Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepsykolog/adferdsterapaut

m-k-berr

Recommended Posts

Jeg skulle gjerne ha snakket med en hunepsykolog eller adferdsterapaut i Trondheim. Jeg har søkt litt rundt på nettet, men vanskelig å finne noen.. Da tenker jeg spes på hundepsykolog.

Er det noen som kan anbefale noe i Trondheimsregionen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Turid Buvik kostet det i alle fall 900 kr for halvannen times konsultasjon første møte; da forteller man hva som er problemet og snakker litt om hunden osv, og får tips til hva man kan gjøre. Man får også endel ark i posten med oppsummering av timen, og referat om hva man kan gjøre mer utfyllende. I tillegg får man "standardark" hvor det står generelle ting som er lurt for hund (diverse aktivisering). Etter en mnd eller noe har man en oppfølgningstime (1 klokketime), hvor man går igjennom hvordan ting har gått og eventuelle nye problemer blir drøftet. Tror man får tilbud om å delta på såkalte miljøtreninger (gratis) i deres lokaler. Godt og profft inntrykk, seriøst, og med rasekunnskap. Tilpasser treningsopplegget etter hva eier har lyst til/passer for eier, men anbefaler klikkermetoder. Ærlig og real og "rett frem". Fikk oss noen oppvekkere der ja..

Foldahls tok 300 kr/klokketimen, og det virket ikke så profft og gjennomført. Hun kom hjem til oss, og vi snakket om hunden og problemet/problemene. Masse snakking fra eier, lite fra henne. Noen tips ble gitt, men ingenting vi ikke hadde prøvd før. Det endte opp med at det jeg allerede gjorde med den hunden, viste seg å være det lureste, men også noe hun ikke hadde tenkt på før. Man får ett A4ark, håndskrevet, som hun skriver mens hun er der. Ingen oppfølgning etterpå, men tilbud om å delta på samlinger (disse må man betale for). Virket lite profft som sagt, dårlig forberedet og lite kunnskap om andre ting enn dempende signaler. Hadde ikke hundetekke, og virker unnvikende (pga de dempende signalene kanskje..??). Får tips om naturmedisin/kosthold med urter som skal gjøre ting bedre (virket ikke på min hund). Fikk ingenting ut av dette, og endte opp med å betale 900 kr der også, siden hun ble hos oss i 3 timer.

Har godt inntrykk av Gry Løberg også, men har ikke "prøvd" henne selv, og hun har jo også flyttet til Oslo nå. Hun tar vel 1200 kr tror jeg, litt usikker på hvor lenge man da får snakke med henne. Summa summarium: jeg vil anbefale Turid Buvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...