Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder med sære interesser?


Fisken

Recommended Posts

Roma MÅ "telle" varene når jeg har vært og handlet, eller blir det satt en veske eller sekk på gulvet så stapper hun hele hodet nedi... Tar aldri noe, hun skal bare se....

Når hun har spist, gnikkes fjes og hals på det som det kan gnikkes på, og lille Gigi har visst begynt å ta etter...

Gigi har bare to hobby'er hun... Bite på Roma, og tygge møbler :P

Hehe. Det gjør Ace også. Han skal absolutt lukte på alt som kommer inn døren av handle poser. Han luker rimelig fort ut det som er til han ja <_<

Tygge møbler? Ai ai... den er lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Othello (golden) er veldig verbal og hyler godt når vi kommer hjem. Dette kombineres med en bamse i munnen. Helst en marsvin bamse som egentlig er lillesøster sin (tror han vet godt at det ikke er hans) Han kan heller ikke gå ut i vannet når han skal bade, han må nemlig stupe. Skal han gå uti på stranda så må han løpe rett uti med en gang. Han må også gi katten et kyss hver gang vi kommer hjem fra lang tur, da skal de kysse før han går inn døra.

Lille søster Hera (cavalier) er ikke så gammel enda, men hun kan aldri ligge i nærheten av noen med sine godbiter, de skal spises i ro og mak. Hun liker også å se på tven og følger godt med på når jeg skriver her på PCen, samtidig som hun prøver å fange fingrene mine. hun er også så trøtt på morgenen at du må bære henne, hun nekter å gå før kl er ti.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike har ikke så mange sære interesser egentlig,men han er veldig glad i alt som er rundt og henger på trær og busker. Blåbær,nyper og rognebær er både godt og moro å plukke med seg.

Felixn er litt mer rar.Han bjeffer med den lyse stemmen sin når han kjeder seg,har en merkelig facinasjon av papir og plastikk,MÅ plukke på alt han finner på bakken,spretter himmelhøyt av glede,aller helst helt oppi panna på deg for å gi deg en nuss,også har han et uvanlig stort snyeskaft som han stikker oppi alt han ikke skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spike har et spesielt forhold til post-its og markeringstusjer.... Jeg kan glemme kotelettrester på bordet foran nesen hans uten at det røres, men ligger det en posti-it-lapp der eller en markerinstusj så forsvinner det på merkelig vis... Han liker best å sove med en lilla pipedrage i sengen sin.... Også spikker han (En Spike spikker); klør hodet på fliser og heller mens han bomper frem og tilbake med rompen...

Isis grynter og smiler når hun er glad, når man snakker til henne, eller bare litt for sikkerhets skyld :blink: Også er hun helt gal om du leker borte-bø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma MÅ "telle" varene når jeg har vært og handlet, eller blir det satt en veske eller sekk på gulvet så stapper hun hele hodet nedi... Tar aldri noe, hun skal bare se.... Når hun har spist, gnikkes fjes og hals på det som det kan gnikkes på, og lille Gigi har visst begynt å ta etter...

Gigi har bare to hobby'er hun... Bite på Roma, og tygge møbler :blink:

Hehe. Det gjør Ace også. Han skal absolutt lukte på alt som kommer inn døren av handle poser. Han luker rimelig fort ut det som er til han ja <_<

Tygge møbler? Ai ai... den er lei.

En belger-greie kanskje. Og her i huset gjelder det ikke bare det som kommer inn i huset. Hvis man pakker bag, koffert, sekk e.l. og det står på gulvet, trøkker han hode oppi og skal undersøke alt som blir puttet oppi der.

Også elsker han borrelåser - de er bare himmelsk å klype på med fortenna. Klyping er også en effektiv måte å få oppmerksomhet på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna har to ting :

*TRÅDER. Hun elsker tråder. Ser hun en tråd må hun smake på den, tygge på den og generelt kose seg med den. Selv den minste lille frynse, kanskje en tråd som har gått ut av soffaen.... Hun finner den og prøver å få den inn i gigamunnen. Spesielle favoritter er snorene på genseren min og alle joggebuksene mine, som samtlige har mista den lille plastgreia ytterst fordi hun biter den av. Tyggeleker er kjedelige, og på de taulekene man får kjøpt har hun "klippet" av alle trådene i endene. Så jeg pleier å klippe opp disse taulekene for å få flere frynser. DA er de spennende, blir helt fraa seg av glede.

*Når jeg klør henne under haka lager hun en gryntelyd og himler med øynene. Slik fortsetter hun å se opp i taket til jeg slutter å klø henne under haka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min gjør også mye rart. Han er en ordentlig tjuvradd- stjeler sokker og andre mindre klesplagg og bærer de rundt omkring i huset. Han har også funnet på å stjele mobiltelefonen til mannen min en gang.

Han må smake på vannstrålen i dusjen.

Er helt hekta på lysblink og skygger.

Jakter på støvsugeren når vi slår den på, men gir seg etter noen få sekund og går og legger seg.

Om morgenen når jeg våkner kommer han opp i sengen til meg og legger seg med hodet inntil mitt, så jeg får en ordentlig morgenklem. Veldig koselig.

Han er ikke veldig glad i de som kommer på besøk, men når de har vært en stund så elsker han de. Og når de skal gå, uler han høyt...

Han spiser blåbær fra buskene, og noen ganger stikkelsbær.

Når jeg har vært hos frisøren skal han sjekke ut håret mitt, og det samme hvis jeg har farget øyenbryn...

Han har helt dilla på å slikke puter så fort han får mulighet. Og dette vet han at han ikke har lov til...

Ellers leker han med tørrforet sitt. Spiser litt, så tar han pause og triller rundt på kulene - og kaster de i luften, så spiser han litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...