Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergi mot kjæledyr, behandling.


AnneM.

Recommended Posts

Når jeg leser om folk som må kvitte seg med kjæledyrene sine p.g.a. at de utvikler allergi, så syntes jeg dette er så trist!

Etter min mening har det lite for seg å stappe i seg kjemiske piller, som bare virker nedbrytende på kroppen!

Nå har jeg god erfaring m. Kinesiologi, men det er sikkert mange andre alternative behandlings metoder som virker også.

Jeg har aldri pådratt meg selv dyreallergi, men min mann, som er veldig interressert i all slags alternativ behandling, lærte seg Kinesiologi for en del år siden, han leste seg til det han kunne da, og prøvde det bare ut på familie, venner og kollegaer. Med veldig godt resultat! :-)

Kinesiologi krever nok adskillig mer utdannelse en det han hadde. Men...han klarte i allfall å kurere mine forkjølelseplager. Jeg hatt 1-2 uker i senga hver vår og høst p.g.a dette, og nå har jeg blitt kvitt plagene i mange år. Men nå kjenner jeg at det begynner å komme igjen, om enn mye svakere. Jeg akter nå å spørre min Bowen og Kinesiologiterapist inne Asker om hun kan ta en behandling på meg i neste uke.

Min mann utførte Kinesiologi behandling på en 1 års gml. gutt, som var angrepet av allergi. Dette var jo ille da, for de hadde bondegård, m. mange dyr.

Gutten satt da på farens fang, og min mann behandlet gutten gjennom faren. Dette er nå mange år siden, gutten er nå 22 år, og har ikke vært plaget av allergi siden.

Så ikke gi opp dyrene deres før dere har prøvd alternative metoder folkens! :)

Dette innlegget legger jeg inn på Katteforum også, all den tid at allergi mot katter nok er mer utbredt enn hundeallergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kan ikke mye om dette, har lest litt nå nettopp, men må si jeg er ufattelig skeptisk..

Hvis ting er så grusomt enkelt, hvorfor er det ikke mer kjent da? Hvorfor blir det ikke praktisert av leger også?

For Kinesiologi kan jo tydeligvis kurere alt fra redsler til fysiske sykdommer.

Neeei, jeg stiller meg svært, svært skeptisk til alt som lover både gull og grønne skoger, spesielt når de hevder å kunne fjerne fysiske problemer.. Det er som oftest for godt til å være sant, desverre, for jeg skulle gjerne blitt kvitt min allergi, men jeg bruker heller mine penger på "kjemiske piller" med dokumentert effekt enn disse "vidunderkurene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver selv at du kan svært lite om det, så da kan ikke jeg skjønne at du kan skrive at du er svært skeptisk til det!

Da får du lese innlegget mitt en gang til da visst du orker.

Jeg har nemlig aldri skrevet at det: lover både gull og grønne skoger, spesielt når de hevder å kunne fjerne fysiske problemer.. Det er som oftest for godt til å være sant, desverre, for jeg skulle gjerne blitt kvitt min allergi, men jeg bruker heller mine penger på "kjemiske piller" med dokumentert effekt enn disse "vidunderkurene".

Men for all del, det er helt opp til deg om du vil knaske kjemiske piller! Jeg skal ikke tvinge deg til å bruke noe alternativt.

Skjønner jo at du er ganske fastlåst på dette, og tydeligvis uten å ha prøvd det en gang! :)

Og hvem har nevnt "vidundekur" ? Kinesiologi er langt fra noe nytt, det har vært drevet med i årevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver selv at du kan svært lite om det, så da kan ikke jeg skjønne at du kan skrive at du er svært skeptisk til det!

Da får du lese innlegget mitt en gang til da visst du orker.

Jeg har nemlig aldri skrevet at det: lover både gull og grønne skoger, spesielt når de hevder å kunne fjerne fysiske problemer.. Det er som oftest for godt til å være sant, desverre, for jeg skulle gjerne blitt kvitt min allergi, men jeg bruker heller mine penger på "kjemiske piller" med dokumentert effekt enn disse "vidunderkurene".

Men for all del, det er helt opp til deg om du vil knaske kjemiske piller! Jeg skal ikke tvinge deg til å bruke noe alternativt.

Skjønner jo at du er ganske fastlåst på dette, og tydeligvis uten å ha prøvd det en gang! :)

Og hvem har nevnt "vidundekur" ? Kinesiologi er langt fra noe nytt, det har vært drevet med i årevis!

