Gå til innhold
Hundesonen.no

Mimre: Hamster i hus


Guest Maritus

Recommended Posts

Guest Maritus

Etter ett års pause fra de små gnagerne, har jeg merket at jeg klarer ikke holde meg unna dem. Jeg har hatt hamster helt siden jeg var 3 år, og nå etter min siste hamster Scratch døde, bestemte jeg meg for å ALDRI ha hamster igjen. Men nå etter at jeg har vært innom dyrebutikk og egentlig så etter hvilken farge jeg ville ha på mitt nye flexibånd til Vesla, fikk jeg endelig øyne opp. Jeg klarer meg ikke uten de små gnagerne.

Det var ett nydelig kull der inne og jeg ble lenge og pratet med hu ene dama i dyrebutikken. Det kullet som fikk meg til og få øynene opp var ett som hadde kommet inn i forgje uke. Det var blanding av vanlig gullhamster og pandahamster. Den ene hadde veldig mye hvitt på baken, mens de andre så ut som vanlig gullhamster bortsett fra at de hadde mer mørke og tydligere tegninger. De var utrolig søte. Jeg snakket med pappa med en gang jeg kom hjem. Og han sa seg enig med meg, så vi skulle prøve og få tid til og dra dit til Torsdag. Imens sitter jeg her og mimrer om mine små helter opp gjennom tiden.

Min første hamster, het Snehvit. Hun var kritt hvit og med stor personlighet. Jeg fikk henne da jeg var tre og hun levde i ca. 3år.

25.jpg

Min andre hamster fikk jeg av ei venninde. Da var hamsteren ca. ett halvt eller ett år. Miriam som hamsteren het hadde vi i ca. 2,5 år. Hun var utrolig nydelig og jeg kjøpte ett hamster bånd til henne, så jeg gikk tur med henne : ) Hun overlevde vell jula for meg. For rett etter julaften, da jeg var hos ei som het Kari døde hun. Og disse to bildene er de siste bildene som ble tatt av henne.

102-0235_IMG.jpg

102-0236_IMG.jpg

Etter Miriam fikk jeg Patrick som uttales Pætrick. Det er den hamsteren jeg trur jeg har blitt mest knytta til gjennom åra. Han lot jeg gå løs rundt på gulvet og jeg fant ham alltid igjen. Det siste bilde prøvde jeg på ukens kjæleddyr på dyrenett, men var ikke av de beste bildene, så den fikk ikke så mange stemmer. Han levde i 3 år.

102-0243_IMG.jpg

105-0553_IMG-1.jpg

Så var det Scratch min siste hamster, jeg følger jeg ikke fikk gitt ham den kjærligheten ham trengte på starten av livet sitt, jeg brukte lang tid på å komme over Patrick og jeg kjøpte nok Scratch før jeg var klar til å gi min omsorg til en ny krabat. Men etterhvert innså jeg at jeg måtte komme over Patrick og gi Scratch det han trengte av omsorg og kjærlighet. Med ett ble alt mye bedre jeg kom over Patrick og jeg ble fort like glad i Scratch. Men han levde desverre bare i 2år.

DSCI0286.jpg

kf.jpg

Det er vell noe av grunnen til at jeg fant ut at jeg skulle gi opp hamster, men nå sitter jeg her igjen. Og venter på ett spennendes besøk i dyrebutikken : ) Og det disse hamsterene har gitt meg noe unikt som ikke kan gies av ett menneske, og det er bare å innse, at disse små dyrene er noe helt spessielt. Og det jeg synes er rart med det hele. De har aldri dødd, mens jeg selv har vært hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Haha, samme med meg! Etter at min elskede Tamara døde, hadde jeg bestemt meg for og ALDRI kjøpe en hamster igjen!

Men nå sitter jeg her med fire hamstere og to hunner som er gravide! :ahappy: De har faktisk termin i dag og greier! :)

Lykke til! Håper på bilder som vanelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...