Gå til innhold
Hundesonen.no

Latruda og X'en på nett

SFX

Recommended Posts

Vår hjemmeside

Den lages i newbie-HTML, det mangler mye layout og design, bilder og scanner er et annet sted, foreløpig har jeg fokusert på tekst/innhold.

Jeg vil gjerne ha et skikkelig fotoalbum/galleri, og vil gjerne ha tips til ok måter å lage det på. Jeg vil ha mulighet til å dele inn i ulike kategorier - altså ikke alle bilder i ei smæle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kodemessig, så burde du legge inn dette helt øverst på koden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

og dette i head-taggen:

<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-15">

Og så bør du lære deg å bruke div og css, for man skal ikke bruke tabeller for å lage layout og design på en side. Se htmldog.com

Koder du selv?

Designmessig virker det uferdig, men du sier jo selv at det ikke er fokusert på enda. Ville kanskje brukt litt friskere farger. Grått er så kjedelig..

Du har mye innhold, og det er tross alt det viktigeste. Det har jeg personlig veldig lett for å glemme til tider :rolleyes:

Alt i alt et veldig godt utgangspunkt. En innholdsrik og oversiktlig side :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg har lenge ønsket å gjøre noe med hjemmesiden, og har grublet meg fram til en for meg radikal endring. Mye bannskap underveis for å skjønne CSS og frames, og langt igjen - men vil gjerne ha tilbakemeldinger på dette utgangspunktet.

Faceliftversjonen

Bloggen var tidligere integrert i hjemmesiden, men siden jeg kjører store bilder i bloggen ble det scrolling for å få sett hele, så da gjorde jeg om på det.

Jeg vet at flere menypunkt er døde og at lenker i tekster kan være brukne fordi jeg også har ryddet i filoppsettet for hjemmesiden - det rydder jeg i til slutt, når alt annet er på plass. Tekster kan også tidvis være uferdige, kom gjerne med tilbakemeldinger, men det er design og menypunktene jeg primært vil ha feedback på i denne omgang.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er veldig forelsket i bakgrunnen - tilbakemeldinger?

Og jeg hater fonten arial, og leter videre. Hadde en jeg likte veldig godt, men den vil bare vises lokalt, opplastet blir det plain old TNR...

Link til nåværende versjon finnes i banneret.

Jeg bruker Opera, har ikke fått sjekket/tilpasset absolutt alt av utseende i IE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par kjappe ting; jeg bruker FF, om det har noe å si, og når jeg går inn på siden din, ser jeg ingen meny. Jeg må scrolle banneret ned pittelitt, da først kommer menyen opp. Dette tror jeg du bør gjøre noe med.. :lol: Litt lavere banner, men det kan gjerne være bredere.

Når jeg klikker på feks "oppdrett", åpner det seg en side om oppdrett, som har meny på venstre side i margen - genialt! Kan hende noen synes det ser rotete ut, men det var jo faktisk veldig smart. :drool: *lure på hvordan jeg skal få til noe lignende* Men apropos; i noen sidemenyer har du brukt en annen type skrift enn de andre, det ser litt rart ut, og jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva som er meningen med det (dersom det er en mening)? Tenker spesielt på sidemenyen i Bokhyllen; der er alle sidemenypunktene i feit kursiv, mens under Nyheter er det bare vanlig.

Bakgrunnen.. hmm.. marmor? Jeg får følelsen av at du er en mye eldre person enn det du egentlig er (uten at jeg vet hvor gammel du er, men du er vel i 30årene??? :ahappy: ) Kanskje en bittelitt mer anonym bakgrunn hadde gjort seg? De stjernene (*) du har mellom hvert menypunkt i toppmenyen, føler jeg ikke passer helt inn. Jeg ville valgt bare litt mer luft mellom de forskjellige punktene, hvis du føler du har behov for å skille de fra hverandre.

Forresten; gjestebok? Har du noe sånt, eller har du bare gjemt den? Hvis du har, bør link til den ligge lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par kjappe ting; jeg bruker FF, om det har noe å si, og når jeg går inn på siden din, ser jeg ingen meny. Jeg må scrolle banneret ned pittelitt, da først kommer menyen opp. Dette tror jeg du bør gjøre noe med.. :lol: Litt lavere banner, men det kan gjerne være bredere.

