Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjordutstillingen


Papillon

Recommended Posts

Frøken fikk 1UK 3UKK med HP (maange papilloner med på rasespesial gitt) for dommer Marie Thorpe. Var der bare på søndag siden det ble så sinnsykt dyr! :) Pga. dogweb sin feil måtte jeg betale over 700 kr i etterpåmelding og det hadde blitt veldig dyrt om jeg hadde dratt begge dager for å si det sånn. Hun fikk veldig fin kritikk, men bare HP.. Faren hennes, Rob ble BIM på lørdag og ble enten BIR eller BIM på søndag. Vi dro tidlig pga skikkelig ufyselig pøsregn!

Her er kritikken hennes.

Overall a nice bitch. Nice eyes. Exl. ears and fringning. Exl. in chest, good front, exl. neck and shoulder, good topline. Moved well.

Tok masse bilder av Marita og Aron i ringen :P

aron9.jpg

aron8.jpg

Søte Aron :P

aron7.jpg

aron6.jpg

aron5.jpg

aron4.jpg

aron3.jpg

aron2.jpg

aron15.jpg

aron14.jpg

aron13.jpg

aron12.jpg

aron11.jpg

aron10.jpg

aron.jpg

frokenmarita2.jpg

frokenmarita.jpg

Frøken hviler på fanget til Marita før hun skal inn i ringen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder du har tatt av Aron :P Og Frøken er nydelig, vet ikke hvem som er mest forelsket i henne av meg og Aron *flire*

Var såå koselig å møte dere igjen :) Grattis med HP til Frøken. Hadde jeg vært dommer skulle hun fått BIR'en lett! :P hehe

Edit: Må jo skrive resultat fra meg også.

Kritikken på lørdag: Pleasing head. Good topline. Up to size. Needs more depht in chest. Short in rib and long in line. Good front. Straight and stiffle. Move sound

Ikke den beste kritikken vi har fått, men dommeren likte papillonene som var “ferdig/utvokste”, så ingenting å gjøre med det.

På søndagen gikk det bedre, selv om hun dommeren ikke gidde ut noen CK i JK (var rundt 10 hunder der), så noe sier meg at hun også plukket ut kun de beste, mest utviklede hundene. Med nærmere 60 papilloner så er det vel ikke annet å gjøre.

Fikk 1. og ikke noe mer. Men er fornøyd da, hadde en flott helg, og det er krtikken som forteller om hvordan hunden er :P

Kritikk søndag:

Nice eyes. Exellent rich silky coat. Plasing head. Good front. Very good angulation (vinkler). Good tailset and tail. Moved well.

Ikke såå ulik kritikk fra Frøken, men noe er ulikt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kom på 3. i sin klasse og fikk rødt! Var vår første utstilling og er kjempefornøyd! :) Det regnet mye når vi var i ringen, bikkja ble klissblaut og så ikke ut. Bra jeg brukte lang tid på å ordne den pelsen :P Stilte på søndag.

Kritikken:

Excellent bite. Lovely, large ears. Good expression. Good height to length ratio. Good length of neck. Level topline. Good, straight forelegs. Excellent angulation. Excellent rear and drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kom på 3. i sin klasse og fikk rødt! Var vår første utstilling og er kjempefornøyd! :) Det regnet mye når vi var i ringen, bikkja ble klissblaut og så ikke ut. Bra jeg brukte lang tid på å ordne den pelsen :P Stilte på søndag.

Kritikken:

Excellent bite. Lovely, large ears. Good expression. Good height to length ratio. Good length of neck. Level topline. Good, straight forelegs. Excellent angulation. Excellent rear and drive.

Knallbra kritikk! Hvilken rase har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo kjempebra! :P Du som sa hun ikke var noen utstillingshund? Hun fikk jo super kritikk :)

Så feil kan man ta :P Får satse på det er sol neste utstilling, så hun kan få vist den fine sveisen sin ^^

Maritaa: Jeg har kinesisk nakenhund.

Tusentakk begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...