Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny hund!

Olsenbanden

Recommended Posts

DET var edgy, når man sammenligner de er skrifttypen forskjellig på datoene.

I tillegg er det jo rart å regisrere en hund i American Kennel Club hvis de bor i ENGLAND? Har ikke de en egen kennelklubb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P hmmm.. Ugler i mosen her ja gitt.. Dette tar jeg ikke sjansen på.

Sendte mail til han nettopp nå å sa at det blir ikke noe handel. :P

Tusen takk for hjelpen Havana :lol:

Nå føler jeg meg virkelig dum og lettlurt :blush:

Nå satser jeg bare på dere her inne.

Kanskje noen her inne vet om noen seriøse opdrettere av Dvergschnauzer eller Bichon havanais :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P hmmm.. Ugler i mosen her ja gitt.. Dette tar jeg ikke sjansen på.

Tusen takk for hjelpen Havana :lol:

Kanskje noen her inne vet om noen seriøse opdrettere av Dvergschnauzer eller Bichon havanais :lol:

Det er ikke få som går på den feilen, og man må bare se etter ørsmå "feil" som ikke stemmer. Godt dette kom ut såpass tidlig da, også får du ha lykke til med leting etter den 'perfekte' valp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: hmmm.. Ugler i mosen her ja gitt.. Dette tar jeg ikke sjansen på.

Tusen takk for hjelpen Havana :P

Kanskje noen her inne vet om noen seriøse opdrettere av Dvergschnauzer eller Bichon havanais :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe :lol: Du er nok ikke den første som har gått på den der, nei. Hadde jeg ikke hørt flere lignende historier om valper fra London, hadde jeg kanskje ikke reagert, jeg heller. Men til syvende og sist er det jo bedre å kjøpe valp direkte fra en oppdretter innen rekkevidde som du kan besøke og som kan gi deg oppfølging fremover. Jeg kan sende deg PM ang. havanaisoppdrettere. (IKKE kjøp den første og beste som dukker opp på finn.no!) Ellers kan du jo bli med i havanaisforumet: http://www.bichonhavanais.no/phpBB3/ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg sann! :lol:

Flott at du vl ha ny hund og at du er motivert for å aktivisere den, det er grunnlaget for et flott hundehold :lol:

Når det gjelder raser har du jo allerede fått en del tips her, men hva med sheltie? Altså shetland sheepdog. Allsidige, lettlærte hunder som jeg tror vil passe deg bra! :P

Vil du ha tispe eller hannhund? Personlig ville jeg gått for tispe, men det er fordi jeg er drittlei hannhundfaktene hos rampen her i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg sann! :lol:

Flott at du vl ha ny hund og at du er motivert for å aktivisere den, det er grunnlaget for et flott hundehold :lol:

Når det gjelder raser har du jo allerede fått en del tips her, men hva med sheltie? Altså shetland sheepdog. Allsidige, lettlærte hunder som jeg tror vil passe deg bra! :P

Vil du ha tispe eller hannhund? Personlig ville jeg gått for tispe, men det er fordi jeg er drittlei hannhundfaktene hos rampen her i huset :P

Veldig OT, men fytti så enig jeg er :P

sheltie kunne nok passet deg fint ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig å avbryte handelen du var i gang med, der hadde du nok blitt sittende igjen uten hund og med skjegget i postkassa gitt :P

Godt du fant det ut såpass tidlig, og lykke til i jakten på rett rase og valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp Mona :D Er nåkk meg ja. Pelstell skal jeg klare fint.

Har virkelig bestemt meg for å gå inn for dette i år nå. Målet mitt i år er å få med en ny hund å komme meg ut mere istede for å sitte inne om dagene :D

Bor på skjetlein ja. hehe.. :)

Jeg har selv en dvergschnauser, og mitt intrykk er:

Hun har et FANTASTISK gemytt, er alltid sprudlene, kan være mye inne, Trenger ikke lange turer, men er glad for å springe. Hun er veldig sprek, løper mye, er glad i familien sin og stikker ALDRI av. Det kan være litt pelsstell, dette avhenger av hvor alvorlig du tar det.. Kaiza (Dvergschnauseren min) er ikke "nappet" Slik hun skal, men blir gjerne greid av meg. Forøvrig Syns jeg at sort/sølv er penest, og det skulle vi egentlig ha, men ventetiden var et år, så traff vi kaiza:) Hun er en utmerket familiehund, men knytter seg kanskje spesielt til en person. Så jeg ville anbefale en dvergschnauser på det sterkeste, en person til en slik hund får aldeles strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for di pene prd du skrev om dvergschnauser. Jeg blir bare mer og mer bestemt på at det er rasen jeg skal velge :)

hehe.. Jeg skal på hundefestivalen i helgen å da skal jeg snakke en del med folk som driver med dvergschnauser :D

Gleder meg kjempemasse :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å jevne ut litt, selv om det ikke kan betviles at jeg digger dvergschnauzere - jeg har tross alt to :)

En dvergschnauzer er opprinnelig en gårdshund. Jobben var å holde rotter og andre gnagere borte - så de kan være arrige og stri. De kan være knalltøffe! De tror gjerne at de er minst like store som en riesenschnauzer og de bør trenes deretter. Om de stikker av avhenger av hvor god innkalling de har, og hvor sterkt jaktinstinkt de har. Mine to er veldig forskjellige der: den eldste slipper jeg sjelden løs for hvis hun får ferten av noe så lukker hun ørene og følger sporet til noe avleder henne. Den yngste har ikke i nærheten av det samme jaktinstinktet som den eldste, og går stort sett med nesa i været og kikker etter fugler - henne er det ikke noe problem å slippe løs.

Den yngste har derimt et langt mer velutviklet vaktinstinkt enn den eldste. Hun er veldig territorial, og ingen slipper inn på vår eiendom uten at vi blir varslet om det. Mine er også litt reserverte overfor fremmede, men er man først innlemmet i flokken så er de venner for livet.

Samtidig er de veldig lærevillige, og er utmerkede hunder til f eks spor, lydighet og agility. Det handler bare om å finne riktig forsterker.

Angående pelstellet så er det endel av det selv om man velger å ikke nappe den (noe som anbefales av flere årsaker). De har skjegg, bein- og bukhår som må kammes jevnlig for å unngå floker. Regn med å bruke tid på det hver uke - i tillegg til hver gang man går i skog og mark når de tar med seg kvister og gress hjem.

Dvergschnauzeren er ingen "labrador". I verste fall (usannsynlig dog) får man en med sterkt jakt- og vaktinstinkt som kjefter på alt og alle og som stikker av for et godt ord - som i tillegg krever masse pelsstell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Men skal jeg være sååå uheldig å få en dvergschnauzer som "i verste fall (usannsynlig dog) får man en med sterkt jakt- og vaktinstinkt som kjefter på alt og alle og som stikker av for et godt ord - som i tillegg krever masse pelsstell..":)

Men si jeg ender opp med ei litt "umulig" tispe da. Det er jo en utfordring jeg vil ta :D Eller retter sakt, MÅ ta.

Jeg har virkelig gått inn for dette å skal gjøre mitt beste for at jeg å hunden får det fint ilag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sannsynlig er det ikke. Men etter det litt rosenrøde bildet av dvergschnauzeren følte jeg at jeg burde si noe om utfordringene med rasen også, sånn at du er forberedt i tilfelle ellefelle. Sannsynligvis ender du opp med ei grei tispe som sikkert har både litt jakt og vakt, men som også er arbeidssom og lærevillig. Det er slik de fleste er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...