Gå til innhold
Hundesonen.no

Stjerter i pelsen


Synne N

Recommended Posts

Kali har en del stjerter som stikker opp i pelsen på ryggen, og jeg har ikke tenkt å stille henne ut, så det er vel egntlig bare et luksusproblem. Jeg synes bare selv at det er mye finere når pelsen ligger helt flat på ryggen. Jeg har prøvd å børste henne rett etter hun er badet og når pelsen er tørr, men jeg får det ikke ned. På en eller annen måte forandrer pelsen seg uansett, for disse stjertene er på forskjellige steder ettehvert som hun mister pels.

Så hva gjør dere for å få halvlang pels til å ligge rett?

Eller kanskje hun bare er dømt til å stjertepels...? :whistle:

Et bilde, slik at dere forstår litt bedre hva jeg mener

IMG_1683.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes "god morgen" pels/sveis er litt sjarmis jeg da :whistle:

Fra spøk til alvor så ser det ut som det er bølger eller "krøller" hun har på ryggen og det er vel vanskelig å få det til å ligge rett hele tiden, men for å få det til å ligge rett en liten stund så kan du kanskje prøve å føne det rett når det er vått??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad hunden, tørk den med håndduk, og legg et dekken over. Neste dag tar du det av. Da skal pelsen ligge. Den skal visstnok også holde seg liggende selv om hunden bader (i vann, elver osv). Selv har jeg nettopp investert i silkedekken (til dette formål) og må si jeg har gigantiske forventninger - det har blitt skrytt så vannvittig opp i skyene at jeg knapt tror det før jeg får se det på min egen bikkje..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerter? hehe.. Det har jeg ikke hørt før.. :) Vi sier virvler her ;) Moro å høre hvor mange ord som kan bety samme tingen av og til... ;)

Jeg visste liksom ikke helt hva jeg skulle kalle det hehe, så da ble det bare stjerter, men virvler har jeg iallefall aldri hørt i pelssammenheng. :icon_redface:

Syntes "god morgen" pels/sveis er litt sjarmis jeg da :)

Fra spøk til alvor så ser det ut som det er bølger eller "krøller" hun har på ryggen og det er vel vanskelig å få det til å ligge rett hele tiden, men for å få det til å ligge rett en liten stund så kan du kanskje prøve å føne det rett når det er vått??

Det er vel litt vanskelig å ha "god morgen" pels hele tiden? ;) Føning har jeg aldri prøvd, så det er jo en mulighet, men jeg har en liten mstanke at pelsen kommer til å stå til alle veier. Jeg har prøvs å dra hånkledet med pelsen når jeg tørker henne, og da blir det litt bra hvertfall.

Bonnie fikk den type sveis når ho var nydusja. Men det forsvant etter en tur eller to i regnvær. Om strukturen på pelsen er sånn, er det vel vanskelig å gjøre noe med.

Jeg lurer litt på det, om hun bare er sånn liksom.

Bad hunden, tørk den med håndduk, og legg et dekken over. Neste dag tar du det av. Da skal pelsen ligge. Den skal visstnok også holde seg liggende selv om hunden bader (i vann, elver osv). Selv har jeg nettopp investert i silkedekken (til dette formål) og må si jeg har gigantiske forventninger - det har blitt skrytt så vannvittig opp i skyene at jeg knapt tror det før jeg får se det på min egen bikkje..! :(

Hvor har du kjøpt det dekkenet? Det kan jo alltids prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt det dekkenet? Det kan jo alltids prøves :D

Det er spesialbestilt og sydd til Tulla, gjennom bekjente i spanielklubben. Har ikke sett det til salgs noe annet sted. Men du kan bruke et vanlig dekken også, bare ikke ta av de tykkeste. Det fins jo noen tynne du kan bruke. Ellers vet jeg også at det fungerer med håndduker, men det blir litt vanskelig å sove med kanskje? Fest de i tilfelle med sikkerhetsnåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad hunden, tørk den med håndduk, og legg et dekken over. Neste dag tar du det av. Da skal pelsen ligge. Den skal visstnok også holde seg liggende selv om hunden bader (i vann, elver osv). Selv har jeg nettopp investert i silkedekken (til dette formål) og må si jeg har gigantiske forventninger - det har blitt skrytt så vannvittig opp i skyene at jeg knapt tror det før jeg får se det på min egen bikkje..! :D

Vi har også et sånt dekken, men foreløpig har jeg ikke fått brukt det ordentlig. Norma synes nemlig at det er noe ordentlig tull å ha på seg klær innendørs... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også et sånt dekken, men foreløpig har jeg ikke fått brukt det ordentlig. Norma synes nemlig at det er noe ordentlig tull å ha på seg klær innendørs... :rolleyes:

Hehe! Ja, Tulla er HELT enig! Det er på grensen til mishandling det, tenk! Det går tydeligvis bedre når jeg tar det på når hun er våt (for da er hun litt ekstra tullete), så hun glemmer fort hun har på klær. Men da jeg skulle prøve det på henne for første gang, syntes hun ikke noe om det. Bare stod dønn stille på gulvet og sturet og ti minutter. Flyttet knapt vekten fra ett bein til ett annet..

Prøvde det første gang sånn skikkelig da jeg badet henne på tirsdag, og hun hadde det på over natten til onsdag. Tror jammen hun burde hatt det på lenger (gruer meg til Hamar), for at pelsen skulle blitt enda mer blank og enda mer glatt. Men for såkalte "stjerter" så fungerte det jo ypperlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, Tulla er HELT enig! Det er på grensen til mishandling det, tenk! Det går tydeligvis bedre når jeg tar det på når hun er våt (for da er hun litt ekstra tullete), så hun glemmer fort hun har på klær. Men da jeg skulle prøve det på henne for første gang, syntes hun ikke noe om det. Bare stod dønn stille på gulvet og sturet og ti minutter. Flyttet knapt vekten fra ett bein til ett annet..

Prøvde det første gang sånn skikkelig da jeg badet henne på tirsdag, og hun hadde det på over natten til onsdag. Tror jammen hun burde hatt det på lenger (gruer meg til Hamar), for at pelsen skulle blitt enda mer blank og enda mer glatt. Men for såkalte "stjerter" så fungerte det jo ypperlig!

Norma begynte å rive og slite i dekkenet for å få det av seg hun :rolleyes: Ute har det aldri vært noe problem med klær, da er hun opptatt med andre ting, men innendørs merker hun så godt at hun har noe på seg. Heldigvis har hun en veldig fin og glatt pels foreløpig, så kanskje jeg slipper å trene henne på å ikke slåss med det *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...