Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow 30 aug. Norsk Schäferhund Klub avd. Rogaland

Ricco

Recommended Posts

Ja da har Vision vært på sin første utstilling, og vi må vel seie at det gikk bra! Ho vant klassen sin, og blei 2. beste tispevalp. :lol:

Vi hadde vel ikke så store forhåpninger om det, for ho var yngst i klassen sin. (ho var 4 mnd på fredag og utstillingen var på lørdag) Dei ho gikk imot var nesten 6 mnd. Ho starta bakerst i klassen, gikk der i 4-5 min og så vart ho plukka rett i tet og der blei ho verende.

Her er kritikken:

Middels stor, middels kraftig. Meget typefull. Godt hode og utrykk, korrekt manke. Meget god rygglinje. Godt anlagt kryss, korrekt front, korrekt underlinje. Godt vinklet foran, meget godt vinklet bak. Korrekt brystforhold. Paralell foran og bak. Viser meget gode bevegelser.

Meget lovende.

Premiering: 1-1-2.

Her er nokre bilder fra dagen.

012-1.jpg

005-2.jpg

028-1.jpg

030-1.jpg

035-1.jpg

171-1.jpg

166-1.jpg

Her er nokre kosebilder og...

105.jpg

110.jpg

112.jpg

126.jpg

133.jpg

Vi avsluttet helga med klubbshow i Haugesund og Omegn hundeklubb, og det var ikkje så værst resultat der heller.

Der vart ho BIR og BIS valp! :)

Her er kritikken der i fra.

4 mnd tispe, stor, kraftig og meget god type. Meget bra hode, utrykk og ører. Bra hals og velkroppet.

Korrekt haleansats. Herlige vinkler. Meget bra pels og farge.

Meget bra bevegelser for alderen.

Serdeles bra gemytt.

Så dette starter meget bra, så får vi berre sjå korleis det fortsetter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har Vision vært på sin første utstilling, og vi må vel seie at det gikk bra! Ho vant klassen sin, og blei 2. beste tispevalp. :banana:

Vi hadde vel ikke så store forhåpninger om det, for ho var yngst i klassen sin. (ho var 4 mnd på fredag og utstillingen var på lørdag) Dei ho gikk imot var nesten 6 mnd. Ho starta bakerst i klassen, gikk der i 4-5 min og så vart ho plukka rett i tet og der blei ho verende.

Her er kritikken:

Middels stor, middels kraftig. Meget typefull. Godt hode og utrykk, korrekt manke. Meget god rygglinje. Godt anlagt kryss, korrekt front, korrekt underlinje. Godt vinklet foran, meget godt vinklet bak. Korrekt brystforhold. Paralell foran og bak. Viser meget gode bevegelser.

Meget lovende.

Premiering: 1-1-2.

Her er nokre bilder fra dagen.

...

Vi avsluttet helga med klubbshow i Haugesund og Omegn hundeklubb, og det var ikkje så værst resultat der heller.

Der vart ho BIR og BIS valp! :thumbs:

Her er kritikken der i fra.

4 mnd tispe, stor, kraftig og meget god type. Meget bra hode, utrykk og ører. Bra hals og velkroppet.

Korrekt haleansats. Herlige vinkler. Meget bra pels og farge.

Meget bra bevegelser for alderen.

Serdeles bra gemytt.

Så dette starter meget bra, så får vi berre sjå korleis det fortsetter. :banana:

Nydelig! Gratulerer med tipp-topp resultater, og en kjempefin kritikk! :banana:

Men, unnskyld for at jeg låner tråden din litt, og må spørre dumme :D nybegynnerspørsmål; men dette med uthevet skrift - når hundene skal dømmes i forhold til hverandre, så ber jo dommeren ekvipasjene bytte litt plass noen ganger. Gjør de alltid det, og plasserer de de alltid slik at de løper i den rekkefølgen han foretrekker/har tenkt å plassere de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Gratulerer med tipp-topp resultater, og en kjempefin kritikk! :thumbs:

Men, unnskyld for at jeg låner tråden din litt, og må spørre dumme :banana: nybegynnerspørsmål; men dette med uthevet skrift - når hundene skal dømmes i forhold til hverandre, så ber jo dommeren ekvipasjene bytte litt plass noen ganger. Gjør de alltid det, og plasserer de de alltid slik at de løper i den rekkefølgen han foretrekker/har tenkt å plassere de?

Dommeren flytter og stokker på hundenes plassering om h*n mener det er behov for det for å få se hvilken hund som er best. Og ja dommeren kan gjerne flytte en hund frem og så tilbake om ikke hunden svarer til forventningene. Men denne gangen var h*n ikke i tvil heldigvis. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren flytter og stokker på hundenes plassering om h*n mener det er behov for det for å få se hvilken hund som er best. Og ja dommeren kan gjerne flytte en hund frem og så tilbake om ikke hunden svarer til forventningene. Men denne gangen var h*n ikke i tvil heldigvis. :thumbs:

Men gjør alle dommere det? Og blir de alltid plassert i den rekkefølgen h*n har tenkt å premiere de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikkje helt kva du meiner...??

Hehe, kanskje jeg bare er rævva å forklare.. :)

Altså, på utstilling løper jo hundene i ring. Dommeren ber en eller flere ekvipasjer om å bytte rekkefølge i forhold til hvor de løp i utgangspunktet. Ut i fra det jeg uthevet i ditt innlegg forstod jeg det sånn at dommeren gjør dette for at den beste skal løpe først, den andre som nr to, osv. Spørsmålet mitt er om dette stemmer, og om dette er noe alle dommere gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje jeg bare er rævva å forklare.. :)

Altså, på utstilling løper jo hundene i ring. Dommeren ber en eller flere ekvipasjer om å bytte rekkefølge i forhold til hvor de løp i utgangspunktet. Ut i fra det jeg uthevet i ditt innlegg forstod jeg det sånn at dommeren gjør dette for at den beste skal løpe først, den andre som nr to, osv. Spørsmålet mitt er om dette stemmer, og om dette er noe alle dommere gjør?

Nå kan jeg bare svare for korleis det blir gjort med min rase på utstilling. Ja dommeren gjer det, og så må hunden "bevise" at den skal beholde den plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...