Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler oppdrettere

Lunacy

Recommended Posts

Skrevet

Noen her som kan anbefale rottweiler oppdrettere? Trenger ikke nødvendigvis være i Norge, kan godt se på noen fra Danmark eller Sverige :)

Hunden skal brukes til lydighet og bruks, og muligens redningsarbeid.

På forhånd, takk :)

Skrevet
Nå kjenner ikke jeg rottisene hos kimura kennel, men jeg vet oppdretterne er seriøse og flinke, og de har alvet masse bra hunder. :punk:

Eksriør messig ja ;) Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå ;)

Skrevet
Eksriør messig ja :punk: Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå ;)

Det kan nok helt sikkert stemme ;) Du har vel møtt flere enn meg tipper jeg ;)

Hva med å sjekke raseklubben og forhøre seg der? De har helt sikkert oversikt over hvilke oppdrettere som passer deg og ditt bruk. Jeg har null kunnkskap til rasen, men vil truo at en oppdretter som setter mentalitet og bruksegenskaper høyt er viktig.

Skrevet
Eksriør messig ja :) Men jeg har opplevd litt forskjellige hunder fra denne kennelen. Skal man ha utstillingshund, så er nok Kimura den rette plassen å gå :)

Det samme har jeg sett, ganske stort sprik på hundene derfra.

Har truffet et par hunder fra Knertebo som jeg har likt veldig godt, men vet for lite om kennelen til å kunne anbefale den. Kan jo kanskje være verdt å undersøke, kommer vel litt an på hva en har tenkt å gjøre med hunden også.

Guest Gråtass
Skrevet

Hvis du skal ha en brukshund. Altså en rottweiler som ikke bare er en ruslebiff, så er det sånn jeg ser det 4 alternativer:

1. Ambolts kennel. Mye bra mentalt, bruksdugelig og eksteriørt riktig

2. Bittebits kennel. Mange års erfaring, om ikke de har valper selv så kjenner de alt som er verd å vite om.

3. Knertebo kennel. Kjempe oppfølging fra oppdretter

4. Magneslia. Lite oppdrett, vanskelig å få valp, men meget bra standard på hundene.

Skrevet

Takk for alle svar :)

Har sett litt på Knertebo, og liker det jeg ser. Virker veldig seriøse :)

Skal se litt nærmere på de andre der også :D

Skrevet

Jeg vet at StarWeiler i stavanger har eksteriørmessigt veldig bra hunder, uten at jeg vet så fryktelig mye om den mentale og helse biten på hundene der. Har truffet 2 forhunder fra denne kennelen, som var meget solide ift eksteriør, mental og fysisk helse, samt en bekjent eier en eldre hanne som aldri har vert utstilt, men som har sterke nerver, svært god helse, og etter mitt skjønn kunne gjort det bra i ringen.

Skrevet

Hvis du går på rottweilerklubben sine hjemmesider så har de en valpeliste der som oppdateres når det kommer valper. Anbefaler deg å minimum følge de kriteriene som klubben følger med tanke på helse og mentalitet.

Når det gjelder bruks så vil jeg anbefale Knertebo kennel, hørt masse bra om de sånn bruksmessig. Bittebits har jeg også hørt mye bra om men har ingen erfaring med de selv.

Jeg vet det er veldig mange bra oppdrettere som driver med bruks i Sverige.. men har ikke peiling på noen av dem dessverre.

Selv har jeg hund fra Jeppekroken og er veldig fornøyd med henne, men her avles det nok mest på eksteriør men er veldig fornøyd med min som jeg bruker til bruks og litt lydighet. Masse motor! Men her er det viktig å se på linjene..

Masse lykke til! Rottisen er en fantastisk rase :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...