Gå til innhold
Hundesonen.no

Punky og Brutus

Hundepsyk

Recommended Posts

Skrevet

Her er en presentasjon av mine kaniner.

Punky er født januar 2008, hun er hvit med grå flekker, løvehodeblanding, sterilisert og matglad :thumbs:

Hun er nysgjerrig, sta, utforskende, rampete, matvrak, aktiv, energisk og sosial.

Brutus er født siste halvdel av 2006, han er brun og blond, løvehodeblanding, kastrert og skeptisk.

Han er sta, egenrådig, sjenert, sky, skeptisk, rolig, til tider sur og gjør stort sett som han vil. Han har et intenst gravebehov, noe Punky ikke har i det hele tatt

Begge to er frittgående innekaniner, spiser høy, pellets og grønt.

Bilde av de skjønneste:

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet
frittgående? Når du sier frittgående mener

du at de hele tiden er løse inni huset, akkurat

som en hund? :shocked::ahappy:

Nja, på en måte som en valp. Vi har satt opp gjerder av kompostvegger fra Biltema på et eget rom. Vi åpner til dem når vi er hjemme, men om natta og når vi er vekk lukker vi igjen. Vi har skrudd kroker i veggen, slik at gjerdene holder seg på plass. Når vi er hjemme hopper de rundt og er så fornøyde atte :) Ikke gnager de på ledninger eller noen ting, de har fått en gammel to-seters sofa som de herper, men det er ok. De har også gnagd litt på veggen, men nå får de jevnlig vedkubber å gnage på :D

Jeg kunne ALDRI tenke meg å ha kaniner i et lite bur, eller ute for den saksskyld.

Skrevet

Men bæsjer de ikke rundt overalt hvis de løper løs i huset når dere er hjemme? Jeg har hørt at man kan lære kaninene å gå på kanindo i et hjørne, men hvordan lærer man de opp til det når de løper løs? Har ikke hatt kanin selv (men har hatt marsvin og chinchilla) og synes det popper ut små sorte der bak hele tiden :P

Veldig vakre kaniner forresten :icon_confused:

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest LeenaM
Skrevet
Men bæsjer de ikke rundt overalt hvis de løper løs i huset når dere er hjemme? Jeg har hørt at man kan lære kaninene å gå på kanindo i et hjørne, men hvordan lærer man de opp til det når de løper løs? Har ikke hatt kanin selv (men har hatt marsvin og chinchilla) og synes det popper ut små sorte der bak hele tiden :)

Veldig vakre kaniner forresten :o

de gjør ikke det hvis de er renslige, nei. når de tisser utenfor, så kan man tørke det opp med et tørkepapir og legger papiret i dokassen. eller, du kan legge oppi tiss fra før du gjorde rent i buret/dokassen. man må regne med at det blir noen lorter utenfor uansett. men det meste kommer jo i kassen. mine kaniner er renslige og kasterte. det er lettere å lære de å gå på do i dokasse når de er kastrert(e). jeg ville kastert av andre grunner også, da .. :P

• 2 weeks later...
Skrevet
Men bæsjer de ikke rundt overalt hvis de løper løs i huset når dere er hjemme? Jeg har hørt at man kan lære kaninene å gå på kanindo i et hjørne, men hvordan lærer man de opp til det når de løper løs? Har ikke hatt kanin selv (men har hatt marsvin og chinchilla) og synes det popper ut små sorte der bak hele tiden :whistle:

Veldig vakre kaniner forresten :rolleyes2:

Nah, de bæsjer i dokassen sin. Det eneste som er av lortkuler på utsiden er sånt som spretter ut når de hopper ut av dokassen. Jeg koster raskt rundt dokassen hver dag, det regnet jeg egentlig med da jeg fikk dem:)

Takk takk:)

Skrevet

Mer bilder? Ok... :whistle:

PB210352.jpg

Kongen og Dronninga...

P9300171.jpg

Kooooose!

PC020374.jpg

Brutus er størst av de to, selv om dette bildet tilsier noe annet. Rar vinkel bare. Åsså har han fått sveis av Punky etter en grundig vask!:rolleyes2:

Punky er så inderlig vanskelig å få et godt bilde av fordi hun er hvit i pelsen og jeg har et gammelt, elendig kamera.

• 3 weeks later...
Skrevet
Jeg er egentlig ikke noe segrlig fan av kaniner med løvemanke, men disse var jo veldig søte da :)

Takk :) Får stadig tilbakemelding på at spesielt Brutus er en søting :)

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...