Gå til innhold
Hundesonen.no

Overnatting med hund i fjellheimen


Frøkenbølle

Recommended Posts

Min kjære samboer, hundene og meg selv, tenkte å feire ett lite jubileum med tur opp på Galdhøpiggen... Siden det er en litt spesiell anledning for oss, tenkte vi og unngå å sove i telt denne gangen, og kunne tenkt oss litt komfort... MEN så var det dette med å ha med de firbente på hotell, er det noen som kjenner til noen ålreite hoteller i nærheten av jotunheimen, som aksepterer hunder på rommene? eventuelt hytter av litt ålreit standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vet at gjendesheim, memurubu og gjendebu tillater hund. De ligger i jotunheimen. Vi var det for ikke så veldig lenge, og var veldig fornøyde med standard. Bare pass på å bestille rom før dere drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

RIng til hyttene og sjekk hvordan det er å ta med hund. Det er noen år siden jeg har vært på hytter med hund og da var variasjonen stor på hvor hunden måtte være. Ellers har jeg intrykk av at mange av dem private hyttene er mere tilrettelagt for å få hunden med inn på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

vi var på en fantastisk to ukers hytte-til-hytte tur i Jotunheimen i fjor med RR'en vår og ble meget hyggelig mottatt (vi bodde kun på betjente hytter). I tillegg til hyttene nevnt tidligere bodde vi på Glitterheim og Skogdalsbøen, på samtlige kunne vi ha hunden med på rommet/hytten (selvfølgelig i rom som var satt av til hundeiere). Vi bodde også på Turtagrø, her hadde de rom både i den nye (meget god standard, men litt dyrere) og gamle delen (litt enklere standard, men veldig koselig).

Den eneste kjipe opplevelsen vi hadde var på Spiterstulen. Ja, de tillot hund, men vi følte oss overhodet ikke velkommen og valgte å dra derfra. Vi fikk inntrykk at dette hadde noe med rase/størrelse på hunden å gjøre, og det er godt mulig at andre har vært heldigere enn oss..

At turen vår gikk helt på tampen av sesongen kan nok også ha bidratt til at alt gikk så knirkefritt :rolleyes:

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker masse for svar, Spiterstulen blir da ikke så aktuelt... Vi har jo gærne kamphunder med oss... Kjekt å vite for dette var den første hytta jeg tenkte på, siden vi tenkte å ta turen til Galdhøpiggen derifra... Men det fantes visst mange andre flotte alternativer, så da er det bare å håpe på været! Takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...