Gå til innhold
Hundesonen.no

fått meg ny katt

swimzy

Recommended Posts

Skrevet

jeg har fått meg ny katt, nemlig drømmerasen hellig birma! En brunmasket gutt! Som vi har gitt navnet Kuzco(uttales kusko)

Kuzco har vært hos oss i 6 uker idag..

15okt85.jpg

15okt82.jpg

15okt83.jpg

15okt79.jpg

15okt4.jpg

Åh jeg har mange støresøsken som passer godt på meg, spesielt storebror rampus

15okt32.jpg

15okt2.jpg

Odin er en stor god venn:

15okt26.jpg

kuzcoer5mneder29.jpg

kuzcoer5mneder276.jpg

kuzcoer5mneder257.jpg

Skrevet

Han er virkelig nydelig!

Ble brått stopp på leting etter katt nr tre her... Sannsynligheten er stor for at Bridie er allergisk mot katter :D Får forhåpentligvis vite mer i løpet av uka.

Skrevet

Aldeles nydelig :D

Hellig Birma er blant favorittkattene mine, og det blir nok en Birma eller en Ragdoll på oss med tiden :closedeyes:

Grattis med nyydelig pusemann :P

Skrevet
Ble brått stopp på leting etter katt nr tre her... Sannsynligheten er stor for at Bridie er allergisk mot katter :P Får forhåpentligvis vite mer i løpet av uka.

Går det an??? :shocked:

Nyydelig pusekatt :D

Skrevet

Skal jeg noen gang ha katt så skal det bli en Hellig Birma! Utrolig flott rase :D Kom gjerne med flere bilder av denne krabaten :P

Gratulerer forresten!

Skrevet

Operasjon kill fjærpinne:

kuzcoer5mneder193.jpg

kuzcoer5mneder194.jpg

kuzcoer5mneder195.jpg

kuzcoer5mneder197.jpg

kuzcoer5mneder198.jpg

kuzcoer5mneder199.jpg

kuzcoer5mneder201.jpg

kuzcoer5mneder202.jpg

kuzcoer5mneder204.jpg

kuzcoer5mneder206.jpg

kuzcoer5mneder209.jpg

kuzcoer5mneder210.jpg

kuzcoer5mneder212.jpg

kuzcoer5mneder211.jpg

kuzcoer5mneder217.jpg

kuzcoer5mneder218.jpg

kuzcoer5mneder219.jpg

kuzcoer5mneder220.jpg

kuzcoer5mneder221.jpg

kuzcoer5mneder224.jpg

kuzcoer5mneder23.jpg

kuzcoer5mneder233.jpg

kuzcoer5mneder238.jpg

Jeg kan trygt si at det er ikke mange fjær som overlevde denne kampen.... :morsomt:

Skrevet
takk for det folkens!

oj, er bride kanskje allergisk mot katter? hva gjør dere hvis hun er det da??

hihi, nydelige bilder Siv Anita ;)

Og tja... Hva gjør vi? Jeg vet faktisk ikke... Jeg vil virkelig ikke kvitte meg med noen av dem, så det blir vel alle mulige tiltak før vi går til det steget. Bading av både katter og hund, sengeplass som er enkel å vaske, støvsuge oftere osv. Men vi får se.Har enda ikke fått de siste resultatene.

• 1 month later...
Skrevet

her er lenge siden jeg har oppdatert nå, så her kommer det noen nye bilder:

Hva er dette?

20des08161.jpg

Jeg vil også hjelpe deg litt:

20des08171.jpg

20des08169.jpg

Denne syntes jeg du burde bruke:

20des08163.jpg

Så må du ikke glemme slik pynt også:

20des08166.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...