Jeg mener ikke at du har sagt at det lover både gull og grønne skoger osv. Det er følelsen jeg sitter igjen med etter å ha lest på sider om Kinesiologi, hvor de hevder å kunne kurere det aller meste tydeligvis.

Og det er da jeg blir skeptisk. For det er vel rimelig sjeldent at det finnes en "vidunderkur" som kan fjerne alt fra psykiske problemer til allergier..?

Når noe virker for godt til å være sant så er det som oftest det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer mellom himmel og jord en man gjerne tror ja. Har ikke peiling på kinesologi, men har vært gjennom bioresonnansbehandling og healing (healingen betalte jeg ikke for). Og nå vet jeg jo ikke om det kan være en annen forklaring, men jeg er ihvertfall helt kvitt hunde,-katte- og pollenallergien min. I løpet av ett år er jeg helt symptomfri og medisinfri, selv om jeg nå har både hund og katt og det har vært flust med pollen i år. Den største forskjellen tror jeg man kan skape mentalt. Jeg ser ihvertfall over hodet ikke på meg selv som noen allergiker lenger, og det gjør hele forskjellen tror jeg. Det gjelder å åpne seg for at allergi ikke er en konstant greie, men et symptom på at ikke alt er som det skal i kroppen. Fysisk og mentalt. Fjerner man stress, blokkeringer og bagasje man bærer på er det fullt mulig å helbrede seg selv. Allergi er jo det vi kaller en psykosomatisk sykdom, så det er ikke noe mirakel at man kan kvitte seg med det dersom man behandler årsak istedet for symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer mellom himmel og jord en man gjerne tror ja. Har ikke peiling på kinesologi, men har vært gjennom bioresonnansbehandling og healing (healingen betalte jeg ikke for). Og nå vet jeg jo ikke om det kan være en annen forklaring, men jeg er ihvertfall helt kvitt hunde,-katte- og pollenallergien min. I løpet av ett år er jeg helt symptomfri og medisinfri, selv om jeg nå har både hund og katt og det har vært flust med pollen i år. Den største forskjellen tror jeg man kan skape mentalt. Jeg ser ihvertfall over hodet ikke på meg selv som noen allergiker lenger, og det gjør hele forskjellen tror jeg. Det gjelder å åpne seg for at allergi ikke er en konstant greie, men et symptom på at ikke alt er som det skal i kroppen. Fysisk og mentalt. Fjerner man stress, blokkeringer og bagasje man bærer på er det fullt mulig å helbrede seg selv. Allergi er jo det vi kaller en psykosomatisk sykdom, så det er ikke noe mirakel at man kan kvitte seg med det dersom man behandler årsak istedet for symptomer.

Hvem er disse "vi" som kaller allergi for en psykosomatisk sykdom?

Har jeg aldri hørt før..

Og er det i det heletatt mulig å bli født med psykosomatisk sykdom?(Og jeg kan se for meg at det også er vanskelig å bli født med særlig mye mental bagasje og annet vissvass, men hva vet vel jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer mellom himmel og jord en man gjerne tror ja. Har ikke peiling på kinesologi, men har vært gjennom bioresonnansbehandling og healing (healingen betalte jeg ikke for). Og nå vet jeg jo ikke om det kan være en annen forklaring, men jeg er ihvertfall helt kvitt hunde,-katte- og pollenallergien min. I løpet av ett år er jeg helt symptomfri og medisinfri, selv om jeg nå har både hund og katt og det har vært flust med pollen i år. Den største forskjellen tror jeg man kan skape mentalt. Jeg ser ihvertfall over hodet ikke på meg selv som noen allergiker lenger, og det gjør hele forskjellen tror jeg. Det gjelder å åpne seg for at allergi ikke er en konstant greie, men et symptom på at ikke alt er som det skal i kroppen. Fysisk og mentalt. Fjerner man stress, blokkeringer og bagasje man bærer på er det fullt mulig å helbrede seg selv. Allergi er jo det vi kaller en psykosomatisk sykdom, så det er ikke noe mirakel at man kan kvitte seg med det dersom man behandler årsak istedet for symptomer.

Hvem er det som sier at allergi er en psykosomatisk sykdom? Bortsett fra det, så er jeg veldig enig i mye av det du sier. Det er ingen hokkus pokkus med at imunforsvaret og kroppens allmenntilstand påvirkes av blant annet stress. Så jeg kjøper absolutt at mange kan ha god effekt av diverse alternativ behandling, inkludert kinesologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer mellom himmel og jord en man gjerne tror ja. Har ikke peiling på kinesologi, men har vært gjennom bioresonnansbehandling og healing (healingen betalte jeg ikke for). Og nå vet jeg jo ikke om det kan være en annen forklaring, men jeg er ihvertfall helt kvitt hunde,-katte- og pollenallergien min. I løpet av ett år er jeg helt symptomfri og medisinfri, selv om jeg nå har både hund og katt og det har vært flust med pollen i år. Den største forskjellen tror jeg man kan skape mentalt. Jeg ser ihvertfall over hodet ikke på meg selv som noen allergiker lenger, og det gjør hele forskjellen tror jeg. Det gjelder å åpne seg for at allergi ikke er en konstant greie, men et symptom på at ikke alt er som det skal i kroppen. Fysisk og mentalt. Fjerner man stress, blokkeringer og bagasje man bærer på er det fullt mulig å helbrede seg selv. Allergi er jo det vi kaller en psykosomatisk sykdom, så det er ikke noe mirakel at man kan kvitte seg med det dersom man behandler årsak istedet for symptomer.

Personlig har jeg veldig god erfaring med homeopati, og er blitt kvitt mye av min allergi takket være en dyktig homeopat. Så ja, skolemedisin har ikke svaret på alt, og jeg er helt enig i at det er mer mellom himmel og jord enn vi forstår. Når det er sagt er homopati er gammel medisinform og det er veldig lite "mysifystisk" med det. Homeopati går som de fleste "alternative" behandlingsformer inn for å behandle årsaken til sykdommen, fremfor å dempe/behandle symptomene slik som skolemedisin oftest gjør ifht allergi.

Det at allergi er en psykosomatisk sykdom.. kan du henvise til noen kilder på det? Meg bekjent er allergi en overfølsomhet i immunforsvaret. Allergi defineres faktisk slik: "Allergi er ikke en sykdom, men en måte å reagere på. En form for overfølsomhet som skyldes spesielle forandringer i kroppens immunforsvar." Overfølsomheten starter på IgE nivå, altså med et immunoglobulin (E) som overreagerer og er en kjemisk reaksjon, som nå kan behandles med vaksine blant annet.

Det å være allergisk er i seg selv en belastning som kan gå på psyken, men da som en sekundærvirkning av sykdommen og ikke som årsak til sykdommen. En vesentlig forskjell. Stress og angst kombinert med eksponering for allergener kan påvirke immunforsvaret og utløse anfall, men det er ubalansen/overfølsomheten i immunforsvaret som gir anfall, ikke stresset/angsten i seg selv. Igjen, en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er disse "vi" som kaller allergi for en psykosomatisk sykdom?

Har jeg aldri hørt før..

Og er det i det heletatt mulig å bli født med psykosomatisk sykdom?(Og jeg kan se for meg at det også er vanskelig å bli født med særlig mye mental bagasje og annet vissvass, men hva vet vel jeg.)

Vel, det hender vel støtt at folk som er allergiske reagerer fortere om feks de blir fortalt at det var en hund/katt i samme rommet som de, enn hvis de ikke visste det? Jeg drar ikke alle over en kam nå, men jeg har sett selv dobbeltmoralen til endel mennesker med allergi. Gikk i klasse med noen som var kjempe allergiske mot røyk, og når noen hadde vært ute å tatt en røyk så var det hosting av en annen verden, men å gå på byen i tette røykfylte lokaler var overhodet ikke noe problem... Bare for å ta ett eksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det hender vel støtt at folk som er allergiske reagerer fortere om feks de blir fortalt at det var en hund/katt i samme rommet som de, enn hvis de ikke visste det? Jeg drar ikke alle over en kam nå, men jeg har sett selv dobbeltmoralen til endel mennesker med allergi. Gikk i klasse med noen som var kjempe allergiske mot røyk, og når noen hadde vært ute å tatt en røyk så var det hosting av en annen verden, men å gå på byen i tette røykfylte lokaler var overhodet ikke noe problem... Bare for å ta ett eksempel..

:blink: Den er fin. Men da er det vel mer vond vilje enn noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det hender vel støtt at folk som er allergiske reagerer fortere om feks de blir fortalt at det var en hund/katt i samme rommet som de, enn hvis de ikke visste det? Jeg drar ikke alle over en kam nå, men jeg har sett selv dobbeltmoralen til endel mennesker med allergi. Gikk i klasse med noen som var kjempe allergiske mot røyk, og når noen hadde vært ute å tatt en røyk så var det hosting av en annen verden, men å gå på byen i tette røykfylte lokaler var overhodet ikke noe problem... Bare for å ta ett eksempel..

