Gå til innhold
Hundesonen.no

Selge eller Omplassere


Wilma

Recommended Posts

Når man skaffer seg en valp, så bør jo planene være og ha den resten av dens liv, men det er tydeligvis ikke alle som tenker sånn.. Jeg var på finn og så på "Gis bort", og bare for morro skyld så skulle jeg se om det var noen hunder som skulle gis bort, og det var en del gitt! Så jeg bare kikket litt, og det var ganske mange av hundene som bar evar noen månder! Mange var blandingshunder også. Jeg synes det er veldig teit og skaffe seg en valp og ha den "bare mens den er søt"! Altså når den blir voksen så skal den selges eller omplasseres? :punk:

Jeg skjønner jo at noen må omplassere eller sette hunden ut på fôr av forskjellige grunner. Men dette bør jo tenkes gjennom FØR man anskaffer seg en valp!

Hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at noen må omplassere eller sette hunden ut på fôr av forskjellige grunner. Men dette bør jo tenkes gjennom FØR man anskaffer seg en valp!

Hva synes dere om dette?

Da kan man aldri ha hund, for det er ikke alt man kan styre eller forutse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er synd at det skal være slik!

Ja, også er det jo veldig unødvendig..

Da kan man aldri ha hund, for det er ikke alt man kan styre eller forutse.

Ja, men man bør jo tenke gjennom sånne ting som om man har tid til hund liksom.

Jeg synes det bar blir teit når man skriver på en annonse "Selges på grunn av tidsmangel".

Spesielt når bikja bare er en valp ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men man bør jo tenke gjennom sånne ting som om man har tid til hund liksom.

Jeg synes det bar blir teit når man skriver på en annonse "Selges på grunn av tidsmangel".

Spesielt når bikja bare er en valp ...

Men tidsmangel kan jo være grunnen.! Det kan være noe som har skjedd i livet til de som skaffet seg hund, som gjorde at de måtte ta denne vanskelige beslutningen. (Ble gravid, noen nære har dødd, eller noe annet har skjedd).

Selvfølgelig er det noen som ikke tenker over hvordan det er å ha hund, eller som har skaffet seg en hund med for mye "futt" i, eller noe slikt. Men jeg velger å tro at det ikke er flertallet.. (er jeg kanskje naiv da...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som skaffer seg hund som ikke burde hatt hund, og det er klart at disse representerer en del av omplasseringsannonsene på Finn og lignende. Man kan likevel ikke skjære alle under én kam, det kan dukke opp uforutsette situasjoner som fører til at man dessverre må omplassere hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Min erfaring er at når folk gir bort/selger/omplasserer en hund som fortsatt er valp, så er det fordi at de har tatt på seg mer enn de kan klare. De innser kanskje etter noen mnd at dette var mer jobb, ansvar og man ble bundet opp mer enn man hadde forutsett. Det som er positivt i dette er at de faktisk kvitter seg med hunden, slik at hunden kommer til noen som tar det ansvaret. Det som er synd er at det ikke er mere tyngde bak et salg av en blandingshund. Dvs at "oppdretter" stiller samme krav til valpekjøper som en hvilken som helst oppdretter av renraser gjør. Det er synd at oppdrettere ikke tar tilbake hunden slik de faktisk er forpliktet til etter kjøpsloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...