Gå til innhold
Hundesonen.no

Teppestress...


Red Merle

Recommended Posts

Jatzy har et svart teppe. Det er stort, 'hårete', mykt og varmt. Dette har hun hatt siden jeg fikk henne. Hun har alltid sovet på det i buret sitt, eller hatt det i stuen når hun er alene hjemme. Det er tydelig at hun føler/har følt en slags trygghet med dette teppet. Men i det siste har hun begynnt å stresse pga teppet tror jeg :lol: .

Teppet får ikke ligge i buret mer, neida, det skal ut av buret. Det får ikke ligge på gulvet heller, da skal det res opp og av alle ting jukkes på <_< ..Jeg som trodde at ikke tisper gjorde sånt, men hun er jo snart 8 mnd, så det er vel hormonene. Mens hun jukker/rer opp driver hu å peser og piper. Hvis jeg tar vekk teppet fra henne, skal hun jukke på det/ ha det for seg slev... Jeg sier bestemt 'nei' til henne, og da stopper hun. Hun er tydelig stresset og frustert når teppet er i nærheten, hun klarer rett og slett ikke å roe seg ned. Hun gjør ikke slik med noen andre av de teppene og dynene vi har.

Hva går det av det snåle dyret mitt? Må klø meg litt i huet av henne noen ganger :P . Nå har det blitt slik at når hun begynner å 'styre med teppet' så tar jeg det i fra henne og legger det vekk. Hun får det ikke tilbake før hun er rolig. Burde jeg kanskje nekte henne å ha teppet i det heletatt? Har forsøkt å vaske det 2-3 ganger, så ikke det skulle henge igjen noe lukt fra andre hunder vi f.eks har passet... Men ser ikke ut til at det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...