Ah, takk - det er godt å vite, jeg liker selv ikke å måtte scrolle på slike ting. Antar det avhenger av skjermoppløsning etc, at jeg må få til en default som gjør at toppvinduet tar den plassen den trenger, og overlater resten til hovedvinduet?

Men - du mener ikke at jeg skal tweake banneret ut av proporsjoner? Altså gjøre det lengre og lavere - og dra hundene innmari brede i hodene?

Når jeg klikker på feks "oppdrett", åpner det seg en side om oppdrett, som har meny på venstre side i margen - genialt! Kan hende noen synes det ser rotete ut, men det var jo faktisk veldig smart. :) *lure på hvordan jeg skal få til noe lignende* Men apropos; i noen sidemenyer har du brukt en annen type skrift enn de andre, det ser litt rart ut, og jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva som er meningen med det (dersom det er en mening)? Tenker spesielt på sidemenyen i Bokhyllen; der er alle sidemenypunktene i feit kursiv, mens under Nyheter er det bare vanlig.

Ja, mulig det kan løses på andre måter, men det var det jeg kom på nå. Alternativet er å flytte hovedmenyen til venstre side, og ha undermenyen på toppen, men summen er jo den samme. Jeg kunne hatt neddroppsmenyer, men dels aner jeg ikke hvordan jeg lager det, og dels er noen av dem vanskelige å navigere i. Så da ble dette min løsning, inntil noen kommer med noe bedre.

Bokhyllen har jeg lyst til å ha en egen stil på, fordi det er kosekrok, lesestoff, fast stoff som ikke endres (men kan legge til nye snutter). Og om du ser på for eksempel Oppdrett og Flokken kjører jeg samme menyfont på menypunktene. Mulig det bare blir rotete? Det var for å lage system i nivåene, og jeg har vurdert samme font i hovedmenyen også.

Bakgrunnen.. hmm.. marmor? Jeg får følelsen av at du er en mye eldre person enn det du egentlig er (uten at jeg vet hvor gammel du er, men du er vel i 30årene??? :D ) Kanskje en bittelitt mer anonym bakgrunn hadde gjort seg? De stjernene (*) du har mellom hvert menypunkt i toppmenyen, føler jeg ikke passer helt inn. Jeg ville valgt bare litt mer luft mellom de forskjellige punktene, hvis du føler du har behov for å skille de fra hverandre.

Jeg er usikker på bakgrunnen fordi den kan bli litt rotete, og jeg er redd fargene skal kunne skjære med for eksempel rød julepynt eller bilder i visse farger. Mulig den gjør meg gammel? Det kan jeg vel leve med... Men jeg leter videre etter bedre bakgrunn - nøytral, uten å bli kjedelig. Kanskje noe strukturert er bedre?

De stjernene er ikke jeg så begeistret for heller, men jeg vil ha en tydelig avmerking - det bør være mye luft for å gi det. Kanskje finne andre tegn som ser mer estetiske ut? Noe i wingdings :ahappy:

Forresten; gjestebok? Har du noe sånt, eller har du bare gjemt den? Hvis du har, bør link til den ligge lett tilgjengelig.

Nope, har ikke gjestebok, har ikke planer om å ha det heller.

Det er mulig å legge igjen kommentar/hilsen i bloggen, og om folk vil meg noe kan de sende meg en mail - adresse lett tilgjengelig på forsiden. De kan også ringe eller sende brev, det får holde av kommunikasjonsveier :drool:

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småpirk fra min side...

Du burde fått en fast størrelse på rammene dine. Nå kan brukeren forandre på de som de vil. I tillegg til å få vekk den kanten. Den er ikke mye pen. Personlig liker jeg at designet avgrenser "områdene" på siden, ikke at det er samme farge over hele skjermbildet om du skjønner.

Om du ønsker å ha de kantene der, så ville jeg fått litt mer "luft" mellom tekst og kanten. Det blir veldig tett oppå kantene.

