Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaget vekk fra skogen


Hecky

Recommended Posts

I går var jeg i matrka med Troy. Har akkurat begynt å ha han laus igjen nå, å framtil igår har han mest bare raset rundt, men igår s¨gjore han flotte søk i marka :) hehe ei stund var jeg red alt var tapt :) hehe neida

Men så da vi kom til den flotteste plassen så skjedde det noe. For det er endel vanlig turgåre i området også, å jeg møtte på noen. Kaldte hunden inn å gikk litt utenom dem for å ta mine forhåndsregler da de starter å rope å kjefte. Så sier de at jeg må dra ned fra skoge å kobble hunden, fordi hær dreiv de med elgjakt! Jager salv småvilt, å hadde de sagt det til meg på en ordentlig måte hadde jeg nok ikke blitt så sint. Men det var som om de eide skogen . "Nei, kom deg vek her sitter vi på post å venter. VEKK!" Skjønner? Konflikten mellom storviltsjeger å småviltsjegere har jo bert en del, men når folk som går i skogen blir sendt ned syns jeg det er frekt. Boe av grunnen til at jeg ble så sint kan selvsagt være at jeg er jeger selv, men hva synes dere om dette? Greit at den elgjakta ikke varer evig, men det går i alle fall ant å snake på et ordentlig vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frekt!! Tenk om du var på rypejakt da, også skulle du liksom forlate plassen bare fordi det var elg-jegere der?! Nei ærlig talt, da hadde jeg blitt forbanna. Hvis du hører sånt tull igen, så si at du selv er også på jakt, og har like mye rett til å være der.

At det går an å være så frekk!

Hilsen en jeger som aldri jager noen :)

(Leiter etter jegerprøve-kurs jeg, vil så gjerne ha lisens på egen hagle :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte også! :) mn det har jo jendt, at hunder som har gått løse, har blitt skutt på jakt, fordi jegern trudde det var hare fugl eller lignende. jeg holder meg unna de skogene jeg vet det er jakt i. dyra er sinte, og lettirritert også..

men det og jage bort noen fra skogen, det blir FOR drøyt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he det var meg de skulle ha sagt det til.

de eier da vell ikke skogen forde om de er på jakt vell. gud hjelpe meg, det er jo det samme som om jeg skulle nekta folk å gå opp veien hvor vi bor bare forde at vi bodde i enden av veien. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp ofentlig friområde, samme plass de har lagt opp lysløypa. Å til hvem som sa de ville ha nermer forklaring; Jeg å hunden min ble jaget ned fra skogen fordi elgjegerene skulle ha "enevelde" der.

Hehe Charlotte enig med deg! Jeg tenkte faktisk å si jeg selv var på jakt, men manglet liksom hagla :wink:

Hmm veit jo at det kan være skummelit med hunder i marka i jakta men ærlig talt. Har selv skutt opp, å regel nummer 1 er da å være sikker før man skyter! Først å frememst på hva man skutter, men også på omgivelsene rundt.... Når elgjegere bruker det til unnskyldning (har faktisk fått en slik unnskyldning som at de kan tro det var en elg) så lurer man jo på hvem som gir slike mennesker lisens...

hehe takk for at dere ser problemet mitt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så frekt! De eier jo ikke skogen selv om det er jakt!

Jeg vet mange med hest som ikke tør å ri på skogstur i elgjakta...

Og det har vært endel tilfeller hvor elgjegere har skutt fjordinger, forhøstere (:) ) å til å med hverandre:-o

(Likte du elgjaktsangen da :D:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg i matrka med Troy. Har akkurat begynt å ha han laus igjen nå, å framtil igår har han mest bare raset rundt, men igår s¨gjore han flotte søk i marka :D hehe ei stund var jeg red alt var tapt :P hehe neida

Men så da vi kom til den flotteste plassen så skjedde det noe. .....!

Jaktloven gjelder i frimark :) Det er nemlig slik at det er ordinær båndtvang fra 1. april til 20. august :) Egentlig er så det båndtvang hele året :D da første ledd i hundeloven sier dette: 1. ledd gjelder nemlig hele året gjennom. Hundeeier må alltid sørge for at hunden "følges på forsvarlig måte", m.a.o. - Hunden må aldri slippes alene ut. Hensikten med dette er at hunden til enhver tid skal være under kontroll, slik at den ikke skal kunne gjøre ugagn. osv....... Denne loven er ganske lang så jeg tok bare med akkurat dette. Hundeloven består av flere ledd, så som Jaktloven, Bufeloven og båndtvangloven og Dyrevernsloven. Det er faktisk også en lov som heter Lov om Hundeavgift :D:D

Nei, det er jammen ikke alltid lett å være hundeeier, ikke sant? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...