Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Fitjar-Stord


Fjollebolle

Recommended Posts

Siden ingen andre har postet enda får jeg starte :lol:

Da har vi fått roet ned etter en ok dag på Stord. Luno fikk 1.jk 1.jkk, han likte ikke gulvet som var ganske så glatt, så derfor ble det ikke CK (så da har vi noe å trene på videre). Jeg er godt fornøyd, denne dommeren likte ham ikke så godt som valp, men desto bedre i dag.

Dommer: Gunnar Jensen

Kritikk:

Hann av meget god type. Godt skalle snute parti, fine plan. Korrekt bitt. Godt utfyllt i kinn(?). Ok hals, fin rygg, noe fallende kryss. Ok vinklet bak, noe frenskutt i skulder, fin underlinje, bra benstamme. Beveger seg noe usikkert i ringen og bruker derfor ikke max steglengde. God pels, farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, du stilte for sjefen min jo :lol:

Haha, morsomt da. Han var veldig hyggelig faktisk, lot oss ta en liten ekstrarunde for å se om ikke det gikk bedre og tok seg tid til å forklare hvorfor tassen fikk blank rød og at det bare var en treningssak. Kjekt å stille når dommere tar seg litt ekstra tid, spesielt når både jeg og tassen er litt grønn på dette begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Blondie gikk det STRÅLENDE i dag :lol: Nå har vi ikke trent utstilling siden i sommer og trente for første gang siden en utstilling i Juni nå på mandag. På trening var hun veldig usikker på bla bordet og litt ellers på alle de andre hundene, men hun jobbet fint. I dag var hun eksemplarisk! Vi var rett og slett dream team. 1 KVAL, 1 KONK, CK, CERT, 1BTK og BIM :D

Med et smil som gikk fra øre til øre forlot jeg utstillings plassen med hundeburdet fult av rosetter.

Her er kritikken:

Ove Germundsson

3 1/2 ung tik av bra modell. Meget velstående hode. Bra utrykk. Utmerkede ører, øyne og bitt. Utmerket hals og rygg. Ganske bra svans. Velformet front/brystkasse. Utmerket bein og tasser. Utmerket vinkler/rørelser. Bra pels. Meget velpresenterad.

Dette var faktisk samme dommer vi stilte for første gangen Blondie var junior. Da fikk vi CERT og 2BTK av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere alle sammen :-) Only blondie: utrolig flink og fin hund du har. jeg stod bak deg i åpen klasse med tispa som kom på 2. plass. Ikke min hund, stilte for ei anna. (så fikk jeg prøve d også;-) ) :-) Dritbra samarbeid på dere :wub: Du fortjente virkelig å bli BIM! grattis! jeg stiller min gullgutt imorgen. Gleder meg sånn! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Blondie gikk det STRÅLENDE i dag :wub: Nå har vi ikke trent utstilling siden i sommer og trente for første gang siden en utstilling i Juni nå på mandag. På trening var hun veldig usikker på bla bordet og litt ellers på alle de andre hundene, men hun jobbet fint. I dag var hun eksemplarisk! Vi var rett og slett dream team. 1 KVAL, 1 KONK, CK, CERT, 1BTK og BIM :)

Med et smil som gikk fra øre til øre forlot jeg utstillings plassen med hundeburdet fult av rosetter.

Her er kritikken:

Ove Germundsson

3 1/2 ung tik av bra modell. Meget velstående hode. Bra utrykk. Utmerkede ører, øyne og bitt. Utmerket hals og rygg. Ganske bra svans. Velformet front/brystkasse. Utmerket bein og tasser. Utmerket vinkler/rørelser. Bra pels. Meget velpresenterad.

Dette var faktisk samme dommer vi stilte for første gangen Blondie var junior. Da fikk vi CERT og 2BTK av han.

ÅÅÅ, så gøy!! :) Blondie er jo kjempe fin og dere fortjente virkelig certet! Vet du hvem som ble BIR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vision stilte for første gang inne i hall, og det gjekk over alt forventning! (ho har ikkje vore inne i stor hall før heller)

Ho vart BIR, men fikk ingen plassering i gruppebedømmingen.

Her er kritikken hennes.

Tispe av meget god type, flott skalle og snuteparti.

Ok maske, korrekt bitt. Fine velborne ører, meget bra overlinje.

Noe lang i lenden. Velvinklet bak og framme.

Beveger seg med godt temperament og god steglengde for alderen.

God pels og farge.

Dommer Gunnar Jensen.

Legger og ved nokre bilder fra utstillingen.

