Gå til innhold
Hundesonen.no

Petit Basset Griffon Vendeen

tarzan

Recommended Posts

Hei :P

Vil si litt om Aqita,hunden min :D

Aqita er ei tispe av rasen Petit Basset Griffon Vendeen (PBGV) ;)

Hun er bare såååå søøøøøt ;) synes jeg da :wink:

Aqita ble født i en søskenflokk på 7 valper, datoen er 23.04.05. Moren heter Cika og faren heter Balder, og begge foreldre er gode jakthunder :P Cika bor ikke langt fra oss, så Aqita får ofte besøke henne. Aqita har vært på skytterbane en gang,og det gikk kjempe bra :P Hun reagerte ikke heller. Jeg har også hatt henne med på utstilling, en gang på valpeshow og en gang på barn og hund. Hun er kanskje ikke den fødte utstillingshunden :oops: Det må jeg innrømme, men så håper og tror jeg hun blir god på jakt, og det er kanskje heller det hun er født til :P Jeg har prøvd henne på blodspor i hagen en gang, og det gikk som smurt. Tenker å få henne godkjent ettersøkshund før jeg begynner med henne på jakt :P

Hun kan noen triks, men ikke allverden. Tror nemlig ikke denne rasen passer så godt til lydighetskonkurraser :P Men hun kan sitt, ligg, vent, hent ballen(det er ikke alltid hun kommer tilbake med den da men :oops: ), stå pent og gå pent i bånd. Det siste betyr ikke at hun går pent i bånd når vi går tur, for da har hun tenkt å dra av meg hånden. Men hvis hun er inne og uten forstyrrelser får godt etterpå, så kan hun gjøre det :P

Så slik er altså Aqita :P Og jeg eeeeelsker henne! :P

Hilsen Hanne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...