Gå til innhold
Hundesonen.no

Bouvier des Flandres

C.J

Recommended Posts

Jeg har vært innom så mange raser nå, og vil nok måtte lese om enda flere før jeg endelig finner den rette for meg... Nå har tankene vandret til bouvieren - er det noen med erfaring som kan fortelle om hverdagen med en bouvier? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen med en Bouvier.. *tenke*

I mine øyne (altså subjektivt) er dette en grei rase som er enkel å leve med.

(Men hey, jeg syns det var lett å leve med en Bull Terrier også så. :rolleyes: )

Men rasen krever pelsstell, og ikke bare litt heller. De skal børstes, klippes, nappes og barberes.

Med mindre du tar den lette løsningen og barberer ned hele bikkja.

Men det finnes ikke noe penere enn en Bouvier hvor pelsen holdes i bra kondisjon. :icon_confused:

Rasen har vakt i seg.

De er ikke like kjappe som en Belger, og tar ting litt med ro, altså de tenker før de gjør noe.

Men rasen er allsidig og kan brukes til det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen med en Bouvier.. *tenke*

I mine øyne (altså subjektivt) er dette en grei rase som er enkel å leve med.

(Men hey, jeg syns det var lett å leve med en Bull Terrier også så. :rolleyes: )

Men rasen krever pelsstell, og ikke bare litt heller. De skal børstes, klippes, nappes og barberes.

Med mindre du tar den lette løsningen og barberer ned hele bikkja.

Men det finnes ikke noe penere enn en Bouvier hvor pelsen holdes i bra kondisjon. :icon_confused:

Rasen har vakt i seg.

De er ikke like kjappe som en Belger, og tar ting litt med ro, altså de tenker før de gjør noe.

Men rasen er allsidig og kan brukes til det meste..

Det jeg har lest ang. pelsstell er at de skal børstes 1-2 ganger i uken, og nappes 2-3 ganger i året. Synes ikke det virket så mye, men det stemmer kanskje ikke heller? Jeg har ingen erfaring med napperaser - er det vanskelig å sette seg inn i?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på leir med en søt Bouvier ifjor. Han var et sjarmtroll av klasse, og så ut som en god hund å trene. Han var veldig førerorientert, og hadde full fokus på fører under trening. Synes det virker som en veldig fin rase :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...