014-6.jpg

017-2.jpg

020-2.jpg

023-2.jpg

026-2.jpg

032.jpg

014-4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :wub:

Men si meg; var det virkelig ikke lagt ut matter for hundene å løpe på? Vi hadde samme underlag i dag, men da var det matter rundt ringen, og på skrå. Så veldig glatt ut for dere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :wub:

Men si meg; var det virkelig ikke lagt ut matter for hundene å løpe på? Vi hadde samme underlag i dag, men da var det matter rundt ringen, og på skrå. Så veldig glatt ut for dere..?

Det er jo et håndball gulv da, ikke hard parkett. Så med mindre hunden går på klørene så går det jo helt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et håndball gulv da, ikke hard parkett. Så med mindre hunden går på klørene så går det jo helt bra :)

Hmm.. Vi har samme underlag i hallen vi stiller i i helgen, og det er jo ikke like glatt som parkett nei, men glatt i forhold til mattene som var lagt ut. Men bra det fungerte for dere! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen begynte for oss med agility og hopp, noe varierte resultater der...

Agilityen ble det en solid tjuvstart på og Birk løp rett i røret som lå som nr 8.... :wub:

På hoppen var det litt mer bakkekontakt og vi gikk et greit løp, fikk 2 vegringer og vant. Fikk ikke med de andre for jeg måtte løpe rett bort i utstillingshallen.

Birk viste seg bra for dommer Gunnar Jensen, de var 4 oppmøtte pyrrer.

Jeg var overbevist om at vakre Pytt skulle ta det hele, men neida her gikk det vår vei!

Dommeren begrunnet sin avgjørelse på at de beggge hadde meget bra bevegelser, men Birk gikk foran da han hadde et bedre hode og uttrykk.

kval 1, konk 1, ck, bhk, BIR

Meget tiltalende champion, av meget god type.

Flott skalle snute parti med god skalle og godt utfylte kinn.

Velplasserte ører. Strek fin rygg linje. Bra vinklet bakpart. Flott vinklet i front.

Beveger seg meget bra fra siden og bakfra,

en aning hasetrang bak. Helt korrekt pels og farge.

I gruppen var det Kurt Nilsson, Sverige, som dømte. Heia Sverige!!

Birk viste seg fantastisk og ble belønnet med BIG 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kan man tolke det som at de er "for tynn"? Fordi de får for markert "lende"? Luna går jo "inn" der.

Nei, ikke i det hele tatt. Lenden er for lang. Noen hunder har for lang rygg, noen har for langt kryss og noen har for lang lend. Lenden går vel fra bakerste ribben til der beinet starter, om du skjønner :wub: om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i det hele tatt. Lenden er for lang. Noen hunder har for lang rygg, noen har for langt kryss og noen har for lang lend. Lenden går vel fra bakerste ribben til der beinet starter, om du skjønner :wub: om jeg ikke tar helt feil.

Nei du tar ikke feil. Men som dommeren sa, dette er pr. i dag på Vision. Hun er fortsatt valp og under utvikling. Hun får etterhvert mer masse og legger seg ut og da blir det ikke så fremtredende. (hun er slank men ikke tynn og da viser det litt)

Men det er også en fordel på tisper for da er det bedre plass til valper når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vision stilte for første gang inne i hall, og det gjekk over alt forventning! (ho har ikkje vore inne i stor hall før heller)

Ho vart BIR, men fikk ingen plassering i gruppebedømmingen.

Her er kritikken hennes.

Tispe av meget god type, flott skalle og snuteparti.

Ok maske, korrekt bitt. Fine velborne ører, meget bra overlinje.

Noe lang i lenden. Velvinklet bak og framme.

Beveger seg med godt temperament og god steglengde for alderen.

God pels og farge.

Dommer Gunnar Jensen.

Legger og ved nokre bilder fra utstillingen.

Får gratulere deg så mye med seieren her også jeg :wub: , selv om jeg fikk følge dere både før, under og etter seieren.

Gratulerer så mye til dere andre også som gjorde det bra på Stord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du tar ikke feil. Men som dommeren sa, dette er pr. i dag på Vision. Hun er fortsatt valp og under utvikling. Hun får etterhvert mer masse og legger seg ut og da blir det ikke så fremtredende. (hun er slank men ikke tynn og da viser det litt)

Men det er også en fordel på tisper for da er det bedre plass til valper når den tid kommer.

Ja var nettopp det jeg mente, at det vises bedre etc. Men takk for oppklaringa, da har jeg blitt litt klokere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...