Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepsykolog/adferdsterapaut

m-k-berr

Recommended Posts

Jeg skulle gjerne ha snakket med en hunepsykolog eller adferdsterapaut i Trondheim. Jeg har søkt litt rundt på nettet, men vanskelig å finne noen.. Da tenker jeg spes på hundepsykolog.

Er det noen som kan anbefale noe i Trondheimsregionen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Turid Buvik kostet det i alle fall 900 kr for halvannen times konsultasjon første møte; da forteller man hva som er problemet og snakker litt om hunden osv, og får tips til hva man kan gjøre. Man får også endel ark i posten med oppsummering av timen, og referat om hva man kan gjøre mer utfyllende. I tillegg får man "standardark" hvor det står generelle ting som er lurt for hund (diverse aktivisering). Etter en mnd eller noe har man en oppfølgningstime (1 klokketime), hvor man går igjennom hvordan ting har gått og eventuelle nye problemer blir drøftet. Tror man får tilbud om å delta på såkalte miljøtreninger (gratis) i deres lokaler. Godt og profft inntrykk, seriøst, og med rasekunnskap. Tilpasser treningsopplegget etter hva eier har lyst til/passer for eier, men anbefaler klikkermetoder. Ærlig og real og "rett frem". Fikk oss noen oppvekkere der ja..

Foldahls tok 300 kr/klokketimen, og det virket ikke så profft og gjennomført. Hun kom hjem til oss, og vi snakket om hunden og problemet/problemene. Masse snakking fra eier, lite fra henne. Noen tips ble gitt, men ingenting vi ikke hadde prøvd før. Det endte opp med at det jeg allerede gjorde med den hunden, viste seg å være det lureste, men også noe hun ikke hadde tenkt på før. Man får ett A4ark, håndskrevet, som hun skriver mens hun er der. Ingen oppfølgning etterpå, men tilbud om å delta på samlinger (disse må man betale for). Virket lite profft som sagt, dårlig forberedet og lite kunnskap om andre ting enn dempende signaler. Hadde ikke hundetekke, og virker unnvikende (pga de dempende signalene kanskje..??). Får tips om naturmedisin/kosthold med urter som skal gjøre ting bedre (virket ikke på min hund). Fikk ingenting ut av dette, og endte opp med å betale 900 kr der også, siden hun ble hos oss i 3 timer.

Har godt inntrykk av Gry Løberg også, men har ikke "prøvd" henne selv, og hun har jo også flyttet til Oslo nå. Hun tar vel 1200 kr tror jeg, litt usikker på hvor lenge man da får snakke med henne. Summa summarium: jeg vil anbefale Turid Buvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...