Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg Har Nettopp Fått Kanin, Men Gir Jeg Rett Mat?


Tuskelusken

Recommended Posts

Jeg har nettopp fått kanin. Den er litt større enn en hermelin. Jeg gir den rikelig med vann og høy og 4 ss for hver dag. Og en gulrot. Er dette rett for? Av og til gir jeg den knekkebrød, men noen steder står det at det er bra og andre steder står det at jeg ikke må gi kaniner knekkebrød. Hva skal jeg gjøre. Jeg leste og at kaniner bør ha mineralstein, men så leste jeg et annet sted at jeg ikke måtte gi det til friske kaniner og nå har jeg allerede kjøpt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det blandingsfor? I så fall les denne siden: http://www.kaninhold.info/gnagerblanding.html

Kaniner og marsvin har veldig forskjellig behov, da kanin ikke en gang er gnager spiser de vel ikke samme mat.

Knekkebrød pleide jeg og gi til kaninen min, hun elsket det, det gjør rottene og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer at mange gir det til kaniner. Det stemmer også at feilernæring er den vanligste dødsårsaken hos kaniner. De skal ha 80% høy og resten skal være pellets, frukt og grønt. På den måten kan kaninen din leve oppmot 10 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det er veldig lenge siden jeg skrev denne tråden, det var før jeg fant kanin.org. Så nå har jeg jo fått svar på kanin.org og knekkebrød har jeg helt glemt. Jeg gir aldri knekkbrød nå. Jeg ble så forvirret jeg. Jeg hadde lest masse om kaniner i bøker og jeg trodde jeg kunne mye om kaniner, men når jeg fikk kanin og søkte på internett var det å innmari mye jeg ikke visste om sånn som pellets, komposvegger, kastrering, ikke-gi-vitamin og MASE annet. :) men nå har jeg skjønt hvordan jeg virkelig skal stelle en kanin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...