Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow 30 aug. Norsk Schäferhund Klub avd. Rogaland


Ricco

Recommended Posts

Ja da har Vision vært på sin første utstilling, og vi må vel seie at det gikk bra! Ho vant klassen sin, og blei 2. beste tispevalp. :lol:

Vi hadde vel ikke så store forhåpninger om det, for ho var yngst i klassen sin. (ho var 4 mnd på fredag og utstillingen var på lørdag) Dei ho gikk imot var nesten 6 mnd. Ho starta bakerst i klassen, gikk der i 4-5 min og så vart ho plukka rett i tet og der blei ho verende.

Her er kritikken:

Middels stor, middels kraftig. Meget typefull. Godt hode og utrykk, korrekt manke. Meget god rygglinje. Godt anlagt kryss, korrekt front, korrekt underlinje. Godt vinklet foran, meget godt vinklet bak. Korrekt brystforhold. Paralell foran og bak. Viser meget gode bevegelser.

Meget lovende.

Premiering: 1-1-2.

Her er nokre bilder fra dagen.

012-1.jpg

005-2.jpg

028-1.jpg

030-1.jpg

035-1.jpg

171-1.jpg

166-1.jpg

Her er nokre kosebilder og...

105.jpg

110.jpg

112.jpg

126.jpg

133.jpg

Vi avsluttet helga med klubbshow i Haugesund og Omegn hundeklubb, og det var ikkje så værst resultat der heller.

Der vart ho BIR og BIS valp! :)

Her er kritikken der i fra.

4 mnd tispe, stor, kraftig og meget god type. Meget bra hode, utrykk og ører. Bra hals og velkroppet.

Korrekt haleansats. Herlige vinkler. Meget bra pels og farge.

Meget bra bevegelser for alderen.

Serdeles bra gemytt.

Så dette starter meget bra, så får vi berre sjå korleis det fortsetter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har Vision vært på sin første utstilling, og vi må vel seie at det gikk bra! Ho vant klassen sin, og blei 2. beste tispevalp. :banana:

Vi hadde vel ikke så store forhåpninger om det, for ho var yngst i klassen sin. (ho var 4 mnd på fredag og utstillingen var på lørdag) Dei ho gikk imot var nesten 6 mnd. Ho starta bakerst i klassen, gikk der i 4-5 min og så vart ho plukka rett i tet og der blei ho verende.

Her er kritikken:

Middels stor, middels kraftig. Meget typefull. Godt hode og utrykk, korrekt manke. Meget god rygglinje. Godt anlagt kryss, korrekt front, korrekt underlinje. Godt vinklet foran, meget godt vinklet bak. Korrekt brystforhold. Paralell foran og bak. Viser meget gode bevegelser.

Meget lovende.

Premiering: 1-1-2.

Her er nokre bilder fra dagen.

...

Vi avsluttet helga med klubbshow i Haugesund og Omegn hundeklubb, og det var ikkje så værst resultat der heller.

Der vart ho BIR og BIS valp! :thumbs:

Her er kritikken der i fra.

4 mnd tispe, stor, kraftig og meget god type. Meget bra hode, utrykk og ører. Bra hals og velkroppet.

Korrekt haleansats. Herlige vinkler. Meget bra pels og farge.

Meget bra bevegelser for alderen.

Serdeles bra gemytt.

Så dette starter meget bra, så får vi berre sjå korleis det fortsetter. :banana:

Nydelig! Gratulerer med tipp-topp resultater, og en kjempefin kritikk! :banana:

Men, unnskyld for at jeg låner tråden din litt, og må spørre dumme :D nybegynnerspørsmål; men dette med uthevet skrift - når hundene skal dømmes i forhold til hverandre, så ber jo dommeren ekvipasjene bytte litt plass noen ganger. Gjør de alltid det, og plasserer de de alltid slik at de løper i den rekkefølgen han foretrekker/har tenkt å plassere de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Gratulerer med tipp-topp resultater, og en kjempefin kritikk! :thumbs:

Men, unnskyld for at jeg låner tråden din litt, og må spørre dumme :banana: nybegynnerspørsmål; men dette med uthevet skrift - når hundene skal dømmes i forhold til hverandre, så ber jo dommeren ekvipasjene bytte litt plass noen ganger. Gjør de alltid det, og plasserer de de alltid slik at de løper i den rekkefølgen han foretrekker/har tenkt å plassere de?

Dommeren flytter og stokker på hundenes plassering om h*n mener det er behov for det for å få se hvilken hund som er best. Og ja dommeren kan gjerne flytte en hund frem og så tilbake om ikke hunden svarer til forventningene. Men denne gangen var h*n ikke i tvil heldigvis. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren flytter og stokker på hundenes plassering om h*n mener det er behov for det for å få se hvilken hund som er best. Og ja dommeren kan gjerne flytte en hund frem og så tilbake om ikke hunden svarer til forventningene. Men denne gangen var h*n ikke i tvil heldigvis. :thumbs:

Men gjør alle dommere det? Og blir de alltid plassert i den rekkefølgen h*n har tenkt å premiere de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikkje helt kva du meiner...??

Hehe, kanskje jeg bare er rævva å forklare.. :)

Altså, på utstilling løper jo hundene i ring. Dommeren ber en eller flere ekvipasjer om å bytte rekkefølge i forhold til hvor de løp i utgangspunktet. Ut i fra det jeg uthevet i ditt innlegg forstod jeg det sånn at dommeren gjør dette for at den beste skal løpe først, den andre som nr to, osv. Spørsmålet mitt er om dette stemmer, og om dette er noe alle dommere gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje jeg bare er rævva å forklare.. :)

Altså, på utstilling løper jo hundene i ring. Dommeren ber en eller flere ekvipasjer om å bytte rekkefølge i forhold til hvor de løp i utgangspunktet. Ut i fra det jeg uthevet i ditt innlegg forstod jeg det sånn at dommeren gjør dette for at den beste skal løpe først, den andre som nr to, osv. Spørsmålet mitt er om dette stemmer, og om dette er noe alle dommere gjør?

Nå kan jeg bare svare for korleis det blir gjort med min rase på utstilling. Ja dommeren gjer det, og så må hunden "bevise" at den skal beholde den plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...