Gå til innhold
Hundesonen.no

Termografi


Karina+cathy

Recommended Posts

Jepp har prøvd det på Chicka: HER

Har veldig lyst til å ta utdannelsen til å bli termograf, det er veldig interresant og jeg kan ha stor nytte av det som hundefysioterapaut :)

Fortell hvordan det går da :lol:

Ja det skal jeg gjøre,alt kommer nå ann på været siden vi må være ute å gjøre det og hunden må være tørr for å få det riktig...

Ser du har prøvd sånn riste gulv også,hvordan syns du det virket?min veninne som har termograf kamera(?) har og bestillt sånn ristegulv hadde vært gøy å prøve det og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal jeg gjøre,alt kommer nå ann på været siden vi må være ute å gjøre det og hunden må være tørr for å få det riktig...

Ser du har prøvd sånn riste gulv også,hvordan syns du det virket?min veninne som har termograf kamera(?) har og bestillt sånn ristegulv hadde vært gøy å prøve det og :lol:

Vi bruker ristegulvet på de fleste pasientene våre så fremt de ikke har kontraindikasjoner, kjempe fornøyde med det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Har ikke brukt det på dyr, men har tatt det selv. Det ble desverre ingen overraskelser for min del. Betennelsene syntes godt ja, de var illrøde og bena var lyseblå (iskalde) akkurat som forventet.. Man kjenner jo seg selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt det på dyr, men har tatt det selv. Det ble desverre ingen overraskelser for min del. Betennelsene syntes godt ja, de var illrøde og bena var lyseblå (iskalde) akkurat som forventet.. Man kjenner jo seg selv :lol:

Så det er tilfelle at en kan se ting på disse bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Så det er tilfelle at en kan se ting på disse bildene?

Ja, altså det man ser er jo temperatur forndringer i kroppen som kan indikere forskjellige lidelser og da spesielt ved betennelser. Man kan få lokalisert dem til nøyaktig sted og derfor få behanndlet den delen som er syk i steden for å måtte behandle hele kroppen for diffuse plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi gjordt det,og skal si det var en del i musklene hennes,men det som var mest av bekymring var at det kunne se ut som om hun har betendelse i den ene nyren,så nå får vi ta turen til vet å ta en blodprøve

Æsj håper ikke hun har noe i nyrene <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi får håpe at blide kanskje lyver,men jeg må nok sjekke det opp...tør ikke la vær heller

Ja sjekk det opp!

Jeg leverte inn en urinprøve fra Chicka på lørdag siden jeg misstenkte en urinveisinfeksjon siden hun lakk litt når hun sov på fredag kveld etter badetur og hun fikk diagnosen urinsten = spesialfôr i en mnd og elefantkur med antibiotika, også sjekk etter en mnd for å se om fôret har klart å løse opp stenene... :P

Er det tilbud på dette i oslo?

Kanskje noe å vurdere på haltepinken min.

http://www.mamut.net/veterinaertermografi/ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært interessant å prøve på Isaks mystiske bein/ryggvondt.

Hvor mye koster dette? Fant forøvrig ingen i Oslo på det nettstedet.

Jeg skulle ha bet 400kr da tar hun bilder,lager en rapport mailer bildene til meg og tok noe massasje...Men jeg er så heldig at jeg fikk det gratis:)

Det var noen i lier som gjorde det så jeg,men det er kanskje litt langt borte?det er vist bare 4 i norge enda som gjør det på hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...