Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppkast

BareLinn

Recommended Posts

Skrevet

Vi har hatt minstemann her nå i en..tja.. halvannen-par mndrs tid..

Og på den korte tiden har han kastet opp ihvertfall en ca 10 ganger eller no...

Han har kastet opp 4ganger på bare noen dager nå ..

Han kaster opp 2ganger...hver gang..og han brekker seg.. :D

I tillegg så hadde han natt til igår kastet opp noe grønt - gult - brun - væske lignende greier...

Litt slitsomt for både hund og eier..

Han kaster opp to ganger nå nettopp...

Og imorgen ringer vi vetrinær..

Inntil da har han fått Zoolac...

Men noen tips? .. .Hvorfor? Hva det kommer av? :D

Skrevet

Er det hjemme eller i bilen? Om det er i bilen, så kan det være at den er bilsyk. Det blir vår når hun akkurat har spist og skal kjøre bil etterpå. Da pleier hun og kaste opp. Men jeg synes det ser ut som at det er inne i huset det er snakk om :D

Skrevet

Magesyre? Sult?

Gi den nok mat, og fòr ofte. Du kan også forsøke å gi den Link som er syrenøytraliserende. Husk at denne innholder magnesium og skal ikke gis til dyr/mennesker med nyresvikt/nyreproblemer.

Lykke til og jeg håper dette retter seg!

• 1 year later...
Skrevet
Tom mage?

En av mine hunder kastet opp gul væske jevnlig den gangen han gikk på tørrfôr og spiste lite.

Min hund gjør det samme jevnlig, kaster opp magesyre/grønn gult slim/væske i små mengder da.

Kommer det av tørrforet? Forer på hills akurat nå, fordi hun har ikke hatt så veldig med matlyst på tidligere for, så har denne ånen begynt på hills, og det eter hun to ganger til dagen, mye bedre enn tidligere alså.

Men oppkastet bekymrer meg litt, bør jeg bytte til noe annet slags for/våtfor? Hva forer du på siden du sier "da han gikk på tørrfor" ?

Skrevet

Jeg har en "oppkasthund", Freya. Jeg regner med det er dårlig lukkemuskel da hennes bror nylig ble avlivet av samme årsak bare at hos ham var det mye alvorligere da han fikk oppkastet ned på lungene.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Redd noen da stjeler dem om jeg setter opp mere vindu enn 5 cm.
    • Trenger du å ha med hund til legen? Jeg ville jo heller latt den være hjemme. Men så lenge det ikke er direkte sollys på bilen går det helt fint. Om det er direkte sollys ville jeg prøvd å finne skygge eller satt opp vinduer litt og evt. bagasjerom med luftlåsing.
    • Skal til legen men det er 10 grader på det varmeste her. Tror du det går bra da?
    • Forumet har dalt i takt med Facebook, og veldig lite nyrekruttering. I tillegg litt uenighet om hva som er greit og ikke på forumet, og noen som mistrivdes og meldte seg ut. I tillegg har de "gamle" brukerene blitt eldre, opptatt av andre ting, eller bare ikke føler behov for nettsamfunnet lengre. For yngre som leter er det lettere å finne grupper på Facebook.  Jeg vet en håndfull titter innom nå og da, men det er jo litt slik at aktivitet skaper aktivitet, så når få poster blir det også mindre respons. Det har vært diskutert å legge ned forumet, men det blir en stund til ihvertfall.
    • Det kommer an på hund/pels, bil og værforhold. Og ikke minst varighet. Om det ikke er sol er det lite problem om det er 20 grader. Om det er sol bør man være obs fra det er 18+ grader i luften tenker jeg, det kan fort bli varmt i bilen med direkte sollys. Kan bilen stå i skygge? (pass på at skygge ikke flytter seg) Vi har hatt hundene i bil midtsommers, men da med reflekterende duk over bilen, vifte på inne i bilen og bagasjerom og vinduer på gløtt. Sjekk inn minimum en gang i timen. Men stort sett ville vi sjelden hatt hundene med i bilen om vi skulle noe så lenge uten å faktisk ha dem med. Det har såklart vært ventetid på kurs og sånt, men da har vi stort sett hatt hele bilen stående åpen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...