Ellers ville jeg hatt det litt mer gjennomført ang skrift på siden. Det varierer litt fra side til side i venstremenyene. Noen steder er overskiften en link, andre steder bare overskrift (fargene varierer da). I tillegg ville jeg fått en annen farge på linkene. Den blåfargen skjærer litt, og passer ikke helt inn med farger på bakgrunn sånn sett. I tillegg virker overskiftene mindre enn linkene på venstremenyen din. (Kan godt være synsbedrag pga skriften).

Selve banneret ditt er ikke for stort. Det er tillegget med menyen som gjør at det tar mye plass når du bruker rammer. En annen løsning er som Monica diskuterte i sin tråd. Og ha en side som er bygge opp som Martine sin. Da får du både banneret, og de linkene du vil ha både på toppen og siden, og bare scrolling av hele siden. Det er litt mer jobb med bytting av desing, men med en god mal i grunnen så går det forholdvis lett. Med imagemapping så ville du fått den skriften du ønsker deg i hovedmenyen (om du ikke kan eller har program til imagemapping, er det sikkert noen som gidder og gi deg en hjelpende hånd med det). Personlig hadde jeg heller bygd opp siden min på den måten, enn å måtte fjerne banneret eller endre det til håpløs proposjoner om dette er "logoen" til oppdrettet ditt (som jeg gjetter på siden du har det i signatur og som banner).

En liten titt på kodene dine, så ser jeg at bildekodene dine er ukorrekte. Du mangler /> på slutte av det. Aner ikke om du koder selv, eller bruker et eller annet program (Frontpage?). Ville ha validert litt koder for å få vekk feilene de. (http://validator.w3.org/)

Bruker FF, men tok en liten titt innom i IE, og det så ganske likt ut der.

Ellers har du mye innhold på siden, og den er lett å orientere seg rundt på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig oversiktlig side, mye spennende innhold :ahappy:

Eneste jeg synes er at det blir veldig kjedelig med så grå bakgrunn, skal du ha grått bør den være litt lysere, eller kanskje en annen dempet farge om du ikke vil ha hvitt da. Jeg synes ikke det er pent med sider som har mønstret bakgrunn, så synes du skal holde deg til ensfarget jeg, og heller pynte opp med bilder og sånn.

Linkene dine ser rimelig "Oldschool" ut, altså blå og understrekede, jeg synes det gir et litt "nakent" inntrykk, litt uferdig/kladdete på en måte. Jeg tror det ville gjort seg om du "freshet" den opp littegrann :drool: Savner som andre også en gjestebok jeg da, jeg synes det er koselig å titte i andres gjestebøker, skrive en hilsen selv, titte på linkene til andre som har skrevet osv. Gidder ikke skrive en mail og si "så flotte hunder du har" etc selv om jeg synes det. Men du har jo begrunnet hvorfor du ikke har, så det får være ditt valg :lol:

Ellers liker jeg oppbyggingen din veldig godt, ryddig og man går seg ikke vill i dill og dall.

Edit: under kull er det bilder som bare er røde kryss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småpirk fra min side...

Det setter jeg pris på, det er det som gjør siden bedre, og jeg ønsket dypere kommentarer enn "søte hunder <3" :ahappy:

Du burde fått en fast størrelse på rammene dine. Nå kan brukeren forandre på de som de vil. I tillegg til å få vekk den kanten. Den er ikke mye pen. Personlig liker jeg at designet avgrenser "områdene" på siden, ikke at det er samme farge over hele skjermbildet om du skjønner.

Om du ønsker å ha de kantene der, så ville jeg fått litt mer "luft" mellom tekst og kanten. Det blir veldig tett oppå kantene.

Enig med du at kanten ikke er pen, skal knote videre på hvordan jeg får kodet den bort. Jeg kan fryse toppmenyens størrelse, altså?

En annen ting jeg har forsøkt, er å gjøre siden XX px bred og midstilt (altså boksen, ikke teksten), men det ser ikke ut til at jeg får til.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener med farger, er bare ikke sikker på om jeg er enig. Du ville hatt én bakgrunn for bannerfeltet, og en annen for resten? Nå har jeg uansett tenkt til å skifte bakgrunn, men det påvirker ikke meningen din?

