Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger gode råd!

ullsokk

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Har nå to katter, kattunger... Den eldste er født i mai, og fikk den i slutten av juni, og fikk den andre kattungen, som er en villkatt, i går.. Deres første møtet deres bestod av hvesing osv.. Hva kan jeg gjøre for at den nye katten skal føle seg velkommen og bli kjent med hverandre??

Håper på noen gode tips :blink:

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hvorfor tar dere inn en villkatt uten videre? Noen kan eie den for det, har dere prøvd å sette opp lapper på butikken? Dere burde fått sjekken den av vett også, hvis det er en villkatt kan den ha på seg sykdommer som kan smittes over på den andre. Hvem av kattene viste agresiv oppførsel først? Hvis det er villkatten som viser agresiv oppførsel bør du ikke beholde den. Jeg vet ikke helt hvordan du skal få de til å bli venner, katter er jo ikke som hunder, hester eller kaniner.

Skrevet

Hei!

Hadde dyrlegen hos vett i dag.. Alt stod bra til.. Det var min katt som første hveste.. Med disse villkattene stod d om å avlive dem eller ta vare på dem.. Jeg tok vare på 1.. Stå det er ikj bare sånn uten videre.... hmmmm...

Skrevet

Har sjekket kattemamaen.. Ingen chip eller tatto i øret.. Kattungen, den ville, ble vaksinert i dag mot kattepest osv.. Men hvordan kan kattene møte hverandre? Skal jeg haden eldste i sele?

Skrevet

Nei, de skotter på hverandre og lager lyder.. Har ikj tort å sleppe de løs på hverandre.. Burde jeg det?

Skrevet

eg har en kattunge og vi har tatt den med til noen vi kjenner og dei hadde katt og de frestre ti hverandre.

men eg lure på noe selv eg,

eg bur en plass der det er masse trafikk og vette hvordan eg skal gjør det når eg vil lufte katten min i hagen?

vil isje at den skal være utforbi porten våres

Skrevet

kanskje en kattegård eller et gjerde som går bak hekken liksom.. og grave det litt ned, så ikj katten kommer seg ut?

Skrevet

Det hadde gått ann det, hvis katten er liten :D Hatt på bånd, og liksom gått tur med den......

Skrevet

SAmme som min eldste.. Min katt er ikj så trygg på verden utenfor.. liker seg best når det er noen av oss ute.. Piler rett inn ellers.. Er din katt slik?

Skrevet

E ahr vært bestemt med kattungen, holdt den "fast" og gredd den.. Den ser ut til å like det.. Viktig å kanskje gi en godbit hvis den er fliknk og massssse ros...

Skrevet

den har isje vært så mye ute ennå, men når vi har vært på hytten så har vi hatt den ute ltt og ja den er litt sånn litt tryggere å være ute med den

Skrevet

Hadde min katt ute i bånd den første tiden, det var lettere.. Kanskje med tanke på veien du har rett ved huset deres?

Skrevet

Det er nok lurt.. Kanskje prøve når kattungen er utslitt? At du har leika med den såpass mye at den er trøtt? Kanskje litt lettere da..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...