Haha..Ja, folk vet å skape seg gitt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som sier at allergi er en psykosomatisk sykdom?

På allergiviten.no står det en del om det. På en måte så er jo alle lidelser psykosomatiske. Psykosomatisk betyr ikke "fiktiv" eller "innbildning". Men noen reaksjoner i kroppen har en tydeligere sammenheng med mentale tilstander, og eksem, astma og allergi er en av dem.

"Psykosomatiske reaksjoner I denne kjemiske virksomheten er nerveimpulser viktige. Hjernens og nervesystemets elektriske impulser og overføringer ender i produksjon av kjemiske stoffer som så kan virke både på andre nerveceller og på mange slags celler og vev i kroppen. Slik kan sanseinntrykk , tanker og følelser føre til reaksjoner i ulike organer. Du rødmer av skam, av sjenerthet, av varme og kanskje av andre grunner. Du kan få hjertebank av frykt, av spenning, av opphisselse og anstrengelse. Noen får diaré av eksamensnervøsitet, og noen får ”vann i munnen” ved lukten av - eller kanskje bare tanken på - god mat når de er sultne eller begynner å klø når det er snakk om veggelus (betinget refleks) osv, osv. Det kan nevnes utallige eksempler på sammenheng mellom sinn (psyke) og kroppslige (somatiske) reaksjoner - dvs psykosomatiske reaksjoner.

På tilsvarende måte er det en sammenheng den andre veien, det vi kan kalle en somatopsykisk reaksjonsmåte.

Mye av dette formidles gjennom det autonome nervesystem og et mangfold av kjemiske prosesser. Kropp og sinn er en samlet helhet som ikke kan skilles. Psyken påvirker kroppen, og kroppen påvirker psyken. Det siste er særlig åpenbart når en sykdom skaper angst, utrygghet, sosiale vansker, funksjonshemming osv, og det gjør mange tilfeller av bl.a. allergi, astma, atopisk eksem, kuldeallergi, matintoleranse."

http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1555&ID=2925

*Renate* : Allergi er ikke noe man blir født med. :whistle:

Må forresten legge til at allergi er en veldig vanskelig sak å påvise, selv om legestanden ikke gav inntrykk av det da jeg var liten. Nå er de derimot nøye med å påpeke at det ikke finnes noen sikker måte å påvise allergi på. Det er ikke sånn at man kan konstatere allergi bare ut i fra en blodprøve, eller fordi man hovner opp når man påfører allergener i rifter i huden. Selv om man blir aldri så rød og blemmete under en såkalt prikktest så er ikke det ensbetydende med at man har allergi mot de stoffene man er testet mot. Kun i samsvar med reelle reaksjoner irl kan man anta at det dreier seg om en allergi mot det ene eller det andre. Og dersom måten man reagerer på overfor ulike faktorer henger så mye sammen med allmenntilstand, dagsform og psyke, så er det i veldig mange tilfeller helt feil å konstatere "hundeallergi" for eksempel. Allergiske reaksjoner er ingen konstant og forutsigbar greie, for sykdomsbildet er alt for svevende og udefinerbart. Og det dummeste man gjør er å sette et stempel på seg selv som man sørger for å etterkomme hver gang man er i kontakt med allergenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ble født med allergi. Arvet det fra pappa og har hatt symptomer siden før jeg kunne gå. Jeg var også født med astma og atopisk eksem.

Uheldigvis har jeg vokst opp med å være allergisk mot alt, fra mat, pollen, hustøv til pels. Jeg forkastet drømmen om hund i mange år. Helt til jeg tok allergivaksinen i år. Jeg har hatt min første symptomfri sommer i HELE MITT LIV, og det har vært så sinnsykt deilig :) Og nå har drømmen om å få meg hund kommet tilbake med full kraft.

Den eneste bivirkningen jeg har merket så langt er at huden min har reagert litt der sprøyta er satt. Men jeg har hørt at dem som har tatt sprøyta en stund har til slutt ikke fått behov for vaksine lenger fordi immunforsvaret har bygget seg opp takket være sprøyta. Så jeg håper det og at jeg slipper kjemiske piller og vaksine til slutt.

I det siste har jeg gått til akupunktur mot herpes-utbrudd på leppene (født med det også, hatt utbrudd siden bitteliten). Det skal visst styrke immunforsvaret også.

Tiden får vise om det vil bedre seg over lang sikt. Men jeg bare positivt til dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg gått til akupunktur mot herpes-utbrudd på leppene (født med det også, hatt utbrudd siden bitteliten). Det skal visst styrke immunforsvaret også.