Ellers ville jeg hatt det litt mer gjennomført ang skrift på siden. Det varierer litt fra side til side i venstremenyene. Noen steder er overskiften en link, andre steder bare overskrift (fargene varierer da). I tillegg ville jeg fått en annen farge på linkene. Den blåfargen skjærer litt, og passer ikke helt inn med farger på bakgrunn sånn sett. I tillegg virker overskiftene mindre enn linkene på venstremenyen din. (Kan godt være synsbedrag pga skriften).

Hehe, jeg har et system i hodet mitt, men jeg skjønner at det ikke synes utenfor hodet nå når flere påpeker det :drool:

Jeg tar dette til meg og legger det til to do-lista.

Selve banneret ditt er ikke for stort. Det er tillegget med menyen som gjør at det tar mye plass når du bruker rammer. En annen løsning er som Monica diskuterte i sin tråd. Og ha en side som er bygge opp som Martine sin. Da får du både banneret, og de linkene du vil ha både på toppen og siden, og bare scrolling av hele siden. Det er litt mer jobb med bytting av desing, men med en god mal i grunnen så går det forholdvis lett.

Jeg har sett på Martines side, men hun har jo ingen undermeny på noen av menypunktene - hvordan foreslår du at jeg skal få til det? Eller misforstår jeg, at jeg fortsetter som nå, men at hovedmenyen står øverst i hovedvinduet framfor i bannervinduet som nå?

Jeg vil selvfølgelig gjøre ting lett for meg om jeg skulle komme til å legge til punkt i menyene (design skifter jeg hvert skuddår...), at det holder å gjøre et sted. Om jeg legger menyen i mainframe.html vil den jo da ikke følge siden, og må legges inn manuelt på hver side. Det er det du mener?

Med imagemapping så ville du fått den skriften du ønsker deg i hovedmenyen (om du ikke kan eller har program til imagemapping, er det sikkert noen som gidder og gi deg en hjelpende hånd med det). Personlig hadde jeg heller bygd opp siden min på den måten, enn å måtte fjerne banneret eller endre det til håpløs proposjoner om dette er "logoen" til oppdrettet ditt (som jeg gjetter på siden du har det i signatur og som banner).

Aner ikke hva imagemapping er, venter med å google i fall noen hjelpsomme sjeler slår til :D

Jeg fjerner ikke banneret, og jeg kommer ikke til å tweake proporsjonene - det jeg så for meg var eventuelt å forminske det noe for å spare plass - samtidig som jeg liker det og ikke synes det er noe så abnormt stort.

En liten titt på kodene dine, så ser jeg at bildekodene dine er ukorrekte. Du mangler /> på slutte av det. Aner ikke om du koder selv, eller bruker et eller annet program (Frontpage?). Ville ha validert litt koder for å få vekk feilene de. (http://validator.w3.org/)

Jupp, koder selv, har ikke tenkt på validator - ikke si det til samboeren, han ville blitt skuffet over meg... :D

Bruker FF, men tok en liten titt innom i IE, og det så ganske likt ut der.

Ellers har du mye innhold på siden, og den er lett å orientere seg rundt på. :-)

Jeg tolker det med innhold som positivt, jeg synes i hvert fall selv at sider med bare bilder og ingen substans er kjedelig i lengden, det er ikke noe å komme tilbake til. Det gjelder sider som oppdateres hver fjerde måned også, for den saks skyld...

Tusen takk for tilbakemeldinger og at du tok deg tid!

Veldig oversiktlig side, mye spennende innhold :D

Tusen takk!

Eneste jeg synes er at det blir veldig kjedelig med så grå bakgrunn, skal du ha grått bør den være litt lysere, eller kanskje en annen dempet farge om du ikke vil ha hvitt da. Jeg synes ikke det er pent med sider som har mønstret bakgrunn, så synes du skal holde deg til ensfarget jeg, og heller pynte opp med bilder og sånn.

