Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og skole

caki

Recommended Posts

Har endelig sjangsen til å skaffe meg en hund jeg har villet ha lenge, en cairn terrier. :ahappy:

Men det eneste problemet er at jeg og samboeren min skal studere neste år. Er det noen som har erfaring med å gå på skole og ha hund samtidig?

Er det vanskelig å finne leilighet (i trondheim) om man har hund?

Carina, 21 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det en genial kombinasjon.

Jeg fikk hund i fjor sommer og hadde mye fri da til å tilbringe med valpen.. Når man går på skole har man jo også ofte kortere/mer fleksible dager enn om man jobber så da har man mye tid til å tilbringe sammen med hunden. Jeg føler i alle fall at det er fint at vofsen min slipper å være så veldig mye alene hjemme så lenge jeg studerer. Samtidig kan det jo være fryktelig travelt å være student akkurat i eksamenstiden så da er det jo greit å ha andre som kan hjelpe til.

Det kan være problematisk å finne leilighet når man har hund, men det er mulig. Selv har vi kjøpt leilighet, jeg er så heldig som har en samboer som jobber og gjør det mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har så lyst på den tispa nå! Hun er bare helt perfekt, er forelsket. :ahappy:)

Men det eneste som holder meg igjen er det at jeg må finne plass å bo som tollerer dyr...Men har jo 1 helt år på meg til å finne leilighet, det burde da gå an?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å sette inn en annonse på eks. finn eller i adressa hvor du skriver at du søker etter sted og bo og at du har hund, og dra gjerne frem at den er liten, røyter ikke osv. mange utleiere kvier seg for å leie ut til folk med store hunder, men er utrolig medgjørlige så fort de får vite den er liten.. :ahappy:

Jeg fikk råstilig leilighet på dagen på den måten :lol:

Lykke til med hund og leilighet! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :lol:

Ja jeg er så spent nå, om jeg skal ha vofsen eller ikke, har kjempelyst!

Har tid og alt, alt som bremser er leilighet om 1 år... :/

Men om man bruker tiden godt nå framover, så er jeg sikker på at jeg klarer å finne noe *overbeviser-meg-selv* :ahappy:

Det er jo en super hund i og med at den er så liten og ikke røyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo god tid til a finne leilighet. Og har dere bil sa kan dere leie et godt stykke utenfor. Men min erfaring er at det var vanskelig nok a finne leilighet i Tr.heim som student uten dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen vår er nå 14 uker og da vi kikket på oppdrettere var det flere som var glade for at jeg studerer, i og med at du har mer tid til valpen da, fordi du har dager med fri og korte dager. Du har jo muligheten til å ikke gå dersom valpen skulle være syk og dette kan du jo ikke i fast arbeid. Vi trodde vi skulle få et stort problem med å finne leilighet med hund siden alle sier at det er det. Men vi ringte på to leiligheter, begge sa ok til hund, nr en likte vi ikke, nr to fikk vi, her er det til og med hundegård og svær veranda til de. Så man kan være så heldig og. Siden det er et helt år, er det jo bare sannsynlig at dere finer leighet med lov å ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke la det med leilighet hindre deg nei, det har du jo så god tid på. Selv skal jeg begynne å studere nå, hunden min er 5,5 mnd gammel. Nå skal jeg riktignok ikke til trheim, men til et litt mindre sted, men jeg fikk meg altså et sted å bo etter et par telefoner. Og flere tilbud får jeg fortsatt, siden annonsen min ikke er slettet. Det er selvsagt vanskeligere å finne sted, hund begrenser, men hindrer ikke. :console:

Edit: ser du har bestemt deg, gratulerer :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...