Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottmannen Roya


Nowisclee

Recommended Posts

Ja, her kommer litt om Roya, hunden min på nå snart 11 mnd, som jeg har hatt siden 12.juli 2008. Vi har våre oppturer og nedturer, og vil fortelle litt om dem.

Vi begynte på kurs i generell hverdagslydighet med Elin Lien mandag 20.oktober. Den treninga gikk egentlig veldig fint.

I dag var vi på kurskveld nummer 2, og her kommer referatet fra den(jeg svartmaler sikkert litt, men er slik jeg føler det nå):

(advarsel: sterke scener, sarte sjeler bes ta hensyn til seg selv)

På trening med Roya ja. En stykk fullstendig helgira, tullgæærn bikkje. Med MINST 1000 hestekrefter i dag.

Først, så holder vi på å sende mor på trynet ut bildøra når vi skal ut av bilen. Så går vi noogenlunde pent bort til benken, der vi setter fra oss sekken med leker, vannskål ++. Deretter prøver vi å regelrett overfalle kursleder, og sende mor på trynet i asfalten. Såå... ..var det igang med treningen. Helst hilse på alle bikkjene og forstyrre dem i sin trening, trekke mor overende, skalle i nesa til mor så hun blør neseblod i en evighet, og så gire seg totalt opp over at mor får papir i hånda for å få tørke bort neseblodet. Det papiret skal DREPES!!

Deretter oppfører vi oss pent en stund, når mor får roa seg selv, og derved også roa Roya litt. Så får vi litt kontakt, og så holder vi kontakten litt, og så får vi 'fri', og da går mor nesten på snørra i grusen, for da var det en hund som gikk forbi 10 meter unna, bak mor, DEN var spennende den(selv om det står en 5 meter unna på andre siden..)

Så prøver vi å belønne med leke i stedet for godbit, det går IKKE bra, for da er det bare om å gjøre å få tak i leka, og ihvertfall ikke høre på hva mor sier! :rolleyes: Så da var det godbiter igjen, men OI, så var mor tom for det. Får litt av kursleder, og da er begynner mor å blø neseblod igjen, for da hopper vi og slår labben rett i nesa på mor.

Deretter trekker vi sånn i båndet, at mor river opp kuttet på fingern, og blør som en gris derfra, hele hånda er jo rød plutselig.

Så oppfører vi oss pent en liiten stund, går pent på plass, og gjør en fin sitt, og da gir vi oss. Nok blod og gørr for i dag!

(hun var faktisk veldig flink med kontakt i perioder, og på plass gikk relativt bra - iblant.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa. Tror det kan være en idé. Men nå skal det sies, at hun har ikke fått leke med andre hunder i dag, ei heller fått en 40 minutters tur på vei til kurs, som hun fikk sist gang. Så hun var jo svært understimulert i dag, stakkars. (selv om hun har vært ute i minst 3 timer i løpet av dagen fram til 16.00...)

På mandag skal hun få leke med Ares(rottweiler på 1 år) i minst en time før kurset, så kanskje vi får ut det verste av (overskudds)energien før kurset. Jeg kan iallefall ikke klage over at hun har for lite energi! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, moro med heftige og begeistrede hunder, så lenge de er oppmerksom på meg! Men når de er oppmerksom på ALT ANNET enn meg, og forstyrrer de andre hundene i sin trening, så er det ikke fullt så moro lenger... ;) Men, i dag har hun vært veldig fin da. Bare på kurs vi skal være helt rabiate... :P:whistle:

Og ja, gleder meg til å se tilbake på det om et par år, da kan jeg nok flire godt av det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...