, under og etter seieren.

Gratulerer så mye til dere andre også som gjorde det bra på Stord.

Tusen takk Gunn! Og takk for en koselig dag også, blir alltid i så godt humør av deg. :wub: Lykke til videre med Angel og, for et fortryllende vesen du har fått deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stilte alene idag...IGJEN. De 2 andre basenjiene hadde problemer med ei ferge som ikke gikk og kom seg dermed ikke bort. Syns d er kjekkere når d er flere med, men skal for all del ikke klage! ;) Ble BIR, fikk cert og knallgod kritikk som lyder som følger (på svensk siden det er så koselig):

En riktig snygg junior hann. Mycke gasellik, vakkert hode og uttrykk. Rett ørelutning, flott hals, markert manke og sterk rygg. Utmerkede ben och tassar. Rør seg lett og effektivt. Vennlig temperament.

Kjempefornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Gunn! Og takk for en koselig dag også, blir alltid i så godt humør av deg. :) Lykke til videre med Angel og, for et fortryllende vesen du har fått deg! ;)

:P Takk i like måte. Vision imponerte meg til å være første gang i hall og klare seg så flott, selv på det glatte gulvet. Hun taklet jo også alle folkene og hundene rundt seg helt superb. Angel er fortryllende ja hihihi, jeg vet hva jeg har og jeg skal nok få enda mer glede av henne etterhvert som hun vokser. Spesielt for dommere som er opptatt av sheltiens bevegelser, for der er hun super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen med gode resultater! Vi var i ilden i dag og var som vanlig eneste i rasen og gruppen. Blir ikke så veldig spennende akkurat, men sånn er det når man har valgt en "rar" rase :)

Amigo fikk CK og BIR og BIG 1. Uplassert i BIS naturligvis.

Her er kritikken:

"Velformet hode med bra uttrykk. Utmerket hals. Utmerkete proporsjoner. Bra brystparti. Gode vinkler ben og poter. Meget gode vinkler. Meget gode bevegelser. Kunne båret halen bedre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle sammen!

Hos oss gikk det bare en vei, og det ble disk ;)

Gulvet var ekkelt og felthindrene var bare noe tull, sier Ace. Bare synd Ace bommet kraftig på hjulet i hopp banen. 2 ganger tilogmed! Nesten som han ville diske, luringen...

Men alt i alt, eg er fornøyd. Han hadde fokus og gjorde så godt han kunne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle sammen!

Hos oss gikk det bare en vei, og det ble disk ;)

Gulvet var ekkelt og felthindrene var bare noe tull, sier Ace. Bare synd Ace bommet kraftig på hjulet i hopp banen. 2 ganger tilogmed! Nesten som han ville diske, luringen...

Men alt i alt, eg er fornøyd. Han hadde fokus og gjorde så godt han kunne :)

Usj, dumt da. Men vi fikk også høre at underlaget for ag ikke var bra, så ikke så mye å gjøre med det... Går bedre neste gang skal du se =)

Vet du forresten hvordan det gikk med Kathrine og Vigdis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, dumt da. Men vi fikk også høre at underlaget for ag ikke var bra, så ikke så mye å gjøre med det... Går bedre neste gang skal du se =)

Vet du forresten hvordan det gikk med Kathrine og Vigdis?

Kathrine og Aiko disket i allefall hopp. Aner ikke med ag. Eg var sent ute og stresset. Husker ikke ag banen engang ;)

Vigdis gjorde det bra. Men husker ikke resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle sammen!

Hos oss gikk det bare en vei, og det ble disk ;)

Gulvet var ekkelt og felthindrene var bare noe tull, sier Ace. Bare synd Ace bommet kraftig på hjulet i hopp banen. 2 ganger tilogmed! Nesten som han ville diske, luringen...

Men alt i alt, eg er fornøyd. Han hadde fokus og gjorde så godt han kunne :)

Himmel og hav! Gikk dere agility på det underlaget der??! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja så var den utstillingen også over.

Aron fikk 2 røde og takk for i dag, han kunne jo ikke virket mere vimsete for han stod jo bare å så etter tispene våre, var nesten som første gang han ble stilt da var han like forstyrret.

Småen i full løpetid og nedrøytet for dagen hehe, hun ble 2btk med ck.

Tinka med løpetid på hell og heller ikke i pels for dagen(de røyter jo rett før løpetiden begynner) ble 3 btk med ck cert og bir veteran(de galme er best er det noen som sier), hun ble ikke plasert i bis men det gjør jo ikke noe hun fikk jo certet jo :) he he. da har hun fått to cert i år så nå må vi vel prøve oss på det store snart sånn at hun kan få den etterlengtede tittelen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var agility'en egentlig? Jeg prøvde å finne det så jeg kunne se på litt, men fant det ikke..

Det var i den hallen "bak" utstillingen.

Er det dere vi trener med på Sotra eller? Tror det har gått meg hus forbi :x

Himmel og hav! Gikk dere agility på det underlaget der??! :shocked:

Mhm. De fleste som ikke var nybegynnere klarte seg bra, synes eg. Men nå er Ace stor og tung, og eg spurtet ikke for å si det sånn. Heller gikk. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...