Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjemper for familiehunden Odin

Linda Marie

Recommended Posts

Var bilde av denne gutten i avisen. På meg virket det som vitnenes påstand om at det var hundens klo som skrapte ham opp veldig trolig. Det skurrer litt at kuttet gutten fikk i munnviken skyldes ett bitt selv om det nok er mulig.

Jeg reagerte også på at det i artikelen virket som politiet hadde konkludert med bitt på bakgrunn av rapporten fra legevakta (som på sin side skrev "bittskade" fordi moren hadde sagt at en hund hadde bitt) på tross av at vitner altså sier hunden ikke beit.

På den andre siden, avisen har også fått en annen beboer i området til å si til avisen at hunden er "områdets skrekk" og aggresiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok nabolagets skrekk ,og kanskje ene og alene bare pga størrelsen..

Det er maaange uvitende mennesker som er redd alt med tenner.Det behøver ikke bety at hunden har handlet på et vis som gjør den til noen skrekk.Så det burdte jo bevises og forklares hva de mener helt konkret...

Mistenker rett og slett at dette er oppspinn,der folk girer seg opp..Men nei,man kan aldri være sikker.

Klarer bare ikke se for meg hvordan en GD skal klare å pritle seg til å bite en gutt i munnviken...

Det er en stor lang munn som skal stå å stange..så enten må hunden åpne og gape ordentlig,eller så må den la være.

At en liten hund kunne klart en rift i munnviken er jeg med på..men et sånt gap skal det noe til å få til det.

Hadde det ennå vært nesen,som stikker ut..Men munnviken??HØH..Jaja..Man må vel se det for å forstå det.

Det er trist hvis hunden er uskyldig..som vitnene sier så beit ikke hunden..Hvem skal man tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ser at det har blitt opprettet en facebookgruppe i forbindelse med denne saken:

ikke avliv odin!

Sakset fra siden:

"kort referat: Mai 08: odin og valpen vår ligger i bånd på vår veranda,med 6 voksne mennesker tilstede.(som alle sier at Odin IKKE bet gutten) nabogutten på 5 år kommer forbi og vil klappe hundene. odin har nettopp lekt med bamsen sin,som ligger mellom forbeinene.nabogutten går bort til odin,og bøyer seg frem. odin tror det er mere lek på gang,og hopper opp. det som da skjer er at nabogutten detter uten og ta seg for. han får da et 2 cm. flenge/rift i munnviken,samt et blåmerke på brystet etter poten. dette er grunnen til at naboen (som er politiadvokat) vil avlive odin. Odin er en hund av rasen Grand Danois som naboen vil avlive på et meget tynt grunnlag!!håper dyre kjære mennesker støtter oss.de er jo et familiemedlem!vi har en gutt på 2 år som leker å sover sammen med odin!har veninner å familie som har barn som går sammen med han!han er ikke en farlig agresiv hund!han er en stor kose gutt ,som har lives rettttttt!!"

"saken er på første side fædrelandsvennen og på tvfvn på nettet.5 november..hallo alle sammen!Vi er nå over 1300 personer som støtter denne saken...en støtte som betyr utrolig mye for oss i denne galskapen! en kort oppsummering på hva som skjer i saken...vi har nå fått brev fra politiet om at vi som hundeeiere er frikjent av allmenne hennsyn. ikke at det betyr noe når de vil avlive ODIN!

har fått signaler om at et vedtak vil bli fattet om en ukes tid f.d.d. håper så inderlig at de i politiet som behandler saken ser hvor GALT dette er. hadde bare hunder kunnet snakke..

Det er utrolig tungt for oss å tenke på at de vil ta fra oss et familiemedlem på denne måten,skulle sendt begjæring om avliving på naboen for å se hvordan de da hadde reagert.

skal selvfølgeligh komme med mere info så fort vi vet noe mer.

En stor takk til alle som bryr seg,kjente og ukjente! godt å vite at det er folk som bryr seg.

en spesiellt stor takk til VIBEKE BRUFF JOHANSEN for sitt engasjement i saken.

klem fra ODIN og Hellen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

hm... Lurer på hvor foreldrene til ungen er????? det er jo faktisk de som skal lære ungen å ikke bare gå bort til hunder, og det er DE som skal passe på ungen sin.

All støtte til familien og håper virkelig Odin slipper å avlives pga noe han ikke har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...