Jan1991 Skrevet 5. November 2008 Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 Kan eg gi hunden rått eg? Er det noen fordel? Hvor mye og hvor ofte kan han eventuelt få dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MND Skrevet 5. November 2008 Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 hunder kan fint spise rått egg. eggeplommen inneholder masse fine fettsyrer som er topp for hund. eggeviten inneholder avidin som binder biotin (vitamin B8). Biotin er en viktig faktor for fin pels og god hud hos hunder, i tillegg til at det er bra for nervesystemet (biokjemisk) + viktig for nedbryting av andre næringsstoffer. Rått kjøtt inneholder biotin, så hunder som råfôres vil nok ha en mindre sjans for å bli påvirket av avidin i eggeviten enn hunder som fôres på tørrfôr eller varmebehandlet fôr. det er også biotin i plommen som dermed vil redusere den totale ænegative' effekten av avidin. dersom du varmebehandler egget vil avidin i hviten endres og ikke ha samme påvirkningen på biotin. et par egg i uka er ikke kimse av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MetteOgBeatrix Skrevet 5. November 2008 Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 Skriver under på det MND sier her! Jeg gir egg til hunden min 1-2 ganger i uka, og hun eeeelsker det! I tillegg hjelper det til med å holde pelsen blank og fin.. sunt og godt med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan1991 Skrevet 5. November 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariaN Skrevet 5. November 2008 Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 Min fikk egg som valp, to tre gang, og alle gangene spydde han det opp! Han fikk ett her om dagen også, uten at det kom opp. Så kanskje jeg fortsetter å gir han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MalinFP Skrevet 5. November 2008 Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 Kan alle hunder spise rått egg? Vi har en Dachs, en blandingshund og snart en Chihuahua, kan disse spise rått egg? Valper også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maritaa Skrevet 5. November 2008 Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 Min hund får rått egg når han spiser rått kjøtt. Ca annen hver dag Eggeplommen bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Com Skrevet 5. November 2008 Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 Kan alle hunder spise rått egg? Vi har en Dachs, en blandingshund og snart en Chihuahua, kan disse spise rått egg? Valper også? Om en hund kan spise rått egg kommer vel mer an på hva hunden tåler enn hvilken rase hunden er Min valp har fra hun var liten fått rått egg uten problemer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 5. November 2008 Rapporter Share Skrevet 5. November 2008 Tulla får et stort rått egg til frokost hver dag, og slurper det i seg med liv og lyst! Valper kan få egg også, egg er i flere valpefôr, bla fra V&H (og det er jo også rått). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar