Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor kan jeg finne voksen hund?


Olsenbanden

Recommended Posts

Det handler vertfall om at jeg skal skaffe meg ny hund.

Men jeg er ikke interessert i valp direkte. Helst vil jeg kjøpe en tispe som er passert minst 1 1/2 år.

Dvergschnauzer er da rasen jeg tenker mest på, men Bichon havanais står i andre rekke :lol:

Er det noen her som har en viss peiling på markedet for å kjøpe hunder i den alderen. Har letet meg grønn snart nå på nettet osv :P Men finner ikke noe..

Noe hjelp? Forslag? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe oppdrettere av de forskjellige rasene og høre om de har noen valper som ska omplasseres? Folk som kjøper hunder pleier som regel å ringe oppdretter når de ikke lenger kan ha hunden av forskjellige grunner. et lite tips til deg ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Da jeg skulle ha voksen hund, så kontaktet jeg avlsrådet i raseklubben og ga beskjed om at jeg ønsket meg en voksen hund, de vidreformidlet kontakt informasjon når de fikk beskjed om hund som skulle ut på for/omplasseres etc. Slik fikk jeg min første egne hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke ?

Tja.. fordi jeg får en muffens følelse når de jeg kjenner som skulla ha/har fått omplasseringshund derfra ikke får komme og se fasilitetene hvor hunden oppholder seg, men må møte noen på forskjellige parkeringsplasser hver gang de skal hilse på en ny hund. Fordi Charlotte selv aldri svarer på telefon eller sms - man får bare kontakt med en slags assistent/ansatt, og får aldri møte Charlotte selv, eller snakke med henne. Fordi det ikke er sikkert man får dette kurset det reklameres om (det er gått fire år siden NN fikk hund derfra, og de har enda ikke fått kurs). Fordi "atferdsterapeuten" de bruker, ikke forstår seg på hund (mitt syn), og heller ikke er kompetent til å vurdere hunder. Fordi det som står på sidene om hundene ikke alltid stemmer. Fordi det ikke fortelles sannheten om hunder folk vurderer (nei, denne hunden bjeffer ikke- og så bjeffer den veldig mye). Fordi jeg har sett mange hunder bli omplassert gjennom Charlottes flere ganger, pga at det første hjemmet ikke var egnet. Fordi de rett og slett ikke evner å finne rett hund til rette eier, og flere ting jeg ikke vil skrive her.

Dette er basert på opplevelser fra folk jeg kjenner, og folk jeg har snakket med, og fra meg selv (har vært krisehjem for Charlottes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det kommet mange svar gitt :D Mange ærfaringer ute å går og jeg skal ta med meg alle.

Blondiemamma, du snakket noe om at det vil evnt være eldre tisper en det jeg har nevnt som oppdretteren til Blondie vet om.. Tisper som er gått ut av avlen 5-6 år kanskje.. :)

Hvilken pris ligger de på når de er så gamle ? Og det er ikke "for sent" å ta over en hund på nei? Må bare spørre :D

Vil jo at hunden skal knytte seg godt til meg å stole godt på meg, selv om jeg vet at det kan ta sin tid. Og det er jo forståelig.

Jeg skal prøve å komme i kontakt med Valpeformidleren til schnauzerklubben i helgen. Jeg er litt sjenert av meg men, og veldig usikker på hvordan jeg skal vite hvem h*n er :P

Men jeg å karen skal nå vertfall på Støren å se på de fleste her :P

Skal du stille i helgen Mona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å komme i kontakt med Valpeformidleren til schnauzerklubben i helgen. Jeg er litt sjenert av meg men, og veldig usikker på hvordan jeg skal vite hvem h*n er :)

Hun er en dame i sekstiårene som har med seg en sort/sølv tispe og en sort hannhund hun skal stille i helgen. Kennelnavnet er Stjernedvergen, så du kan jo bare sjekke en katalog og finne startnummeret på hundene hennes (de er av eget oppdrett) og så følge med når hun kommer i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt mail til en oppdretter å fikk jo veldig raskt svar syns jeg. Hun hadde ei tispe hun skulle omplassere pga de skulle ikke bruke henne mer i avl. :)

Jeg ble jo helt i extase der jeg satt i klasserommet å bygset til med ett lite kauk/hyl. hehe :)

Så nå venter jeg spent på neste mail fra dem! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt mail til en oppdretter å fikk jo veldig raskt svar syns jeg. Hun hadde ei tispe hun skulle omplassere pga de skulle ikke bruke henne mer i avl. :)

Jeg ble jo helt i extase der jeg satt i klasserommet å bygset til med ett lite kauk/hyl. hehe :)

Så nå venter jeg spent på neste mail fra dem! :P

Så spennende! Hvor er denne fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...