Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater THK / NKK Tromsø


Gjest

Recommended Posts

Gratulerer med flotte resultat - og gode opplevelser for Linus på bordet!

Men angående gruppa - har du tenkt på at det ikke bare er dommeren dere stiller for, det er også alle ringside som gjerne vil se ulike raser? Synes du skal være med jeg, særlig når dere likevel er der med Linus.

Etter x antall med gruppefinaler og venting med Hampus som blir møkk lei har jeg sluttet å stille han der når det ikke er nordiske dommere.

Å gå i ringen er noe Hampus trives med og det ser man på han.

Det er en av hans store fordeler, da mange DSG ikke trives i ringen, og viser det tydelig.

Gruppefinalen er en annen ting.

Da er hele dagen gått, og når først forbedømmelsen tar 15-20 minutter deretter fulgt av ytterligere 10-20 minutters venting i oppsamlingsringen da er det ikke mye glede å spore.

Da er han helt nede, og selv med enorm jobbing, godbit og lek, har han mista både piffen og viljen til å gå mer i ringen.

Når man da i tillegg vet at sjansen er lik 0 ( spesielt for dommere fra det store utland ) da synes jeg ikke det er verdt det bare for publikums del rett og slett.

Mulig det er veldig galt av meg, men jeg er mer opptatt av hundens trivsel enn publikums undeholdning.

Og veldig mange som virkelig ønsker å se en DSG kommer i ringen til bedømninga og ser de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å reise, og det har kanskje noe med at antallet flat er endel mindre enn det vanligvis er på Drammen, Oslo, Kongsvinger (som da er rundt 80). Skjærer ikke alle over en kam, men en del champions i nord er pokker meg ikke samme kvalitet, eller har samme kampen som certene som de i sør. Litt synd det er slik. Men der er gjerne velkommne på Hamar ;)

Her tror jeg er mange av grunnene til at folk reiser langt ligger.

Mange fra sør synes konkurransen i nord er mindre pga færre meldte hunder, og velger å reise dit for å prøve seg på stor-CERTET.

Mens sånn som jeg er møkklei av å stille bortimot alene i ringen, eller mot samme hundene år etter år, og dermed legger jeg ned noen tusenlapper på å reise sørover på NKK`s utstillinger der.

Når mange i tillegg synes at Nord-Norske champions er av langt lavere kvalitet enn de fra Sør-Norge, ja da er det jo veldig gøy å slå dem på hjemmebane og andre større arrangementer som feks WDS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg er mange av grunnene til at folk reiser langt ligger.

Mange fra sør synes konkurransen i nord er mindre pga færre meldte hunder, og velger å reise dit for å prøve seg på stor-CERTET.

Mens sånn som jeg er møkklei av å stille bortimot alene i ringen, eller mot samme hundene år etter år, og dermed legger jeg ned noen tusenlapper på å reise sørover på NKK`s utstillinger der.

Når mange i tillegg synes at Nord-Norske champions er av langt lavere kvalitet enn de fra Sør-Norge, ja da er det jo veldig gøy å slå dem på hjemmebane og andre større arrangementer som feks WDS.

Det er veldig forskjellig fra rase til rase. Vet flere raser som har høyere kvalitet i nord enn sør.

Og vet at på min rase kommer det veldig ofte tilreisende fra Finland og Sverige. Så en av de nydeligste japansk spisshundtispene jeg har sett noen gang nå i helga. ;)

Jeg syns det er greit med større konkurranse og at det kommer folk sørfra. Kjedelig å alltid gå mot de samme hundene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigeste er vel å få flest mulig hunder påmeldt til en utstilling, eller? Bra du ikke er bitter wretch, men synes dette blir en litt sånn "rar" uttalelse.... Håper inderlig ikke den gjenspeiler alle dere der nord, for dax er det vel kanskje ikke så rart at NKK vil trappe ned på antall utstillinger? (er ikke så lenge siden det var en underskriftskampanje nettopp for å prøve å stoppe dette)

Synes det er helt supert om folk vil reise langt for å stille ut dyra sine, og det trur eg nesten dei div. klubbene synes og.

Kampanjen finner du her, og vi blir veldig glad om flere vil slenge seg på. Denne utstillingen er det som gjør at klubben overlever her. At vi kan ha varmt klubbhus på vinteren, brøyte banen og ha lys så vi ser hunden i mørketiden ;) Det gjør at klubben kan arrangere kurs og slikt... Så nei, vi andre syntes det er UTROLIG positivt at det kommer folk fra resten av landet, og andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...