Jupp, bakgrunnen er på vei ut. Jeg er ikke så sprelsk og fargerik av meg designmessig, jeg kunne nok tenke meg noe enda roligere og dusere enn dette, men finner ikke IT. Lete videre...

Linkene dine ser rimelig "Oldschool" ut, altså blå og understrekede, jeg synes det gir et litt "nakent" inntrykk, litt uferdig/kladdete på en måte. Jeg tror det ville gjort seg om du "freshet" den opp littegrann :lol:

Har du konkrete forslag til hvordan de bør se ut, hva som ser mer "ferdig" ut?

Savner som andre også en gjestebok jeg da, jeg synes det er koselig å titte i andres gjestebøker, skrive en hilsen selv, titte på linkene til andre som har skrevet osv. Gidder ikke skrive en mail og si "så flotte hunder du har" etc selv om jeg synes det. Men du har jo begrunnet hvorfor du ikke har, så det får være ditt valg :)

Hehe, jeg kommer ikke til å legge inn gjestebok fordi andre synes det er koselig å lese i. Jeg får heller leve uten kommentarer av den typen (eller så kan folk kommentere i bloggen).

Jeg har for mange eksempler på at gjestebok kan være negativt til at jeg selv ønsker å ha det.

Ellers liker jeg oppbyggingen din veldig godt, ryddig og man går seg ikke vill i dill og dall.

Edit: under kull er det bilder som bare er røde kryss...

Tusen takk!

Og kryssene kommer av den omstruktureringen jeg snakket om, at bilder og filer er flyttet uten at jeg har ryddet i alt av linker/koder enda.

Takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang linkene, så synes jeg egentlig det er helt greit om de bare er svarte, iallefall om du foretrekker at de er understrekede, men jeg synes det er finest om de ikke er understrekede jeg da, man skjønner jo at det er linker uansett. Det du kunne gjøre er også å lage litt mellomrom mellom bokstavene, da blir det ikke så smått og kompakt, og evnt tatt en annen skriftype enn times new roman. Book antiqua eller bookman olr style er helt greie fonter som ikke er prangene eller noe, og står til det du har nå, men jeg synes iallefall de er litt penere enn tnr, som er veldig standard. Men det kommer jo litt ann på resten av siden og da, kanskje like greit å bare bruke samme font. Men du kan jo prøve deg frem :ahappy:

Også går det jo ann å sette på effekter slik at linken fks blir i fet skrift når man har musen over, eller blir en annen farge osv. :drool: Bare smør på litt her og der, litt kjøtt på skjellettet for å si det slik :lol: *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nå at ting ikke er helt som det skal hos meg... er det riktig dette da?

Untitled-2.png

edit: Fikk bekreftet at det var riktig :lol:

Det er hjemmesiden slik den ser ut i dag, men jeg ber om tilbakemelding på en ny versjon som ikke ligger på hovedadressen - du finner den her (link også i startinnlegget).

Ang linkene, så synes jeg egentlig det er helt greit om de bare er svarte, iallefall om du foretrekker at de er understrekede, men jeg synes det er finest om de ikke er understrekede jeg da, man skjønner jo at det er linker uansett. Det du kunne gjøre er også å lage litt mellomrom mellom bokstavene, da blir det ikke så smått og kompakt, og evnt tatt en annen skriftype enn times new roman. Book antiqua eller bookman olr style er helt greie fonter som ikke er prangene eller noe, og står til det du har nå, men jeg synes iallefall de er litt penere enn tnr, som er veldig standard. Men det kommer jo litt ann på resten av siden og da, kanskje like greit å bare bruke samme font. Men du kan jo prøve deg frem :D

Også går det jo ann å sette på effekter slik at linken fks blir i fet skrift når man har musen over, eller blir en annen farge osv. :D Bare smør på litt her og der, litt kjøtt på skjellettet for å si det slik :D *flir*

Det er greit nok med linker i menyen - men når det er lenker underveis i tekster må de skille seg ut på et vis. Mulig de ikke må være understreket, men de må være tydelig som noe annet enn bare tekst.

Fonten er ikke det den skal være - i CSS har jeg midlertidig skrevet arial, i menyen blir det likevel TNR, og fonten jeg vil ha får jeg ikke til å synes :ahappy: Så jeg jobber med det.

