Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør din hund, og hvor er den når du er borte?


Zoey

Recommended Posts

Tror vi har hatt en sånn tråd tidligere her på sonen, men jeg starter en ny en jeg :rolleyes:

Jeg er jo som sagt fryktelig (tildels sykelig) opptatt av hva hunden min bedriver når den er alene! Især nå den siste mnd fordi vi har "bytta" hus!

Har filmet henne en del, Og for det meste ligger/står hun på stuebordet og kikker ut vinduet.. Noe piping, og litt tassing, men det blir mindre og mindre av det!

Jeg passer nå en pincher tispe også, og hun ligger for det meste og sover,

Men jeg merker meg at etter ca 30min blir begge hundene litt urolig, tasser litt, piper litt, for så å roe seg igjen. Hva kommer dette av?

Jeg ser også at begge reagerer en stundt før jeg kommer hjem/kjørende..

Hva gjør deres hunder når de er alene? Har dere filmet de dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har hatt en sånn tråd tidligere her på sonen, men jeg starter en ny en jeg :rolleyes:

Jeg er jo som sagt fryktelig (tildels sykelig) opptatt av hva hunden min bedriver når den er alene! Især nå den siste mnd fordi vi har "bytta" hus!

Har filmet henne en del, Og for det meste ligger/står hun på stuebordet og kikker ut vinduet.. Noe piping, og litt tassing, men det blir mindre og mindre av det!

Jeg passer nå en pincher tispe også, og hun ligger for det meste og sover,

Men jeg merker meg at etter ca 30min blir begge hundene litt urolig, tasser litt, piper litt, for så å roe seg igjen. Hva kommer dette av?

Jeg ser også at begge reagerer en stundt før jeg kommer hjem/kjørende..

Hva gjør deres hunder når de er alene? Har dere filmet de dere også?

Du burde lese boken "Uforklarlige krefter hos dyr" av Rupert Sheldrake. Den er utrolig interessant, og tar bla. for seg dette med dyr som "vet" når eieren er på vei hjem, - det har med telepati å gjøre. Kan absolutt anbefales!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har filmet Lyng for noen år siden.. I det jeg går (og sier hade) så tusler han inn og legger seg på en av sine mer eller mindre faste plasser. Så varierer han litt i mellom hvor han ligger, men stort sett på samme plass. Ikke noe syting, piping, uro eller annet.. Ikke en gang var han borte å snuste på matsøpla som jeg hadde stående framme, åpen. Det gjør han ikke til hverdags heller, men trodde kanskje han ville gjøre det når han var alene hjemme.

Filmet huskyen en gang i for mange år siden, det va mye morsommere å se på.. Først sov hun noen timer i buret, deretter la hun ned ene kortsiden på buret (sammenleggbart metallbur) så hun kunne tusle ut, deretter begynte hun å jakte på noe mat og kunne godt åpne skuffer og skap, eller bare hoppe opp på kjøkkenbenken for å se om det var noe der. Til slutt, når hun var mett eller lei så gikk hun å la seg i senga mi (ettroms hybelleilighet), og der sov hun til jeg kom hjem. Sær hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den boka er virkelig spennende! :)

Jeg tror Tulla ligger og sover stort sett. Jeg "vet" det fordi jeg har sneket meg rundt huset og spionert på henne - liggende på ryggen i lenestolen foran vinduet. Eller når døren til soverommet har stått åpent, kjenner jeg at en Tulla-stor flekk i sengen er varm. Aynï ligger også og sover, og det vet jeg fordi hun fortsetter å gjøre det når jeg kommer inn. Men noen ganger finner hun på å tygge på ting; bevis har jeg i form av ødelagte aviser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET jo ikke helt hva de driver med, men med tanke på at ingen av naboene klager, ingenting er ødelagt og de er groggy i trynet når jeg kommer hjem, så sover de nok mesteparten av tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie digger å ha raid i undertøysskuffen min når hun er lenge hjemme alene.. ødelegger ingenting da, men ALT av undertøyet mitt er spredd utover alt... <_< Har sånn kurvopplegg hvor undertøyet er nederst.. Må nok bytte ut to kurver. Kanskje ikke store tunge olabukser er like morro å dra utover :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie digger å ha raid i undertøysskuffen min når hun er lenge hjemme alene.. ødelegger ingenting da, men ALT av undertøyet mitt er spredd utover alt... <_< Har sånn kurvopplegg hvor undertøyet er nederst.. Må nok bytte ut to kurver. Kanskje ikke store tunge olabukser er like morro å dra utover :rolleyes:

:) Så bra! Ser for meg Blondie løpe rundt med en truse på hodet, og sokker på beina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lussie er på rommet mitt når jeg er borte, men hvis det er utrolig varmt får hun lov å tusle fritt rundt i huset, for på rommet mitt blir det så fryktelig varmt når solen skinner. Men Lussie sover, og sover, og sover, og sover og begynner det å bli kjedelig, går hun til angrep på sokkene mine i klesskapet, alltid hyggelig å ødelegge en sokk ellet to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lussie er på rommet mitt når jeg er borte, men hvis det er utrolig varmt får hun lov å tusle fritt rundt i huset, for på rommet mitt blir det så fryktelig varmt når solen skinner. Men Lussie sover, og sover, og sover, og sover og begynner det å bli kjedelig, går hun til angrep på sokkene mine i klesskapet, alltid hyggelig å ødelegge en sokk ellet to :)

Som sheltienerd blir jeg veldig nysgjerrig på hvor din sheltie kommer fra :)

Mine hunder tusler litt rundt og legger seg der de måtte føle for det. Nå i sommervarmen har skifergulvet nede vært veldig i bruk. Katten småjakter på hundene og klenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg antar de ligger et sted i stua eller på kjøkkenet. Det er det de har tilgang på mens vi er borte.Tror de er ganske rolige mens vi er vekk, for dersom vi kommer stille tilbake igjen, dvs. de ikke hører bilen eller jeg har tatt toget og går, så er det ikke en lyd før jeg tar i dørhåndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...