Gå til innhold
Hundesonen.no

lekebiting

marve

Recommended Posts

Skrevet

Min valp på snart 2 1/2 mnd ELSKER selvfølgelig å leke.

Han har fått leker han synes er KJEMPESTAS å bite i / herje med. Først herjer han på egen hånd en liten stund før han kommer superlogrende til mamma og vil leke. Når jeg da setter meg ned sammen med ham er leken kjedelig, og mammas fingre / tær / klær er da MYE artigere. Han knurrer og biter og drar. Og små krokodilletenner er ikke så behagelige..Skjønner selvfølgelig at dette ikke er unormalt... :D

Det som egentlig er "problemet" er at jeg føler at jeg tar fra ham litt av spiriten på en måte... siden han leker og biter / knurrer samtidig må han jo tro at jeg nekter ham å leke med mamma når jeg sier nei og snur meg bort? ...eller?

Det fungerer LITT, han stopper opp, setter seg, og ser forvirret på meg... men har han forstått at det er bitingen jeg sikter til? Det skal jo være lov å leke med meg.... og vi skal ha det gøy sammen!

Har prøvd å klynke/hyle men DET fungerte tydeligvis ikke :D Er ikke serlig fan av timeout heller...

Det samme gjelder på tisse"tur. Bukseben og skolisser er MYE morsommere enn å tisse /bæsje, så han gjør like godt fra seg når han kommer inn... Etterpå er han kjempefornøyd :D

Råd tas imot med takk :D:D

Skrevet

.... mOk:) Etter litt prøving har jeg funnet ut at det fungerer å gi et valpehyl for deretter å forsvinne i noen sek...så kan vi leke videre etterpå :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...