Gå til innhold
Hundesonen.no

Rareste kommentaren på utstilling?


ipadda

Recommended Posts

Og Gigi fikk beskjeden "Will grow into those ears".... paraboler er kjekt å ha... :) Iallefall nå når det analoge bakkenettet stenges ned :)

hehe - Jeg tror ikke det er en helt uvanlig ting å få på kritikker av belgervalper, jeg tror jeg har det på både Emma og Zar sine :)

En morsom kommentar jeg har sett på en kritkk en gang, var ikke på min hund, men artig allikvel, mest fordi jeg ikke helt skjønner helt hva han mener *flir* Det sto "Rikelig steil front". Hvordan man får hatt rikelig steil front, er jeg ikke sikker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Bittfeil er arvelig OG en graverende feil, så når det blir oppdaget er en null en korrekt premiering.

Nja, er det ikke mer korrekt å si at NOEN bittfeil er graverende? I Hundesport for en tid tilbake sto det f.eks. at en manglende P1 eller to er såpass vanlig at eksperter mener det er like normalt at hunder mangler dem som at de har dem. En skjevstilt fortann er vel heller ikke like graverende som en hjørnetann som graver seg inn i gommen på hunden?

På norsk lundehund er det faktisk tillatt med tre typer bitt - saks, tang og omvendt saks - for mange rasers vedkommende har vel strengt tatt ikke typen bitt så stor funksjonell betydning, så om små avvik er så graverende, er jeg ikke nødvendigvis enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blandt annet høre at silver knurra til dommeren tydeligvis... hørte ingenting jeg som stilte han opp..

Så det lurer jeg på hvor kom ifra :)

På beauty har jeg fått dette: "store litt myke ører." rart dette... langhårs tispe som har skikkelig kosebamse ører.. og enda rarere at de er store da de SKAL være store :) Chihuahua skal jo ha store ører... :rolleyes::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På beauty har jeg fått dette: "store litt myke ører." rart dette... langhårs tispe som har skikkelig kosebamse ører.. og enda rarere at de er store da de SKAL være store :) Chihuahua skal jo ha store ører... :rolleyes::)

Da er det sikkert ment som en positiv beskrivelse, at setningen skal leses som "store, men litt myke ører" - jeg kan tenke meg at det betyr at størrelsen på ørene er bra, men de bæres ikke helt korrekt, er ikke stive nok til å stå som de skal. Så altså ikke myke som i masse pels og kozemoze på, men myke som i ikke stive nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norsk lundehund er det faktisk tillatt med tre typer bitt - saks, tang og omvendt saks - for mange rasers vedkommende har vel strengt tatt ikke typen bitt så stor funksjonell betydning, så om små avvik er så graverende, er jeg ikke nødvendigvis enig i.

hehe - Omvendt saksebitt er bare en pen omskrivning av underbitt, vel?

På belgeren er det "ok" å mangle P1, men ikke P2. Det er en ganske stor glippe når de mangler P2, så den feilen er ganske synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei dame sa en gang om gamlingen at han hadde halen sin feil satt på!? Han kunne visstnok ikke logre... Han logra som f### når han løp fra henne. Noen gang sett en cocker som ikke kan logre???

Dagen før sa en trivelig irsk dommer om han at " he would do with a little less dinner" - og det var sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei dame sa en gang om gamlingen at han hadde halen sin feil satt på!? Han kunne visstnok ikke logre... Han logra som f### når han løp fra henne. Noen gang sett en cocker som ikke kan logre???

Dagen før sa en trivelig irsk dommer om han at " he would do with a little less dinner" - og det var sant.

Fikk en lignende på utstillinga her i Tromsø i vår.

"Kraftig hanne som ei behøver mer mat i dag" :D

Verdens triveligste dommer i mine øyne.

Liker veldig godt dommere som kan slå av en spøk, og dommere som gir meg tilbakemelding, tips og råd utover kritikken.

Og det gjorde han i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...