Gå til innhold
Hundesonen.no

Dårlig ånde

Recommended Posts

Skrevet

Vår dalmis er snart 5 mnd og har fått skikkelig dårlig ånde. Han er i perioden der han har mistet endel tenner, men mangler fortsatt noen. Jeg regnet i første tiden med at det hadde med tannfelling å gjøre, men nå er det så ekstremt intens at jeg lurer på hva dette er. Lukter stramt av tørrfisk (som han ikke har fått) Skal til dyrlegen på tirsdag og skal spørre der naturligvis, men lurer på om dere vet hva dette kan være.

Skrevet

Jeg regnet med det jeg også, men dette er ekstremt syns jeg og greit å spørre og bli litt beroliget ^^

Forøvrig datt hjørnetann nr 3 ut etter at jeg postet, så nå er det ikke mange flere som skal ut :-)

Skrevet

Blondie fikk skikkelig dårlig ånde og veldig betent tannkjøtt da hun felte tenner.. Vi dro til vetrinæren og fikk en munsalve vi smurte på tannkjøttet hennes, som hjalp veldig :icon_confused:

Skrevet

Men hva om dårlig ånde vedvarer etter tannfelling?

Luna har litt uggen sånn.... jern/guffe lukt om hun har ligget lenge med munnen igjen, og gjesper.

Skrevet

PlaqueOff skal visst være ganske effektivt mot dårlig ånde.. Har ikke prøvd det selv, men det er bare fordi jeg er så glamsk at jeg ikke har husket å kjøpe det enda :icon_confused:

PlagueOff

Skrevet

Tror ikke plaque off har så mye innvirkning i akkurat dette. En dalmis valp på 5 mnd er nok ikke så plaget av plakk. Lukten kommer fra betent tannkjøtt. Men enig i at plaque off tar bort mye lukt på voksne hunder :icon_confused:

Skrevet

Alle hjørnetenner er ute nå, så det er vel noen jeksler igjen, men litt vanskelig å se. Både med tanke på utseende og en tunge som hele tiden er i veien :-)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...