Gå til innhold
Hundesonen.no

Cavalier med tannproblemer

henrikke

Recommended Posts

Nå er jeg urolig her,for cavalieren min på 7. :ahappy:

Vi skal til årlig sjekk i dag klokka 2, for dette skjønner jeg ikke noe av. Han har ikke noe tannsten, og får masse tyggebein.

Likefullt mistet han en tann i forrige uke, og ved nærmere sjekk i går kveld har han to løse fortenner også. En er brun og stygg.

Hva kan dette skyldes? Han får tørrfor, ikke noe bløt boksemat.. God hundepust, og ellers blid og glad...

*Fikset litt skriveleifer i innlegget + overskriften. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, så kjedelig... Aldrende hunder får ofte dårlige tenner, og det høres jo ut som du gjør alt for å holde tennene hans i sjakk.. hvordan er tannkjøttet hans da? og ånden? kanskje han har en tannkjøttsykdom som gjør at tennene løsner? Jeg vil uansett anbefale deg å blande Plaque off i maten hans.. det vil sikkert hjelpe noe på tannsten forebyggingen.. Lykke til hos veterinæren da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe må det være...men han har som sagt i k k e tannsten..

Nei det leste jeg, men Plaque off er uansett greit å ha i maten for å forebygge :ahappy: Høres jo merkelig ut at tennene bare løsner også.. Min gamle bichon mistet endel tenner på sine gamle dager, men han ble igjen hjemme hos mamma da jeg flyttet og til tross for at jeg ga streng beskjed om at han bare skulle ha maten sin, så vanket det nok alt for mye bløtfor på han, for han fikk masse tannsten og tennene løsnet.. men din har jo ikke tannsten da, så merkelig at de bare løsner sånn <_< Uff, håper det ordner seg for dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...