Gå til innhold
Hundesonen.no

Troy is back, panic attack

Hecky

Recommended Posts

Skrevet

Heisann^^

Har så lyst å fortelle om Troy da :roll: Fikk ikke til det bilde greia, men skal få fikset en annen pc så blir det kanskje lettere, må jo sette inn et bilde av ham da ;)

Han er da akkurat 2 år, å jeg fikk han da han var 7 uker gammel. Han kommer fra kennelen til Nina Kjeldsberg, å hans fulle navn er Imingens EM Troy. Hans far er en ordntlig stor hanne fra Åens kennel i Danmark. Han er en utrolig gordon setter som jeg har vert ekstremt heldig med. Et utbredt problem hos gs idag er at de kan være sure å at de kan ha HD... Det fårekommer desverre endel. Han ble rønket da han var 14 mnd, å han har perfekte hofter. Da var det ei som var glad da :D:P

Han har et pågangsmot ta tusan, å da vi gikk oss vill midt over et fjell i bardø i 20 minus å beke mørkt så redet han livet til oss alle ved å dra pulken som ingen maktet å dra. En slik belastning er ikke ønskelig, men som sagt, det var snak om liv eller død. Dagen etterpå peip han ved hyttedøra å ville på jakt :P Han har vel lært meg like my opp i jakt som jeg har lært han, å vijobber mer som et team enn noe annet, selv om jeg liker å tro at jeg er sjef. Han kan bli ufatelig ivrig i blandt, men er forholdsvis lydig. Har bare for artighet hatt han på utstilling hvor han gikk av med BIR, hp og 1jk x2 1jkk og 2jkk. Vel, er ikke den personen som viser følelser hypigst, men alle gangene datt jeg over hunden å grått som et barn! Følelsen var ubeskrivelig! Ikke fordi selve prisen bettyr så my for meg, men dette er allikevel noen helt vanvitige miner.

Men, det aller sykeste jeg å han har gjort er å dra på jaktprøve, å ikke hvilken som helst jaktprøve, men NM i stående fugelhund :)

Hehe vi følte oss sikert like bortkommene begge to, men veit dere hva? det gikk helt sinsykt bra det å, å det var mot alle ods! riktignok ingen premie på noen i gruppa vår siden fugeln hadde reist på ferie akkurat den uka, men en knall kretikk :P Flaks kalles det^^

utenom disse stunta så har vi nå holdt sammen hvær dag i snart to år nå! Det føles helt sykt. To år! Hehe som nevnt tidligere så kom også Troy i en tid kor alt ikke va så enkelt, å han har støta mæ grosalt. Å når han syns d bi før my syting, så sette han igang med et ulvebrøl så det hjoma før han tvinge dæ med ut på tur^^ På NM så bei æ faktisk spurt om æ hadde no stamtavle å ka d sto. Da bei æ satt litt ut heilt t han flirte å sa at da hadde æ nok blitt lurt, før det der måtte være halvt kenguru^^

Hehe han e nu i alle fall det kjæreste æ har! Han å æ e nu våres egen familie å trives egentlig veldig godt med det før øyeblikke.

bilde kommer forhåpentligvis :-o

Skrevet

Hei:) GS er nydelige! Har en tispe selv, som er satt bort på fòr nå (Trollheimsens Frøya).. Så flott at du bruker han til jakt!

Skrevet
Hei:) GS er nydelige! Har en tispe selv' date=' som er satt bort på fòr nå (Trollheimsens Frøya).. Så flott at du bruker han til jakt![/quote']

Hehe så moro da! Hehe ja vi prøver nå så godt vi kan :)

Skrevet
jaktprøve, men NM i stående fugelhund Laughing

Hehe vi følte oss sikert like bortkommene begge to, men veit dere hva? det gikk helt sinsykt bra det å, å det var mot alle ods! riktignok ingen premie på noen i gruppa vår siden fugeln hadde reist på ferie akkurat den uka, men en knall kretikk Very Happy Flaks kalles det^^

Under NM i stående fuglehund må man inn i sentrum for å finne fugl :)

Flere år på rad har det gått 3-4 fugler i hagen til mamma, mens det ikke er ofte NM jegerne treffer på fugl.

Hvor ble gruppa deres sendt?

Troy er bare gulle god (spør mamma - hun forelsket seg etter et møte med han ;) )

Vi må snart dra på tur ileg så Buster å Troy får møtes :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...