Tiden får vise om det vil bedre seg over lang sikt. Men jeg bare positivt til dette :)

Så fint du fikk en bra sommer :)

Ville bare si at det er mange som har fått hjelp med allergiene sine hos en akupunktør og, så du kan jo snakke med stikkemennesket ditt om det ;) Men dere må starte behandlingen ganske tidlig, før sesongen setter inn. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble født med allergi. Arvet det fra pappa og har hatt symptomer siden før jeg kunne gå. Jeg var også født med astma og atopisk eksem.

Uheldigvis har jeg vokst opp med å være allergisk mot alt, fra mat, pollen, hustøv til pels. Jeg forkastet drømmen om hund i mange år. Helt til jeg tok allergivaksinen i år. Jeg har hatt min første symptomfri sommer i HELE MITT LIV, og det har vært så sinnsykt deilig :whistle: Og nå har drømmen om å få meg hund kommet tilbake med full kraft.

Den eneste bivirkningen jeg har merket så langt er at huden min har reagert litt der sprøyta er satt. Men jeg har hørt at dem som har tatt sprøyta en stund har til slutt ikke fått behov for vaksine lenger fordi immunforsvaret har bygget seg opp takket være sprøyta. Så jeg håper det og at jeg slipper kjemiske piller og vaksine til slutt.

I det siste har jeg gått til akupunktur mot herpes-utbrudd på leppene (født med det også, hatt utbrudd siden bitteliten). Det skal visst styrke immunforsvaret også.

Tiden får vise om det vil bedre seg over lang sikt. Men jeg bare positivt til dette :P

Hvilken vaksine er dette? Vil den hjelpe mot katteallergi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har hatt allergi siden jeg var liten, fikk jeg vaksinen på blåresept, og det koster bare 50-60kr tilsammen for vaksinen og få den sprøyta inn hos legekontoret. Det går raskt og enkelt :whistle:

Jeg omgås ikke særlig med katter, men de jeg har klappet på gata har jeg ikke reagert på. Det kunne jeg lett gjøre før. Men jeg bodde hos bestevenninna mi noen uker da jeg besøkte henne for en måned siden, og hun har hund. Jeg reagerte ikke i det hele tatt! Jeg nyste en gang jeg greide bikkja hennes, da. Men det trenger ikke være allergien, men hår som har kilt meg på nesa.

Har ikke resepten min her, men skal undersøke det når jeg kommer hjem og da vil jeg informere dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble født med allergi. Arvet det fra pappa og har hatt symptomer siden før jeg kunne gå. Jeg var også født med astma og atopisk eksem.

Nei, nei nei...

INGEN er født med allergi. Man er ekstra utsatt for allergi dersom en eller begge foreldre er allergisk. Allergi utvikles etter at man er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moren min er utdannet som reiki mester og heller mye på med kinesologi,jeg er oppvokst med dette rundt meg,og mens jeg skriver nå,har mamma en pasient nede på kontoret sitt..

kinesologi er blitt brukt i flere 1000år og har kurert og hjulpet gaaaanske mange folk. derfor dette ikke er så kjendt som det burde være,er fordi at her i Norge er det bare leger som får låft til og gi en "dom" til en person og skrive resepter,om det er allergi,kreft,astma osv. og di propper oss fulle med medikamenter som ofte kan gjere deg sterkt avhengig. og sier at det er de "eneste" som vill fungere mot den og den sykdomen du har fått. di sier ikke ofte at "du burde kanskje prøve alternativ medisin"(nå sier jeg ikke at alle leger er slik,men desverre er de får mange som sier det) dermed blir liksom da inntrykke for kinesologi og annen form for alternativ medisin overkjørt.

jeg har hørt om folk som har blitt fortalt av leger at di har ødlagt lever,og vill bare leve i 3uker til,som går til homopater,og får behandling,kommer tilbake til legen 3uker senere...100% frisk. legene skjønner ingenting.

de samme med folk med hjerte problemer,kreft,allergier...mesteparten blir mye,mye bedre,og noen blir helt friske...uten cellegift,piller og drit og lort.

så ja...alternativ behandling er noe og prøve! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei nei...

INGEN er født med allergi. Man er ekstra utsatt for allergi dersom en eller begge foreldre er allergisk. Allergi utvikles etter at man er født.

Om man får allergi med en gang etter man er født, er det jo så og si det samme som at man er født med allergi........ Barnet til en jeg kjenner er allergisk med katt, dette merket de allerede etter en dag hjemme fra sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...