Sånne effekter du skriver om er jeg litt allergisk mot... :drool:

Men takk for tilbakemeldinger, selv om det ikke virker sånn setter de ideer i hodet mitt og får i gang hjernevirksomheten :) Jeg skjønner jeg kan gjøre mer enn jeg opprinnelig tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rødme* du jeg har drevet og sett på den gamle hjemmesiden jeg... snakk om å slurvelese! Men linkene var det samme iallefall. Den nye siden var jo mye mer frisk enn den andre grå.

Synes du skal fjerne rammene iallefall, gjøre de usynlige :ahappy:

Herlighet, må du vaske øya og lese ordentlig, ass!

:drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det setter jeg pris på, det er det som gjør siden bedre, og jeg ønsket dypere kommentarer enn "søte hunder <3" :ahappy:

Åh. Glemte å skrive "søte hunder <3" :-P Så nå gjør jeg det....

Enig med du at kanten ikke er pen, skal knote videre på hvordan jeg får kodet den bort. Jeg kan fryse toppmenyens størrelse, altså?

En annen ting jeg har forsøkt, er å gjøre siden XX px bred og midstilt (altså boksen, ikke teksten), men det ser ikke ut til at jeg får til.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener med farger, er bare ikke sikker på om jeg er enig. Du ville hatt én bakgrunn for bannerfeltet, og en annen for resten? Nå har jeg uansett tenkt til å skifte bakgrunn, men det påvirker ikke meningen din?

Ja, du kan fryse størrelsene. Om du går inn på denne siden, og scroller litt nedover, så finner du kodene for både å fryse rammene, og fjerne disse ekle kantene.

Nå er jeg ikke så glad i rammer egentlig, for de setter sine begrensninger med designet. Så sånn sett synes jeg at du skulle gått helt vekk fra de. Jeg synes design med rammer ofte blir veldig kjedelige rett og slett.

Hehe, jeg har et system i hodet mitt, men jeg skjønner at det ikke synes utenfor hodet nå når flere påpeker det :drool:

Jeg tar dette til meg og legger det til to do-lista.

Ikke alltid gode ideer er like gode når det kommer til praksis.

Jeg har sett på Martines side, men hun har jo ingen undermeny på noen av menypunktene - hvordan foreslår du at jeg skal få til det? Eller misforstår jeg, at jeg fortsetter som nå, men at hovedmenyen står øverst i hovedvinduet framfor i bannervinduet som nå?

Jeg vil selvfølgelig gjøre ting lett for meg om jeg skulle komme til å legge til punkt i menyene (design skifter jeg hvert skuddår...), at det holder å gjøre et sted. Om jeg legger menyen i mainframe.html vil den jo da ikke følge siden, og må legges inn manuelt på hver side. Det er det du mener?

Tenkte evt å kutte ut rammer i det hele og store. Og bygge hver side som egen side, med banner og hovedmenyen på topp, og undermenyene i en tabell eks på venstre side. Evt kjøre en ramme rundt hele greiene med en farge på bakrunnen rundt da, og en der du har innholdet ditt.

Kommer ikke på noen side som har det bygget opp nå akkurat...

Det er itt mer jobb er det om du skal putte inn en ny meny ja, for da må du bytte på alle sidene som tilhører (men det tar deg et minutt eller to med Ctrl + V egentlig...). Men hvor ofte kommer du til å legge til punkter på menyen?

En annen ting jeg liker (som jeg kom på nå), er at jeg alltid har med linkene under hver hunds side. At jeg ikke må gå tilbake en side for å sjekke stamtavle, søsken, resultater etc.

Aner ikke hva imagemapping er, venter med å google i fall noen hjelpsomme sjeler slår til :lol:

Jeg fjerner ikke banneret, og jeg kommer ikke til å tweake proporsjonene - det jeg så for meg var eventuelt å forminske det noe for å spare plass - samtidig som jeg liker det og ikke synes det er noe så abnormt stort.

