Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få et kreativt bur

Jente85

Recommended Posts

Jeg har et bur 80x45 cm,hvor jeg har to marsvin. Jeg har på følelsen at de har det veldig kjedelig i buret. Hvordan kan jeg gjøre buret slik at det blir mer attraktivt og at de ikke kjeder seg så mye?

Et bur med en flate på 0,36 kvadratmeter er lite for to marsvin. Jeg ville forsøkt å få dem ut av buret mest mulig slik at de har mulighet til å bevege seg, og ellers gi dem mye grøntfor som knask og tidsfordriv. Noen marsvin liker å ha et hus å sitte i/på, eller et rør å gjemme seg i, men det er ikke så lett å putte så mye ting i et lite bur, for det tar jo opp mye av plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sitte hyller? Da bruker det jo ikke noe av bunnen, samtidig som at de på en måte for et hus! Jeg vet ikke helt hvordan det funker for marsvin - du må kanskje ha en trapp opp. Kaniner bare hopper opp, men... :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 3 weeks later...

Aller først ville jeg kjøpt et bur som er mye større. Jeg har mine to marsvin i et bur som er 145x60 eller noe sånt. De går ute på kjøkkenet flere timer hver dag (før jeg kjøpte Dina gikk de alltid løst). Marsvin har behov for å bevege seg, som alle andre dyr. De elsker å løpe rundt etter hverandre og utforske. Deretter ville jeg gitt de masse grønnsaker, og kanskje noe pinner de kan tygge på. De bør ha enten hus eller nok høy å gjemme seg i. Jeg har kjøpt diverse til dem, men opplever at de ikke intresserer seg så mye for det. De vil helst ha masse grønnsaker, og frihet til å tasse rundt å se på og lukte på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...