Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing

imma

Recommended Posts

Skrevet

hei!:D

eg har nettopp flytta til storbyen og bur i rekkehus. me har garde rett foran huset, garden er heilt tom. eg har aldri før hatt problemer med bjeffing, men det har eg nå! me har to hundar, så når dei står i garden bjeffar dei på ALT! folk som går forbi, bilar, naboar, absolutt alt. det gjer dei inne og, når dei merkar noko utafor. kva skal eg gjera med detta?

Skrevet

oidåh, de va egentli eg så skreiv de innlegge:) men eg va innlogga på imma sin profil...:D så det er altså min hund som bjeffe.

Skrevet

åsså må du sei at det er folk som pasere forbi både på oppsiden og på nedsiden av leiligheten deres. så det har ingen effekt med og flytte hundegarden.. :angel:

Skrevet

Hvorfor må de stå i hundegård?

For å si det slik: vi har hage med gjerde til å holde hundene innenfor, men den ene har noen uvaner vi ikke vil ha noe av; bjeffing på diverse. Løsning: ikke ha hunden i hagen! Så enkelt, så genialt virkningsfullt! Kjipt å ha en hage man ikke kan bruke skikkelig til hund, men når man tenker på det, så er det mange mange som bor i blokker og andre steder som aldri har hatt noen hage å ha hunden i, og da stiller vi jo plutselig likt? Det er jo ikke sånn at hunden dauer av å ikke få være i hagen vi tilfeldigvis har, eller hva?

Skrevet

Må egentlig bare slutte å ha dem i hagen og heller gå lufteturer med dem. Ikke det at de slutter å bjeffe, men jo mer de er ute og går, jo mindre tid blir det til å bjeffe. Går du tur med dem slipper de også å stå der

Skrevet

En annen mulighet er å ta inn hunden hver eneste gang den bjeffer, når den gir seg og har roet seg får den være ute igjen, også gjentar man detta i en evighet til hunden forstår at bjeffing fører til å kjede seg.

Det er viktig at når bikkja må inn så kan den ikke få noe form for stimuli, kun kjede seg.

Skrevet
En annen mulighet er å ta inn hunden hver eneste gang den bjeffer, når den gir seg og har roet seg får den være ute igjen, også gjentar man detta i en evighet til hunden forstår at bjeffing fører til å kjede seg.

Det er viktig at når bikkja må inn så kan den ikke få noe form for stimuli, kun kjede seg.

Vel, det kommer an på. Står dem ute alene og bjeffer, vil det for mange være en positiv forsterkning å bli tatt inn, iallefall oppmerksomheten dem får.

Det første du må finne ut av er hvorfor dem bjeffer.

Skrevet
Vel, det kommer an på. Står dem ute alene og bjeffer, vil det for mange være en positiv forsterkning å bli tatt inn, iallefall oppmerksomheten dem får.

Det første du må finne ut av er hvorfor dem bjeffer.

Menne, hvis hundene ikke trives ute alene, så er det jo ingen grunn til at de skal være ute alene?

Skrevet

Som occurrence nevner, så finn ut hvorfor hundene bjeffer. Jeg antar at de vokter huset/hagen, derav kommentaren om at hundegården ikke kan flyttes. Jeg hadde en hund som også voktet ved å bjeffe, dog hadde vi ikke hage på den tiden, kun veranda. Men i alle fall; han lærte kjapt at når han bjeffet måtte han inn (vi var alltid ute sammen med han, røykere som vi er), og det var kjedelig å være alene inne, og han ville heller være ute sammen med oss, selv om det betydde at han ikke fikk bjeffe. Etterhvert gikk han til døren av seg selv når han hadde prøvd å holdt inne et boff som absolutt ville ut, så jo, det går an å lære de det. Men det er nok mye vanskeligere å lære to hunder det, samtidig i alle fall..

Skrevet
Menne, hvis hundene ikke trives ute alene, så er det jo ingen grunn til at de skal være ute alene?

Likefullt er det viktig å belønne riktig adferd. Da er det bedre å ta dem inn når du tror dem har fått nok, enn å gi etter når dem begynner å bjeffe. Slik det blir beskrevet virker det ikke som at dem bjeffer for å få oppmerksomhet fra eier, likevel kan det tolkes positivt. De fleste vil ha muligheten til å sette hunden i en hundegård, binde den, eller putte den i et bur når det er nødvendig uten at den trenger å bjeffe.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Vi er en bachelor-gruppe fra Høgskolen i Østfold som skal utvikle en applikasjon for hundeeiere. 🐶 Målet med appen er å gi en bedre turopplevelse for deg og din hund, ved å gjøre det enklere og raskere å finne turstier som passer deres behov. Vi vil derfor stille hundeeiere noen spørsmål, og håper du vil ta deg tid til å svare på vår undersøkelse. Det vil ta rundt 3 minutter 😊 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdBufjg3yT9ZUTtD9Qd1aG_mtBd6xKl91J0VVUJpInzE_nh-Q/viewform?usp=header
    • Har gått helt fint med tispen min, ho spiste andre dagen mer normalt og nå spiser ho som før igjen. Ho går veldig bra også er veldig aktiv nå både før også etter fjernet stingene så tror det er temmelig individuelt det der egentlig fra hund til hund. Tispen min har endelig lagt på seg mer igjen også etter operasjonen da ho gikk ned i vekt før operasjonen ettersom tilstanden så det begynner bli veldig bra 😊
    • Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...