Gå til innhold
Hundesonen.no

Ti hundebitt i ansiktet


BDD Girl

Recommended Posts

dette må jo være en hund med store problemer... :blink:;)

Redningsprosjekt??Omplasseringshund med en siste sjanse??

Regnbuebroen neste...ikke ofte jeg tenker det,men denne gangen,med disse opplysningene er jeg i grunnen ikke i tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars gutt! Og stakkars alle andre barn som opplever slike tragiske hendelser. :angry: Er så altfor mange som ikke burde hatt hund.

Lurer forresten på hvordan dette hadde gått hvis ikke barnet hadde vært sammen med voksne..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

"Kjeksing" ja - godt uttrykk..

En typisk gjeterhundgreie, og nå er det ikke helt sikkert att det var akkurat 10 ganger heller. Men at det skjer mange bitt på veeeeldig kort tid ja, ikke noe ukjent for oss med gjeterhunder.

Men det må selvsagt ha vært utrolig grusomt å se dette, da - og liten tvil om at det har skjedd nærmest innimellom bena på både foreldre og hundeeier.

Og helt klart at denne hunden må få slippe dette livet.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjeksing" ja - godt uttrykk..

En typisk gjeterhundgreie, og nå er det ikke helt sikkert att det var akkurat 10 ganger heller. Men at det skjer mange bitt på veeeeldig kort tid ja, ikke noe ukjent for oss med gjeterhunder.

Det er vel heller tvilsomt at noen telte antall ganger hunden beit, men det var muligens 10 punkteringer i huden? Jeg er dog ikke sikker på om det er en typisk gjeterhund-greie, jeg har sett det der - dog mot andre hunder - hos flere raser. Sånn bortsett fra i akkurat sånne saker (og nei, jeg unnskylder ikke hunden på noen måte), så foretrekker jeg vel kjeksing fremfor at de biter seg fast og blir hengende, da blir det (sånn bortsett fra i denne saken) stort sett "bare" punkteringssår, ikke dype sår som går i muskler (jeg får vel presisere at min erfaring med sånn kjeksing fortsatt har vært hunder i mellom, og at jeg på ingen måte forsvarer noen av delene - hverken hundeslosskamper eller angrep på folk).

Men det må selvsagt ha vært utrolig grusomt å se dette, da - og liten tvil om at det har skjedd nærmest innimellom bena på både foreldre og hundeeier.

Og helt klart at denne hunden må få slippe dette livet.

Jeg tror ikke helt at folk skjønner hvor fort det har gått, det er neppe sånn at foreldre eller hundeeier har stått og sett på at hunden beit og beit og beit uten å gjøre noe med det. Jeg tipper (fortsatt uten å forklare, unnskylde eller noe lignende) at det gikk så raskt at ingen helt rakk å reagere før det ble så store skader.. Og ja, det bør vel ikke være noen tvil i det hele tatt at en hund som dette bør avlives..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren sier til avisen at ulykken kunne vært unngått dersom hundeeieren hadde hatt bedre kontroll på hunden sin. Samtidig vil hun ikke legge all skylden på hunden.

- Oppdrettere bør ta et større ansvar for hvem de selger hunder til, sier hun.

Interessant å lese at noen etterlyser oppdretters ansvar, uten at jeg helt skjønner hvorfor i akkurat dette tilfellet - det kommer jo ikke fram at hundeeier er dårlig eier (den har manglende kontroll, men hunden var hele tiden i bånd?) som aldri skulle hatt hund. Så er det eier som har gjort hunden så dårlig, eller er det oppdretters ansvar som ikke har avlet mentalt stødige hunder?

Det er helt klart at det burde vært strengere krav både for å få avle og for å få kjøpe hund. Men dette var en blandingshund, det kan jo være en katastrofeblanding. Er det mulig å inkludere blandingsavl (bevisst og ubevisst) i eventuelle reguleringer/restriksjoner for hundehold?

Bare noen tanker jeg fikk av saken. Uansett trist, det kan ikke være en hund som har det godt med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at "clouet" med kommentaren om oppdretteren er at denne personen som uttalte seg kjenner eieren til hunden og den neppe er særlig egnet. Ergo - "oppdr. skulle ta et større ansvar for hvem de selger til"..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at "clouet" med kommentaren om oppdretteren er at denne personen som uttalte seg kjenner eieren til hunden og den neppe er særlig egnet. Ergo - "oppdr. skulle ta et større ansvar for hvem de selger til"..

Susanne

Ja, jeg regnet med at det var noe sånt - men det sto så malplassert og alene, umotivert og halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Greit nok at oppdr. har et stort ansvar, men man kan ikke unnskylde dårlige eiere (eller hunder) BARE med oppdretteren heller.

Susanne

Nei, det er jo faktisk hannhundeieren sin skyld... :D

En valpekjøper kan jo endre seg, være god skuespiller eller på andre måter forlede oppdretter. Vi solgte valp til en super fyr, men da han fikk dame endret han seg markant i hundeholdet sitt, og skuffet oss til slutt stort. Ting skjer, en oppdretter kan bare gjøre så mye. Men det er klart, ikke alle gjør fullt så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...