Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og skole

caki

Recommended Posts

Har endelig sjangsen til å skaffe meg en hund jeg har villet ha lenge, en cairn terrier. :ahappy:

Men det eneste problemet er at jeg og samboeren min skal studere neste år. Er det noen som har erfaring med å gå på skole og ha hund samtidig?

Er det vanskelig å finne leilighet (i trondheim) om man har hund?

Carina, 21 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det en genial kombinasjon.

Jeg fikk hund i fjor sommer og hadde mye fri da til å tilbringe med valpen.. Når man går på skole har man jo også ofte kortere/mer fleksible dager enn om man jobber så da har man mye tid til å tilbringe sammen med hunden. Jeg føler i alle fall at det er fint at vofsen min slipper å være så veldig mye alene hjemme så lenge jeg studerer. Samtidig kan det jo være fryktelig travelt å være student akkurat i eksamenstiden så da er det jo greit å ha andre som kan hjelpe til.

Det kan være problematisk å finne leilighet når man har hund, men det er mulig. Selv har vi kjøpt leilighet, jeg er så heldig som har en samboer som jobber og gjør det mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har så lyst på den tispa nå! Hun er bare helt perfekt, er forelsket. :ahappy:)

Men det eneste som holder meg igjen er det at jeg må finne plass å bo som tollerer dyr...Men har jo 1 helt år på meg til å finne leilighet, det burde da gå an?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å sette inn en annonse på eks. finn eller i adressa hvor du skriver at du søker etter sted og bo og at du har hund, og dra gjerne frem at den er liten, røyter ikke osv. mange utleiere kvier seg for å leie ut til folk med store hunder, men er utrolig medgjørlige så fort de får vite den er liten.. :ahappy:

Jeg fikk råstilig leilighet på dagen på den måten :lol:

Lykke til med hund og leilighet! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :lol: