Gå til innhold
Hundesonen.no

lekebiting

marve

Recommended Posts

Min valp på snart 2 1/2 mnd ELSKER selvfølgelig å leke.

Han har fått leker han synes er KJEMPESTAS å bite i / herje med. Først herjer han på egen hånd en liten stund før han kommer superlogrende til mamma og vil leke. Når jeg da setter meg ned sammen med ham er leken kjedelig, og mammas fingre / tær / klær er da MYE artigere. Han knurrer og biter og drar. Og små krokodilletenner er ikke så behagelige..Skjønner selvfølgelig at dette ikke er unormalt... :D

Det som egentlig er "problemet" er at jeg føler at jeg tar fra ham litt av spiriten på en måte... siden han leker og biter / knurrer samtidig må han jo tro at jeg nekter ham å leke med mamma når jeg sier nei og snur meg bort? ...eller?

Det fungerer LITT, han stopper opp, setter seg, og ser forvirret på meg... men har han forstått at det er bitingen jeg sikter til? Det skal jo være lov å leke med meg.... og vi skal ha det gøy sammen!

Har prøvd å klynke/hyle men DET fungerte tydeligvis ikke :D Er ikke serlig fan av timeout heller...

Det samme gjelder på tisse"tur. Bukseben og skolisser er MYE morsommere enn å tisse /bæsje, så han gjør like godt fra seg når han kommer inn... Etterpå er han kjempefornøyd :D

Råd tas imot med takk :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...