Imagemapping er å kode deler av et bilde til linker. Det kan være litt knotete å kode for hand da. Men er et billig program som heter Mapedit som gjør det (mener jeg betalte $15 for det...).

Jupp, koder selv, har ikke tenkt på validator - ikke si det til samboeren, han ville blitt skuffet over meg... :)

Skal ikke sladre, men du bør gjøre det. Det var mye feil på sidene dine. Den valitatoren krever forøvrig at du skriver linjeskift <br /> for at det skal bli korrekt, så den teller jo mange feil på den måten og da.

Jeg tolker det med innhold som positivt, jeg synes i hvert fall selv at sider med bare bilder og ingen substans er kjedelig i lengden, det er ikke noe å komme tilbake til. Det gjelder sider som oppdateres hver fjerde måned også, for den saks skyld...

Japp. Det var positivt ment. For det er viktig med en del innhold på en god kennelside. Og gode bilder. Man selger tross alt en "vare" om man ser objektivt på det.

Tusen takk for tilbakemeldinger og at du tok deg tid!

Bare hyggelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk - det er godt å vite, jeg liker selv ikke å måtte scrolle på slike ting. Antar det avhenger av skjermoppløsning etc, at jeg må få til en default som gjør at toppvinduet tar den plassen den trenger, og overlater resten til hovedvinduet?

Men - du mener ikke at jeg skal tweake banneret ut av proporsjoner? Altså gjøre det lengre og lavere - og dra hundene innmari brede i hodene?

Nei, jeg mente ikke du skulle tweake banneret, men dersom du lager et nytt (aner ikke om det er aktuelt?), så kan du jo tenke på størrelsen i forhold til hjemmesiden. :P Hvorfor det er sånn, aner jeg ikke..

Ja, mulig det kan løses på andre måter, men det var det jeg kom på nå. Alternativet er å flytte hovedmenyen til venstre side, og ha undermenyen på toppen, men summen er jo den samme. Jeg kunne hatt neddroppsmenyer, men dels aner jeg ikke hvordan jeg lager det, og dels er noen av dem vanskelige å navigere i. Så da ble dette min løsning, inntil noen kommer med noe bedre.

Bokhyllen har jeg lyst til å ha en egen stil på, fordi det er kosekrok, lesestoff, fast stoff som ikke endres (men kan legge til nye snutter). Og om du ser på for eksempel Oppdrett og Flokken kjører jeg samme menyfont på menypunktene. Mulig det bare blir rotete? Det var for å lage system i nivåene, og jeg har vurdert samme font i hovedmenyen også.

Om du bytter om på menyene er det ett fett ja. Jeg tror jeg liker det bedre når hovedmenyen er på toppen, og undermenyer i sidemenyene. Men selv om du vil ha bokhyllen i egen stil, så tror jeg du bør holde deg til èn gjennomført stil når det kommer til utseende i menyer, skrift osv., også i bokhyllen.

Jeg er usikker på bakgrunnen fordi den kan bli litt rotete, og jeg er redd fargene skal kunne skjære med for eksempel rød julepynt eller bilder i visse farger. Mulig den gjør meg gammel? Det kan jeg vel leve med... Men jeg leter videre etter bedre bakgrunn - nøytral, uten å bli kjedelig. Kanskje noe strukturert er bedre?

De stjernene er ikke jeg så begeistret for heller, men jeg vil ha en tydelig avmerking - det bør være mye luft for å gi det. Kanskje finne andre tegn som ser mer estetiske ut? Noe i wingdings :blink:

Nå aner jeg ikke hva wingdings er for noe, men om du absolutt vil ha et tegn som skiller de, prøv å få stjernen til å ligge mellom ordene/linkene, ikke høyt oppe i luften mellom dem slik det er nå.

Nope, har ikke gjestebok, har ikke planer om å ha det heller.

Det er mulig å legge igjen kommentar/hilsen i bloggen, og om folk vil meg noe kan de sende meg en mail - adresse lett tilgjengelig på forsiden. De kan også ringe eller sende brev, det får holde av kommunikasjonsveier :)

Okei, det er ditt valg! :P Tenkte bare at hvis du hadde en, så hadde ikke jeg funnet den så lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...