Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevennlige Hoteller


HHC

Recommended Posts

Tenkte dette er en veldig fin tråd, som til sist kan ende opp som en praktisk sticky eller noe lignende?

Jeg ser i hvertfall selv at når jeg skal bestille hotell er det ikke alltid like lett å vite, kan man ha hund, betaler man ekstra, hva betaler man for? ovs.

Har selv vært ute for helt ok hoteller hvor hunden sover på rommet uten noe tull, de hvor du betaler for det, og hotelller hvor de ikke tillater det. Men jeg har også vært ute for et fantastisk hotell å ha hund på, derfor kommer denne tråden, for å spre det glade budskap! :barfy:

I Forbindelse med WDS tok vi med oss en utstilling i Rottneros på veien, bestilte et helt standard Clarion hotell i Karlstad. Da vi kom fikk vi opplyst at det kostet 150 SEK (eller 200, husker ikke helt nå) ekstra pr natt å ha med hund. I utgangspunktet syntes jeg denne greia er teit, de må vakse uansett, eller?? Da vi kom opp på rommet hadde de satt frem hundeseng, vannskål med underlag og en liten pose med shampoo og balsam til hund. Produktene kunne kjøpes i resepsjonen i normale str. (flaske holdt til 2-3 vask av flatcoat, så mini var de ikke). Alt utenom shampooene var IKEA produkter, men det gjorde absolutt ingenting. Saken var at hotellet var imøtekommende. De sa "Har dere med hund? Så koselig" da vi sjekket inn, nattevakten var så glad i å klappe på dem at jeg måtte vri meg unna for å få luftet dem :ahappy: Og hele hotellet viste at hunder - det er koselig!

Ellers om hotellet er det i et gammelt fengsel, så for kulturinteresserte er det noen muligheter. På alle kanter av hotellet var det parker/grønne arealer. Butikker/senter i kort avstand. Kveldsbuffè er inkl i prisen.

CC%20ingang.JPG

Hotellets hjemmeside

Håper flere har konkrete steder og anbefale i denne tråden. I utgangspunktet er den ment til og omfatte norden, da de fleste av oss konkurrer innenfor norden. Legg gjerne ved link/bilde :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ofte på hotell med hundene våre.

Har stort sett gått veldig fint, fram til i juni da vi skulle på NKK Trondheim.

Hotellet var bestilt lang tid i forveien.

Bekreftelse kom på mail, hunderom var bestilt.

Vi pleier alltid ringe når vi ser at vi ankommer hotellet sent på kveld, og det gjorde min samboer 2-3 timer før vi skulle være på flyplassen.

Bare for å få vite at de hadde kanselert vår bestilling fordi de ikke tok imot hund.

Dette til tross for at vi satt med en bekreftelse på at rommet var bestilt med hund, reservasjonsnr og alt.

Null vilje til å ordne opp i sine egne feil, veldig arrogant holdning med tanke på at de selv hadde gjort feil.

Etter en times ringing til alt av hoteller i Trondheim holdt hele turen på å gå i vasken.

Siste sjanse var Rica Hell hotell...

Og der fikk vi rom, heldigvis.

Thon kommer jeg til å styre unna for all framtid i reiser både med og uten hund!

Scandic er som oftest et greit hotell for oss hundefolk.

Bakdelen er at det ikke finnes noen steder å fylle inn ønsket om hunderom når man bestiller via internett.

Ellers har vi bodd på de fleste kjeder egentlig uten at noen har utmerket seg noe særlig hverken positivt eller negativt.

Bortsett fra nevnte episode.

En periode var det vanskelig å finne hotell med hund i Sverige.

Flere og flere hoteller ble hundefri.

Heldigvis virker det som om trenden har snudd.

Mulig de faktisk tapte penger på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten aldri på hotell. Reiser mest med eget flytende "hus" :rolleyes:

Hundesport hadde jo en artikkel om hund og hotell for en liten stund tilbake, leste den ikke så grundig så er ikke sikker på hvor stor hjelp den var.

*klipp*

I Forbindelse med WDS tok vi med oss en utstilling i Rottneros på veien, bestilte et helt standard Clarion hotell i Karlstad. Da vi kom fikk vi opplyst at det kostet 150 SEK (eller 200, husker ikke helt nå) ekstra pr natt å ha med hund. I utgangspunktet syntes jeg denne greia er teit, de må vakse uansett, eller?? Da vi kom opp på rommet hadde de satt frem hundeseng, vannskål med underlag og en liten pose med shampoo og balsam til hund. Produktene kunne kjøpes i resepsjonen i normale str. (flaske holdt til 2-3 vask av flatcoat, så mini var de ikke). Alt utenom shampooene var IKEA produkter, men det gjorde absolutt ingenting. Saken var at hotellet var imøtekommende. De sa "Har dere med hund? Så koselig" da vi sjekket inn, nattevakten var så glad i å klappe på dem at jeg måtte vri meg unna for å få luftet dem :ahappy: Og hele hotellet viste at hunder - det er koselig!

Hotellets hjemmeside

*klipp*

Et hotell hvor hunder er så velkomne fortjener virkelig slik reklame! :barfy::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd endel på hotell med hund trives jeg best på Choice hotellene. Ikke vært på noen 'over-hundevennlig', men det trenger jeg ikke heller. Bare hunden kan bo på rommet og man ikke føler å bli sett stygt på hver gang man går med hunden er jeg fornøyd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...