Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som har fått barn


Klementin

Recommended Posts

Jeg er den lykkelige eier av 2 flotte hunder. Jeg har vært aktiv i hundeklubben, og trent mye lydighet + reist en del på utstilling. Hun ene har stort potensiale på utstilling. Nå har jeg blitt mor til en nydelig gutt, han er nå 3 mnd :yes: Så da har hundetrening naturlig nok blitt lagt på hylla en stund. Vi går jo daglige turer med barnevogn, så de lider ingen nød. Men nå fikk jeg akkurat en mail om et kurs jeg virkelig kunne tenke meg å være med på. Men jeg sliter litt, fordi jeg vil jo bare være hos lillegutt jeg... Det blir en prioriteringssak. Kanskje jeg skal vente med kurs til våren igjen.

Dere som har fått baby, hvor aktive er dere med hundetrening? Tenkte å ta meg en tur på trening i hundeklubben neste uke. Og da ta med pappaen og babyen i vogna. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn dem er store nå 10-15 år.

Når han elste var liten hadde jeg en golden.

Jeg fikk ikke trent så mye som jeg ønsket men jeg dro med meg ungen i vogna og tokk treningen deretter.

Det ble lettere når han kunne sitte i vogna å følle med på hva jeg gjorde.

Jeg husker at jeg la opp dagen så han skulle sove når jeg skulle trene med hunden men det gikk ikke alltid som jeg ville.

Mannen min var i militæret så noen ganger var mamma med på hundetreningen så hun kunne trille en tur mens jeg trente med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ende det er en av grunnene til at det anbefales å få barn før man skaffer seg hund :yes: Begge deler er stort ansvar og krever sitt. Nå har jeg ikke barn selv eller hund i leiligheten min, så jeg har ikke erfaring med å kombinere barneoppdragelse og hundetrening. Men jeg har absolutt respekt for dem som gjør det og klarer det :D Og da mener jeg det å være en engasjert mor og aktiv hundeeier.

Det å ta med seg pappa og barnevogna hørtes ut som en kjempeidè. Jeg skulle ønske mine foreldre tok meg med på slike ting da jeg var liten og misunner barna jeg ser delta på hundeutstillinger og andre hunde- arrangement. Skulle ønske det var meg :D Det å begynne tidlig å engasjere barna sine i det man driver med, vil jeg ABSOLUTT si er kjempebra, både nå og senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en datter på 3,5 år og en hund på 5 år.

Synes det gikk veldig fint med hund og barn. Men det blir helt klart mindre trening enn man gjorde før man fikk barn. Det avhenger vel også en del av hvilke muligheter man har for å bli avlastet...

Jeg kom meg sjelden i hundeklubben, og litt slik er det vel fortsatt. Men vi trener litt hjemme, og på de vanlige turene. Da jenta mi var baby gikk jeg stadig med gulpekluter på skulderen og rundt om kring. Det ble hundens oppgave å hente slike til meg når jeg manglet eller mistet ned.

Det er ihvertfall tydelig at jenta mi har sett en del på hundetrening, for hun har allerede begynt å trene hund hjemme i stua. Og ikke nok med det - hun kan en del av øvelsene selv også :yes: Når jeg f.eks kommanderer "DEKK" til hunden er det ikke usannsynlig at jenta mi også legger seg på magen. Ganske komisk.

Det blir som sagt mindre trening enn før. Håpet mitt er at jenta mi skal få interesse for hundetrening, og når hun er litt større kan hun være med i hundeklubben. Jeg har planer om å kjøpe meg en hund til nokså snart, og da kan vi jo trene med hver vår. (Om noen år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn på 5år nå og jeg har trent hund hele tiden. Han kjenner alle i klubben og elsker å være med. Da han var baby var det bare å pakke med vogn og så var det alltid noen som ville dulle baby mens jeg fikk trent, hvis ikke han sov i vogna. Hundetrening og barn behøver ikke å være noe problem, i 5år nå så har han vært med på treninger og stevner.

Bestevenninna mi fikk baby for 3,5uke siden, i går var hun tilbake på agility trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall tydelig at jenta mi har sett en del på hundetrening, for hun har allerede begynt å trene hund hjemme i stua. Og ikke nok med det - hun kan en del av øvelsene selv også :) Når jeg f.eks kommanderer "DEKK" til hunden er det ikke usannsynlig at jenta mi også legger seg på magen. Ganske komisk.

Synes jeg ser det :) Her setter også kattene seg på kommando hvis det er godbiter i nærheten, men at unger plukker opp kommandoer har jeg til gode å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...