Gå til innhold
Hundesonen.no

Meget billig (evnt gratis ) schnauzer !


Blondiemamma

Recommended Posts

:):) DAGEN før utstillingen klarer Blondie å få tak i en svart sprittusj og tygger i vei! Jeg så for meg beksvarte barter her, men det har HELDIGVIS gått bra.. Fader den hunden gir meg snart hjerteinfart... :P

Nå er jeg så drittlei disse "valpefaktene" Hun er kjempeflink i perioder, og så får hun "infall", nå har jeg ligget sjuk en uke da, og det har blitt minimalt med tur og treninger, så jeg forstår jo at hun har litt vel mye energi.. men svart sprittusj på hvite barter??? IIIIKKKKK.... :shocked:

men hun er jo selvfølgelig mammas lille baby til vanlig da.. Lillegullet liksom :D Men dæven å hu satte hjertet i halsen på meg nå..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke koselig når de søte firbente klarer å sysselsette seg helt på egenhånd...

Og selvfølgelig gjør de alle slike flotte ting når det passer som dårligst...

Gamlebikkja mi kom hjem dagen før utstilling ,og hadde rullet seg i borreslam... Grå seig masse ,som stivnet som et panser. Han hatet å bade ,men han fikk badet nok den dagen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er ikke sånt herlig?

Første gangen Orry skulle på utstilling rullet han seg SKIKKELIG i bæsj på morgenturen på utstillingsdagen. Da var jeg rimelig stressa og forbanna gitt... Måtte hive han i dusjen 15 minutter før vi skulle dra og han var ikke helt tørr når vi var i ringen. Dog er dette den utstillingen Orry gjorde det best på i sin korte karriere, merkelig nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha... Godt det ikke bare er meg... Blondie skal bades sent i kveld, og da er det nok bare å bli løftet ut på plenen for å tisse og så rett inn igjen. Ikke noe kveldstur eller morgentur da nei.. Tar LITT tid å bade og føne opp dyret selv om hu er lita. Så tar ikke noe sjanser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha... Godt det ikke bare er meg... Blondie skal bades sent i kveld, og da er det nok bare å bli løftet ut på plenen for å tisse og så rett inn igjen. Ikke noe kveldstur eller morgentur da nei.. Tar LITT tid å bade og føne opp dyret selv om hu er lita. Så tar ikke noe sjanser :)

Norma skal bades og klippes i morgen, så da er det bare å holde seg unna verste gjørma og andre ekle ting etter det... Hvit pels er slitsomme greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldefaren til Aynï, Romario, stod for championatet, og på vei til utstillingen skulle oppdretteren bare lufte hundene litt, og lot de løpe fra seg på et passende sted. Plutselig var Romario borte vekk, men de fant han etterhvert igjen. Han hadde nemlig funnet seg et revehi, og som den terrieren han er, kunne han jo ikke la en sånn sjanse gå fra seg! Så han hadde vært på jakt han, og blitt full av jord! De reiste hjem igjen og dusjet bikkja i en fei (de som helst ikke skal dusjes før utstilling liksom), og hunden var ikke blitt tørr igjen da han entret ringen. Men jorda i ørene hadde de glemt å vaske bort, så oppdretteren måtte pent forklarte at Romario hadde vært på revejakt.. Dommeren, som var engelsk, var henrykt - "it's a real cairn!" og gitt han det siste certet han trengte! :)

Moralen er; du kan jo alltids håpe at dvergschnauzer en gang i tiden var avlet for å ta knekken på svarte tusjer, og håpe at dommeren ser verdien av å premiere det..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...