Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva melder jeg på?

ceccy

Recommended Posts

Skrevet

Sitter her og skal melde Ally på BSBK utstillingen i Bergen den 27/9. Hun er nå i åpen klasse og mangler bare storcertet for å rykke opp i championklasse. Jeg skal til Stavanger i september og håper jo selvfølgelig at vi får storcertet der, men det er jo ikke sikkert ... Nå er jo ikke stavanger før den 14/9 eller noe og påmeldingsfristen på BSBK går ut den 1/9, så jeg må melde på før jeg vet om vi rykker opp til championklasse eller ikke. Skal jeg da melde henne på i åpen klasse og evt sende mail til de etter Stavanger om vi rykker opp?

En annen ting jeg lurer på er om jeg skal krysse av for at hunden står for championatet selv om det er storcertet vi mangler og ikke et lite et som vil bli delt ut på BSBK ...?

Skrevet

Meld på åpen begge steder, det er bare å si fra til ringsekretæren på neste utst. om hun blir champ før den :lol: Det siste vet jeg ikke, men hun blir jo ikke champ med et lite cert til, så jeg antar det ikke er noe som skal krysses av der. Og lykke til, krysser fingrene for Ally :blink:

Skrevet

Du har ikke lov til å melde på i championklasse uten at hunden din oppfyller kravene for deltagelse. Hva om du får blått på Orre? Du skal i åpen klasse.

Som Caroline sier, hvis du blir champion i mellomtiden sier du fra til ringsekretær før rasen begynner, så flyttes du der og da. Det skjer rimelig ofte, ikke noe problem.

Din hund kan ikke bli champion med et lite cert til, altså står den ikke for championatet, altså skal du ikke krysse av for at den gjør det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...