Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinglepetter


eple

Recommended Posts

Det pelsstellet som innebærer med en toller er at du må ha en god støvsuger pleier jeg å si ellers har du fort et lite oppdrett av bittesmå tollere i alle kroker:) Tolleren har den mest selvrensende pelsen jeg har vært borti faktisk. Nå er jeg av typen som hater pelsstell og bikkjene bades en gang i grønnsåpe før jul og jeg står personlig for skamklipping når sommeren kommer og sånn er det:) Eneste er alle snøklumper som fester seg på vinteren. Men da må man ha snauklipt bikkje uansett rase hvis det ikke skal skje.

Nå som jeg har fått ei goldenfrøken i hus så merker jeg hvor utrolig fantastisk tolleren er på slikking, sleiving og sikkel:) Han slipper ikke en dråpe utenfor vannskåla når han drikker, goldenfrøkna er det en sti av vann etter, tolleren har aldri vært noe opptatt av å skulle opp i ansiktet på folk eller hoppe og styre, de fleste tollerene har litt større kroppssone enn de andre retreiverene. Goldenfrøkna, kremt, jobber hardt med det om dagen.

nei, på pelsstell, slikking og sleving osv har tolleren førsteplass hos alle retrieverene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fått veldig gode svar her fra de med toller. En får ikke en kjedelig stund med toller i hus.

Jeg var veldig obs på det med sosialiseringen da jeg fikk toller i hus. Hadde hørt mye rart og sett enkelte ikke så velfungerende tollere, så ville nødig ha dette selv. Det medførte at jeg har en oversosial toller som hilser på alle den får lov til å hilse på, men som til gjengjeld går lei etter å ha fått hilse, og er ikke "evig din" ved første møte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...